Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 12:11

t0mal pisze:a kadłub naprawiony to ma działać, to spadanie z obrotów to jest na bank wina przestawionej dzwigni gazu.
to nie jest tak do końca jak pisze bo trzyma wolne obroty a jak troszę je podniesiesz to wtedy nieshchodzi z obrotów.
ta pompa jest bez dodatkowej regulacji cięgnem z tyłu co mnie jak kupiłem ten silnik zaskoczyło ale według numerów wychodzi że to jest pompa do AAZ



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn cze 22, 2009 13:48

t0mal pisze:Źle mnie zrozumieliście, chodziło mi o przełożenie głowicy z dobrej pompy do zabitej, nie ruszając fali, governora ani pozostałych elementów.
Jeżeli w środku nie ma opiłków, a kadłub naprawiony to ma działać, to spadanie z obrotów to jest na bank wina przestawionej dzwigni gazu.
t0mal, ja Cię doskonale zrozumiałem,ale cały czas myślę jak to rozstrzygnąć,bo mam dwie możliwości.Pierwsza to przełożyć głowiczkę i tłoko-rozdzielacz do pompy modzonej (naprawionej),albo przełożyć timing,governor i falę z modzonej do tej na której jeżdżę teraz.Tak czy srak,może być problem z podsadzeniem,no chyba ,że nie będzie różnicy w długości tłoko-rozdzielacza :hmm: .


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 15:05

Michaś_1977, spróbuj może z mojej pompy włożyć tłoko-rozdzielacz cały razem z falę i wtedy zobacz co się będzie działo.
w razie czegoś możesz zawsze wrócić do tej głowiczki co miałeś i nic sie wtedy nie zmieni

ewentualnier spróbuj tą sprężynkę włożyć w dźwignię
może w 1.6 bez tej sprężynki nie chciało trzymać obrotów a w 1.9 nie było potrzeby żeby ona była bo w AAZ i tak więcej paliwa potrzeba było nawet dla utrzymania wolnych obrotów



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 22, 2009 18:01

arwam pisze:bez dodatkowej regulacji cięgnem z tyłu
No to faktycznie, taki patent jak u mnie nie przejdzie, a może trzeba dać sobie siana z gov modem? (o ile się nie myle, to powinny być tam 3 sprężynk) ustawić wydatek bez moda, a dopiero potem dłubać?

Michaś_1977, jeśli ta pompa na której teraz jeździsz śmiga i ma regulacje wolnych obrotów z tyłu pompy to ja bym na niej jeździł - łatwiej jest z nią dojść do ładu przy modzeniu.

Pozatym zasanawia mnie kolena rzecz :) Czy pompa w AAZ jest naprawde taka sama jak w 1.6 i pasuje? O ile się nie myle to w 1.9 jest dłuższe osadzenie, tam przy kole pasowym



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 20:39

t0mal pisze:(o ile się nie myle, to powinny być tam 3 sprężynk
i tak jest zmodyfikowane są dwie ale to nie tu jest przyczyna.

t0mal pisze:Pozatym zasanawia mnie kolena rzecz Czy pompa w AAZ jest naprawde taka sama jak w 1.6 i pasuje? O ile się nie myle to w 1.9 jest dłuższe osadzenie, tam przy kole pasowym
jeśli włożysz ją razem z kołem pasowym od 1.9 to będzie pasować tylko wiertcisz otworek w słonie żeby nakrętka nie ocierała się o osłonę.
Michaś_1977 pisze:arwam, ale jak myślisz,fala może różnić się grubością od tej,na której teraz jeżdżę.Grubością,nie wysokością krzywek(!),bo jeśli grubość jest taka sama,to przerzucę ją i próba...
Michaś_1977, raczej wymiary są standrowe choć wiadomo że istnieje tolerancja wykonania i po to są podkładki do niwelowania tych odchyłek.
spróbuj może przełożyć tłokorozdzielacz z mojej a podkładkę między tłokorozdzielaczem pozostaw z tej nie modzonej.
myślę jeszcze nad możliwością czy nie jak wtedy zniemiałem uszczelnienia i zdjąłem wtedy dwie podkładki z pod najdłuższej sprężynki bo ty masz na hydro popychaczach a ja miałem pompę zmodzoną pod kątem silnika na płytkach żeby nie miał najmniejszych oporów przed przekroczeniem 6500rpm.
u ciebie taka sytuacja wydarzyłaby się tylko raz bo przy takich obrotach i większym ciśnieniu doładowania

spróbuj jeszcze raz może założyć tą sprężynkę którą żeśmy zdemontowali z dźwigni dozownika jak przekładaliśmy bebechy do drugiej pompy tylko troszkę mniej tych podkładek niż wtedy bo silnik Ci nie będzie chciał schodzić z obrotów a dymienia powinno być mniej poniżej 1500rpm niż wtedy jak miałeś tyle podkładek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 23, 2009 11:01

arwam pisze:Michaś_1977, raczej wymiary są standrowe choć wiadomo że istnieje tolerancja wykonania i po to są podkładki do niwelowania tych odchyłek.
spróbuj może przełożyć tłokorozdzielacz z mojej a podkładkę między tłokorozdzielaczem pozostaw z tej nie modzonej.
Jak już dojdzie do przekładki,to przełożę głowiczkę,governor,timing i falę.Nie mam czasu na na pojedyncze przekładki.
Na tej pompie (rezerwowa) całkiem fajnie mi się śmiga,ale brakuje modów :grin: ,bo przy 3500rpm tnie dawkę :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt cze 23, 2009 11:32

narazie to do mojej pompy dołórz tą sprężynkę do dźwigni dozownika bo myślę że tu jest problem z gaśięciem.
i ustaw ją na znakach tak jak być powinno i wtedy zobacz co się będzie działo.
możesz nawet spróbować na dość twardej pracy silnika.
myślę że nie potrzebnie przekładaliśmy znaki i ustawiali na miękką pracę silnika.
dorzuć sprężynkę w dozownik i zobacz co z tego wyniknie



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 23, 2009 22:33

Witam!
Niebawem i ja dołączę do posiadaczy mk2 z TD. Sprawa rozchodzi się o to, że kupiłem mk2 z 1.3 NZ'tem i teraz wkładam do niego SB'ka właściwie mam już wszystko w budzie osadzone itp itd. Problem nastał teraz z IC. Mam oryginalny od SB, ale... nie mam żadnych mocowań jak i obudów. Chcę wsadzić jakiś większy przed chłodnicę, ale... nić nie chcę ciąć ani spawać ( chodzi o oryginalne mocowanie chłodnicy jak i akumulatora ). Chłodnicę mam z zwykłego diesla, czyli tą "krótszą"... moje pytanie jest taki... jaki IC zamontować, żeby był dobry :) . Myślałem nad IC od sprintera, ale po zdj. widać, że do wielka krowa. Ten od Renault Mastera nawet ładnie pasuje bo ma wyjścia po obu stronach pod kątem 90 st. Ma ktoś może zdj. mk2 z IC od Sprintera?? i czy wielka rzeźba była z jego wsadzeniem??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 23, 2009 22:40

Jak nie masz zamiaru modzić z silnikiem, to włóż ten od SBka przed chłodnicę i będzie git.
Chłodnica cieczy od wolnossaka,może okazać się za mała :hmm: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 23, 2009 22:56

Nie po to się wkłada SB żeby jeździć nim jak emeryt :P .... powiedzmy, że mój SWAP ma zacząć w końcu jeździć a później będzie czas na poprawki. Kupiłem innego dawcę na części i tam właśnie siedział JP'ek i dlatego ta chłodnica z niego jest jak i skrzynia 4S ( wiem szybko będzie się kończyć, ale ja rekordów prędkości bić nie będę co najwyżej przyspieszenie w mieście mi się przyda :) ), ale na sprzęgle z SB czyli 210mm. Jak już to chciałbym wsadzić IC taki jak należy a nie dwa razy przechodzić przez to samo. Jeśli chodzi o chłodnicę to mam w planie później jak będzie $$$ wsadzić od TD + wentylatory podwójne, albo jeden z silnikiem elektrycznym a drugi napędzany przez pasek klinowy :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt cze 23, 2009 23:18

marcinas1983,

a masz klimę?
jeśli nie to proponuję zapodać taki jak ja mam do Vectry 2,2 DTI
wtedy tylko trochę dolne mocowanie podcinamy i składamy na ścisk i jest cacy.
jeśli planujesz dmuchać powyżej 1,6bara to wtedy coś innego polecam ale raczej z boczkami alu



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 23, 2009 23:21

marcinas1983 pisze:Jeśli chodzi o chłodnicę to mam w planie później jak będzie $$$ wsadzić od TD + wentylatory podwójne, albo jeden z silnikiem elektrycznym a drugi napędzany przez pasek klinowy :)
A mogę wiedzieć po jaką cholerę :goof: ?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 23, 2009 23:26

Michaś_1977 pisze:A mogę wiedzieć po jaką cholerę :goof: ?
po taką cholerę, że modzone TD mają problemy z temp. powyżej 140-160km/h :) wystarczy poczytać o "wymiatającym TD z Polski. A przyczyną tego stanu jest "chłodnica oleju", która daje odwrócony efekt niż miała założony. Zamiast chłodzić olej płynem chłodniczym to ona przez zwiększoną temp oleju podgrzewa płyn chłodniczy i zaczyna temp wyjeżdżać ponad połowę skali podczas jazdy.
arwam pisze:jeśli nie to proponuję zapodać taki jak ja mam do Vectry 2,2 DTI
nie mam klimy, to jest zwykła CL'ka z NZ'tem tylko teraz już z SB'kiem. A masz może foto jak to wygląda u Ciebie??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt cze 23, 2009 23:27

Michaś_1977 pisze:A mogę wiedzieć po jaką cholerę :goof: ?
już Ci kolego drogi mówię:

Po to żeby na mieście IC też sie chłodził

równierz podczas jazdy jest też lepszy przewiew przez te wentylatory niż przez fabryczne



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości