Witam
Posiadam golfa IV 1.9 TDI 90 KM AHL. Niestety jest on dość zamulony. Nie łapie jakiegoś wyraźnego notlaufu, ale słabo się zbiera. Czasami jest lepiej ale to i tak nie jest to jak powninno być.
Dziś byłem na badaniu dynamicznym VAG-iem w serwisie i mechanik zdecydowanie powiedział że problem tkwi w przeładowaniu a dokładniej w zacinającej się sztandze. Zaproponował mi wyregulowanie tej sztangi za kwotę 350 zł. Ewentualnie problem jeszcze może być z kierowniczkami turbiny (trzeba przeczyścić).
W związku z tym mam pytanie - czy tą sztangę w jakiś domowych warunkach mogę sam wyregulować i czy dobre przegonienie samochodu wystarczy na problem zabrudzonych kierowniczek?
Dzięki
Dzięki
Problem ze sztangą
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ach te ASO ... wina może leżeć w słabym podciśnieniu , katalizatorze, nieszczelności, przepływce itd itd .. musisz dać logi na forum to powiemy co jest przyczyną i jak to naprawić
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 16:32 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
zerknij czy po zapaleniu silnika sztanga wciągana jest do gruszki na około 1,5cm i czy po zgaszeniu szybko opada
możesz też ręcznie poruszać sztanga w kierunku "do gruszki" i sprawdzić czy chodzi bez oporów
Odnośnie czyszczenia proszę bardzo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
możesz też ręcznie poruszać sztanga w kierunku "do gruszki" i sprawdzić czy chodzi bez oporów
Odnośnie czyszczenia proszę bardzo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Nie bawić się! Odkręcić gruszkę (2 nakrętki nr 10) wypiąć zawleczkę od sztangi > samą dźwignią od turbo ruszamy > zaraz będzie wiadomo jak chodzi i czy się tnie. Przy okazji sprawdzić gruszkę > jak chodzi. No i będzie wszystko wiadome > dalej zrobić logi dynamiczne grup 011, 008, 003 > i do działu diagnostyka.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Spoko, spoko koleś już wie co boli układ podciśnienia i widzi łatwy pieniądz.radekksy pisze:wyregulowanie tej sztangi za kwotę 350 zł
Ciekawe jak przegonisz zamulone auto? Jak nie masz VAG-a to sam nic nie zdziałasz. Jak zrobi za 350 to daj mu i jeździj, a jak zapłacisz i będzie lipa to niech czyści ladera na swój kosztradekksy pisze:W związku z tym mam pytanie - czy tą sztangę w jakiś domowych warunkach mogę sam wyregulować i czy dobre przegonienie samochodu wystarczy na problem zabrudzonych kierowniczek?
Za logi pewnie i tak płacisz a jak nie znasz dobrze tematu to i tak mimo wskazówek kolegów z forum oddasz auto na warsztat i znowu zapłacisz. Co możesz zrobić na początek? sprawdź jak mówił Byku jak chodzi cięgno i przy okazji szczelność wężyków układu podciśnienia, najlepiej od razu wszystkie zamienić na nowe koszt max 25 pln. Cięgno powinno zostać płynnie wciągnięte po odpaleniu auta w kierunku bączka z wężykiem (gruszki) na głębokość ok. 15~20mm, na wyłączonym silniku możesz kciukiem uciskać na ramię cięgna i zobaczusz w jakim zakresie się porusza i czy płynnie odpija po wciśnięciu. To tyle co możesz zrobić jeśli jesteś tzw. laikiem. Usterka nieraz można usunąć kosztem paru piwek samemu i przy okazji czegoś się dowiesz o swoim aucie. Jak nie lubisz sam dłubać to zapłać 350 i ciesz się doładowaniem. Powodzenia.
[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 00:54 ]
Przepływka może też klękła ale bez odczytów z vaga to tylko domysły i spekulacje jakich pełno ostatnio na naszym forum.radekksy pisze:Czasami jest lepiej ale to i tak nie jest to jak powninno być.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości