KONTROLKA OLEJU, CIAGLE MIGA :( co zrobic ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KatatzynaSosn.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
Lokalizacja: Sosnowiec

KONTROLKA OLEJU, CIAGLE MIGA :( co zrobic ?

Post autor: KatatzynaSosn. » wt cze 23, 2009 22:06

Witam ,

Mam Straszny problem :) ponieważ mój golf wariuje... przy temp. 90 stop. zaczyna migać i piszczeć jak postrzelona czerwona kontrolka oleju, miga sobie i miga, nagle temp. silnika spada do zera, oczywiście sytuacja ta ma miejsce podczas jazdy, jak samochód stoi zapalony to możne stać 3 doby i nic nie zapiszczy. Wymieniłam czujnik ( zielony) i nadal to samo już nie wiem...
Maszyna ta szalona to Golf IV 1,4 16 V :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 23, 2009 22:08

kiedy był olej ostatnio wymieniany i jaki jest obecnie załozony filtr oleju ?



KatatzynaSosn.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: KatatzynaSosn. » wt cze 23, 2009 22:14

olej wymieniałam z rok temu, może nawet nie . filtry tez były wymieniane. muszę iść jeszcze raz w tym roku ?
przepraszam ze zadaje takie pytania ale pojęcia nie mam żadnego :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 23, 2009 22:18

sprawdz na karteczce jaki olej był wlany ???



KatatzynaSosn.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: KatatzynaSosn. » wt cze 23, 2009 22:20

w takim razie spr. jutro po maska :) i na pewno napisze.
mam nadzieje, ze to nic poważnego :) bo mam tyle rzeczy do wymiany łącznie z oponami.



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » wt cze 23, 2009 22:24

KatatzynaSosn., a jakby co to sprawć ciśnienie oleju


LEŚNY PRZYTULAS

KatatzynaSosn.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 23, 2009 21:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: KatatzynaSosn. » wt cze 23, 2009 22:30

dzięki za rady :) jutro napisze jaki olej jest wlany. dobranoc i do jutra



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 24, 2009 00:09

KatatzynaSosn., olej wymienia sie zazwyczaj :
mineralny ( 15W40 , co 10 tys km )
połsyntetyk ( 10W40, co 15 tys km )
pełny syntetyk ( 5W40 , 0W40 co 20 tys km ??)

lub przynajmniej co rok , w sensie jak nie wyjezdzisz tego przebiegu przez rok jaki jest wymagany do wymiany a minie rok od poprzedniej wymiany to wypadałoby wymienic , co do oleju to w najpierw powiedz jaka masz klase , a pozniej cos wymyslimy jaki Ci zaproponowac, co do filtra nie oszczedzaj , pare groszy wiecej , a roznica znaczna,
polecam Ci filtry : Mann, Bosch , IQ, Knecht, staraj sie omijac fitry Filtrona, bo to tylko nazywa filtr :)
jezeli o oleje chodzi to staraj sie obracac miedzy uznanymi markami, Elf , Mobil , Castrol Etc , pewnie zaraz mnie ktos pogryzie , ale unikaj , lotosa, jakiegos Orlen oil itp , znam kilka przypadków , gdzie zalany był Lotos i zalozony filtr Filtron i kontrolka tez mrugala , po załozeniu markowego filtra i zalaniu dobrego oleju objawy ustały , a w miedzyczasie masa czujnikow wymieniona i jak widac niepotrzebnie wydana kasa.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr cze 24, 2009 00:25

Nie bardzo rozumiem co ma ciśnienie oleju (bo awarję tego ma pokazywać ta kontrolka oleju) do temperatóry płynu chłodniczego, ale mam jette II i trochę inną technologię pod maską.
Czytając posty powyższe nie bardzo też rozumiem co ma do tego kiedy koleżanka KatatzynaSosn., wymieniała olej, filtry i jakiej firmy one były.
Trzeba by zacząć od tego co oznacza to że mryga. Może ciśnienie jest za wysokie czyli olej w chłodnicy oleju (zakładam, że 4 to mają) nie jest dostatecznie zchładzany i ciśnienie rośnie?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 24, 2009 00:36

emiloss, kontrolka mruga od oleju , nie od temp płynu :) , a zaczyna mrugac przy temp 90 stopni,
w teorii jest tak , ze jak olej jest za ciepły , to znaczy za rzadki , a jak za rzadki ,to cisnienie jego spada , a jak spada to reaguja czujniki.
nie rozumiem tylko tej kwestii o spadaniu temp płynu do maxa w dół :) byc moze kolezanka bedzie musiala smignac na komputer, ktos w grupie slaskiej na pewno dysponuje vagiem, wyjdzie co i jak jest nie tak z autem.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr cze 24, 2009 09:30

guti, jeżeli dobrze pamiętam z fizyki to jeśli ciecz (czy cokolwiek innego) podgrzać to się rozszerza a to w zamikniętym układzie powoduje wzrost ciśnienia, ale fize miałem bardzo dawno więc może coś pokręciłem. Co do vaga to masz rację. Wygląda na to, że jakiś czujnik warjuje a to na kompie powinno wyjść.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 24, 2009 10:14

emiloss, no to w takim razie ja mam auto przeczące fizyce :)
po odpaleniu na zimnym mam 5 bar cisnienie oleju , jak sie zagrzeje spada do 3 na jałowym :)
emiloss pisze:(czy cokolwiek innego) podgrzać
a koszulki termokurczliwe :) :P
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 10:16 przez guti, łącznie zmieniany 2 razy.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Pofryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lut 16, 2009 12:31
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: Pofryk » śr cze 24, 2009 10:17

pompa oleju... ewentualnie luz na którejś panewce :bajer:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 24, 2009 10:34

Pofryk pisze:pompa oleju... ewentualnie luz na którejś panewce :bajer:
e no nie strasz kolezanki :) moze to jakas drobnostka :), nie wydaje mi sie zeby w mk IV juz panewki do wymiany :) a co do luzów na panewce, to tez nie do konca powiedziane , ze to jest powodem zlego oleju, bo raz ze to dzialoby sie wczesniej , nie tylko jak nagle zlapie 90 st, a dwa u kumpla wyraznie cos napierd... na dole , a cisnienie oleju bardzo dobre :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 267 gości