Dziwny terkot między 2000 a 3000obr

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
romeczek7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 11, 2007 13:38
Lokalizacja: Warszawa

Dziwny terkot między 2000 a 3000obr

Post autor: romeczek7 » śr cze 24, 2009 15:35

Dźwięk z tematu pojawia się zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, na jałowym (2000-2500obr) jak i podczas jazdy z tym, że podczas jazdy na wyższych obrotach około 2700- 3000obr i wyżej zanika. Pierwsza diagnoza to panewki główne i sworznie tłokowe. Sprawdzone i żadnych luzów uszkodzeń nie ma - daremne koszty. Popychacze i uszczelniacze zaworowe wymienione i nic dalej to samo. Mechanicy rozkładają ręce. Mogę tylko dodać, że terkot ten zmienia się trochę gdy zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu. Może, któryś z was spotkał się z czymś takim i ma pomysł co z to jest? Mi już ręce opadają i kieszeń wywróciło mi na drugą stronę :grrr: !!!



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » śr cze 24, 2009 16:44

a moze terkot nie pochodzi z silnika a ze skrzyni. posłuchaj gdzie wali


Old volkswagen's never die...

Awatar użytkownika
romeczek7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 11, 2007 13:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: romeczek7 » śr cze 24, 2009 16:50

Na pewno z silnika słychać tak jakby w okolicach pokrywy zaworów, ale to może być mylące.



jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jarzo » śr cze 24, 2009 17:19

czy robiles cos przy rozrzadzie?
moze pasek przeskoczyl o zabek?
lub sytuacja, ktora miala miejsce u mnie (terkotało w okolicach 1500-2000 obr) - wyrobiona sruba na kole pasowym powodowalo wpadanie kola w wibracje i wspomniany terkot.
sprawdz rozrzad i daj znac.



Awatar użytkownika
romeczek7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 11, 2007 13:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: romeczek7 » śr cze 24, 2009 17:42

Fachowcy sprawdzali rozrząd, ale warto sprawdzić raz jeszcze. Da się jakoś to zobaczyć z tym kołem pasowym, bo oczywiście mówimy o kole przy wałku rozrządu. Chociaż ten dźwięk bardziej po środku silnika niż przy tej osłonie od rozrządu. Dzięki za podpowiedź.



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » śr cze 24, 2009 19:07

a jak robiłeś uszczelniacze mechanik sprawdzał w jakim stanie są zawory? moze sie któryś nie domyka i terkocze


Old volkswagen's never die...

Awatar użytkownika
romeczek7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 11, 2007 13:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: romeczek7 » śr cze 24, 2009 19:24

Wszystko było jak należy. To taki dziwny terkot przypominający częstotliwością zwarcie w instalacji mniej więcej, tylko dźwięk jest terkotliwy. Oczywiście wszystko w silniku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 378 gości