KONTROLKA OLEJU, CIAGLE MIGA :( co zrobic ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
- Lokalizacja: Sosnowiec
KONTROLKA OLEJU, CIAGLE MIGA :( co zrobic ?
Witam ,
Mam Straszny problem ponieważ mój golf wariuje... przy temp. 90 stop. zaczyna migać i piszczeć jak postrzelona czerwona kontrolka oleju, miga sobie i miga, nagle temp. silnika spada do zera, oczywiście sytuacja ta ma miejsce podczas jazdy, jak samochód stoi zapalony to możne stać 3 doby i nic nie zapiszczy. Wymieniłam czujnik ( zielony) i nadal to samo już nie wiem...
Maszyna ta szalona to Golf IV 1,4 16 V
Mam Straszny problem ponieważ mój golf wariuje... przy temp. 90 stop. zaczyna migać i piszczeć jak postrzelona czerwona kontrolka oleju, miga sobie i miga, nagle temp. silnika spada do zera, oczywiście sytuacja ta ma miejsce podczas jazdy, jak samochód stoi zapalony to możne stać 3 doby i nic nie zapiszczy. Wymieniłam czujnik ( zielony) i nadal to samo już nie wiem...
Maszyna ta szalona to Golf IV 1,4 16 V
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
- Lokalizacja: Sosnowiec
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
KatatzynaSosn., olej wymienia sie zazwyczaj :
mineralny ( 15W40 , co 10 tys km )
połsyntetyk ( 10W40, co 15 tys km )
pełny syntetyk ( 5W40 , 0W40 co 20 tys km ??)
lub przynajmniej co rok , w sensie jak nie wyjezdzisz tego przebiegu przez rok jaki jest wymagany do wymiany a minie rok od poprzedniej wymiany to wypadałoby wymienic , co do oleju to w najpierw powiedz jaka masz klase , a pozniej cos wymyslimy jaki Ci zaproponowac, co do filtra nie oszczedzaj , pare groszy wiecej , a roznica znaczna,
polecam Ci filtry : Mann, Bosch , IQ, Knecht, staraj sie omijac fitry Filtrona, bo to tylko nazywa filtr
jezeli o oleje chodzi to staraj sie obracac miedzy uznanymi markami, Elf , Mobil , Castrol Etc , pewnie zaraz mnie ktos pogryzie , ale unikaj , lotosa, jakiegos Orlen oil itp , znam kilka przypadków , gdzie zalany był Lotos i zalozony filtr Filtron i kontrolka tez mrugala , po załozeniu markowego filtra i zalaniu dobrego oleju objawy ustały , a w miedzyczasie masa czujnikow wymieniona i jak widac niepotrzebnie wydana kasa.
mineralny ( 15W40 , co 10 tys km )
połsyntetyk ( 10W40, co 15 tys km )
pełny syntetyk ( 5W40 , 0W40 co 20 tys km ??)
lub przynajmniej co rok , w sensie jak nie wyjezdzisz tego przebiegu przez rok jaki jest wymagany do wymiany a minie rok od poprzedniej wymiany to wypadałoby wymienic , co do oleju to w najpierw powiedz jaka masz klase , a pozniej cos wymyslimy jaki Ci zaproponowac, co do filtra nie oszczedzaj , pare groszy wiecej , a roznica znaczna,
polecam Ci filtry : Mann, Bosch , IQ, Knecht, staraj sie omijac fitry Filtrona, bo to tylko nazywa filtr
jezeli o oleje chodzi to staraj sie obracac miedzy uznanymi markami, Elf , Mobil , Castrol Etc , pewnie zaraz mnie ktos pogryzie , ale unikaj , lotosa, jakiegos Orlen oil itp , znam kilka przypadków , gdzie zalany był Lotos i zalozony filtr Filtron i kontrolka tez mrugala , po załozeniu markowego filtra i zalaniu dobrego oleju objawy ustały , a w miedzyczasie masa czujnikow wymieniona i jak widac niepotrzebnie wydana kasa.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Nie bardzo rozumiem co ma ciśnienie oleju (bo awarję tego ma pokazywać ta kontrolka oleju) do temperatóry płynu chłodniczego, ale mam jette II i trochę inną technologię pod maską.
Czytając posty powyższe nie bardzo też rozumiem co ma do tego kiedy koleżanka KatatzynaSosn., wymieniała olej, filtry i jakiej firmy one były.
Trzeba by zacząć od tego co oznacza to że mryga. Może ciśnienie jest za wysokie czyli olej w chłodnicy oleju (zakładam, że 4 to mają) nie jest dostatecznie zchładzany i ciśnienie rośnie?
Czytając posty powyższe nie bardzo też rozumiem co ma do tego kiedy koleżanka KatatzynaSosn., wymieniała olej, filtry i jakiej firmy one były.
Trzeba by zacząć od tego co oznacza to że mryga. Może ciśnienie jest za wysokie czyli olej w chłodnicy oleju (zakładam, że 4 to mają) nie jest dostatecznie zchładzany i ciśnienie rośnie?
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
emiloss, kontrolka mruga od oleju , nie od temp płynu , a zaczyna mrugac przy temp 90 stopni,
w teorii jest tak , ze jak olej jest za ciepły , to znaczy za rzadki , a jak za rzadki ,to cisnienie jego spada , a jak spada to reaguja czujniki.
nie rozumiem tylko tej kwestii o spadaniu temp płynu do maxa w dół byc moze kolezanka bedzie musiala smignac na komputer, ktos w grupie slaskiej na pewno dysponuje vagiem, wyjdzie co i jak jest nie tak z autem.
w teorii jest tak , ze jak olej jest za ciepły , to znaczy za rzadki , a jak za rzadki ,to cisnienie jego spada , a jak spada to reaguja czujniki.
nie rozumiem tylko tej kwestii o spadaniu temp płynu do maxa w dół byc moze kolezanka bedzie musiala smignac na komputer, ktos w grupie slaskiej na pewno dysponuje vagiem, wyjdzie co i jak jest nie tak z autem.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
guti, jeżeli dobrze pamiętam z fizyki to jeśli ciecz (czy cokolwiek innego) podgrzać to się rozszerza a to w zamikniętym układzie powoduje wzrost ciśnienia, ale fize miałem bardzo dawno więc może coś pokręciłem. Co do vaga to masz rację. Wygląda na to, że jakiś czujnik warjuje a to na kompie powinno wyjść.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
emiloss, no to w takim razie ja mam auto przeczące fizyce
po odpaleniu na zimnym mam 5 bar cisnienie oleju , jak sie zagrzeje spada do 3 na jałowym
po odpaleniu na zimnym mam 5 bar cisnienie oleju , jak sie zagrzeje spada do 3 na jałowym
a koszulki termokurczliweemiloss pisze:(czy cokolwiek innego) podgrzać
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 10:16 przez guti, łącznie zmieniany 2 razy.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
e no nie strasz kolezanki moze to jakas drobnostka , nie wydaje mi sie zeby w mk IV juz panewki do wymiany a co do luzów na panewce, to tez nie do konca powiedziane , ze to jest powodem zlego oleju, bo raz ze to dzialoby sie wczesniej , nie tylko jak nagle zlapie 90 st, a dwa u kumpla wyraznie cos napierd... na dole , a cisnienie oleju bardzo dobrePofryk pisze:pompa oleju... ewentualnie luz na którejś panewce
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 223 gości