wyraznie zakopcil na niebiesko tdi (94r = 1Z)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
Nie przejmuj się.Mój jak zapale rano TDI 1Z to też przez chwilkę leci niebieskawy dymek, ale tylko jak stoi bo jak jade to zero dymku tylko biała para.Wymieniłem świece na NGK 4 szt.Oleju po 2 tys. jak narazie nie wziął.Tylko zaczeła mi ostatnio turbina wyć, ale samochód normalnie przyspiesza.Na filtrze powietrza nie widać żadnego oleju.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Wszystko ok - a dymi na niebiesko
To co opisujesz świadczy o tym, że silnik i jego układ zapłonowy jest w dobrej kondycji, takie spalanie oleju jak piszesz to normalka, auto ma 12 lat i ma prawo tyle spalic oleju bez najmnijszej obawy . Wiem, że przed wymianą świec żarowych pisałeś też o problemie dymienia na niebiesko podczas odpalania i nierównomiernej pracy chwile po odpaleniu - ja miałem ten sam problem - kupiłem 4 x NGK i pomogło - dzisiaj przy -20 za pierwszym razem bez problemu i bez dymu niebieskiego
W twoim przypadku jeżeli po wymianie świec żarowych objawy są bez zmian proponował bym przede wszystkim pojechać do dobrego fachowca z VAG'iem, żeby sprawdzić kąt wtrysku i wrazie potrzeby jego korekta (koszt powinien się zamknąć w okolicy 50zł) - to jest częsta przyczyna takich objawów pracu silnika poza padniętymi świecami oczywiście...
W ostateczności podobne objawy występują też wtedy gdy klin na wale korbowym jest już troche nie na miejscu - i co prawda nie doszło do jego ścięcia (dzięki Bogu) to luzy powodują takie a nie inne efekty przy odpalaniu (jakby rozrząd się lekko przestawiał).
JA na Twoim miejscu na początek bym sprawdził ten kąt wtrysku i upewnił się, że jest OK, a jak by się okazało, że z kątem jest OK to dopiero wtedy bym się przyjżał klinowi.
Zobacz na zapalonym silniku w okolice kół w osi wału korbowego czy ich praca jest płynna i nie ma jakichs dziwnych skoków, drgan, bic itp. - I PAMIĘTAJ TO OSTATECZNOŚĆ !!
Polecam przede wszystkim diagnoze VAG'iem - przyczyny mogą być różne tak naprawdę - możemy pisać jedynie o tym co najczęściej pada ....
Kolega miał też w Audi A4 podobne objawy - okazało się, że padł nastawnik pompy paliwa -wymienił dopiero jak nie chciał odpalać
powiedz czy na zagrzanym motorku też ciężko pali ..... jak ne to raczej wykluczyć należy tego klina ... i sprawdzić jednak ten kąt wtrysku .....
Pozdrooooo
W twoim przypadku jeżeli po wymianie świec żarowych objawy są bez zmian proponował bym przede wszystkim pojechać do dobrego fachowca z VAG'iem, żeby sprawdzić kąt wtrysku i wrazie potrzeby jego korekta (koszt powinien się zamknąć w okolicy 50zł) - to jest częsta przyczyna takich objawów pracu silnika poza padniętymi świecami oczywiście...
W ostateczności podobne objawy występują też wtedy gdy klin na wale korbowym jest już troche nie na miejscu - i co prawda nie doszło do jego ścięcia (dzięki Bogu) to luzy powodują takie a nie inne efekty przy odpalaniu (jakby rozrząd się lekko przestawiał).
JA na Twoim miejscu na początek bym sprawdził ten kąt wtrysku i upewnił się, że jest OK, a jak by się okazało, że z kątem jest OK to dopiero wtedy bym się przyjżał klinowi.
Zobacz na zapalonym silniku w okolice kół w osi wału korbowego czy ich praca jest płynna i nie ma jakichs dziwnych skoków, drgan, bic itp. - I PAMIĘTAJ TO OSTATECZNOŚĆ !!
Polecam przede wszystkim diagnoze VAG'iem - przyczyny mogą być różne tak naprawdę - możemy pisać jedynie o tym co najczęściej pada ....
Kolega miał też w Audi A4 podobne objawy - okazało się, że padł nastawnik pompy paliwa -wymienił dopiero jak nie chciał odpalać
powiedz czy na zagrzanym motorku też ciężko pali ..... jak ne to raczej wykluczyć należy tego klina ... i sprawdzić jednak ten kąt wtrysku .....
Pozdrooooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Bogus_z ja stawiam na kat wtrysku - zrób to u dobrego fachowca...bogus_z pisze:witaj. jak zwykle tresciwa odpowiedz.dzieki. jak jest cieply to nie wkladajac kluczyka zapala musze jechac na ten komp. bo nigdy nie bylem. a mam troszke pieniazkow to bym to zrobil. jak cos to odpisze. dzieki wszystkim.pzdr
aha jak jest cieply to nic nie kopci i jest jak nowy
Życzę Ci żębyś wkońcu nie musiał patrzeć na tą niebieską zasłonę
Pozdrooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
ja też mam 1 zeta i jak odpalam to leci dymek niebieski ,oleju prawie nie bierze na 10 tys może z 0.5l i np jak odpalam przy minus 15-25st to grzeje swieczki nawet ze trzy razy i odpala wtedy jak ciepły jakbym natomiast zagrzał raz to zapala jakby pokolei łapał na karzdy cylinder i chodzi nierówno przez jakkes 5 s wymieniłem ostatnio swice żarowe na jakies japonskie borg ,może skocze kiedys na vaga zeby sprawdzic zapłon
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
DOKŁADNIE - może znowu zajechałeś je i daltego takie problemy ??bongo102 pisze:Najkrótsza droga do zajechania świec.woojas25 pisze: grzeje swieczki nawet ze trzy razy i odpala wtedy jak ciepły
Grzanie RAZ i odpalanie - ma śmigać - kilkukrotne grzanie zajedzie je na amen
pozdrooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości