Gdy jest zimno jest żwawy gdy jest ciepło muli:/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
Gdy jest zimno jest żwawy gdy jest ciepło muli:/
Witam
pozdadam silniczek 1.3 NZ niejest to potwór ale zawsze cos:) jakos to jedzie
zauwazyłem ze jak wyjezdzam wieczorem na przejeżdzke to silnij tak jaby miał moc ale gdy nap w ołudnie jade z pracy to jedzie bo jedzie bez rewelacji:/ zauwazylem ze zalezy to głownie ot temp. otoczenia. co moze byc tego przyczyna?? mi wydaje sie ze to moze byc wina albo zurzytej kopólki rozdzielacze któ¶a łapie wigoc albo filtra papieru który też moze łapac jakas tam wigloc.
miał juz ktoś taki problem i czy to jakoś rozwiazał??
pozdrawiam
pozdadam silniczek 1.3 NZ niejest to potwór ale zawsze cos:) jakos to jedzie
zauwazyłem ze jak wyjezdzam wieczorem na przejeżdzke to silnij tak jaby miał moc ale gdy nap w ołudnie jade z pracy to jedzie bo jedzie bez rewelacji:/ zauwazylem ze zalezy to głownie ot temp. otoczenia. co moze byc tego przyczyna?? mi wydaje sie ze to moze byc wina albo zurzytej kopólki rozdzielacze któ¶a łapie wigoc albo filtra papieru który też moze łapac jakas tam wigloc.
miał juz ktoś taki problem i czy to jakoś rozwiazał??
pozdrawiam
Te nz to tak mają, ja jestem akurat po wymianie tych elementów i dzieje się dokładnie tak samo, np. rano przy pierwszym odpaleniu dopóki silnik się za mocno nie rozgrzeje to ma buta lepszego niż nie jeden rp (sprawdzone osobiście) ale jak wiadomo enzetki nieźle idą w pewnym przedziale obrotów i są silnikami dość "dziwnymi".
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
w sumie to może tak być ale nie widzę tam zbyt dużo ingerencji bo klapka sterowana jest podciśnieniowo, wykluczam pęknięty przewód bo wtedy problemy z przełączaniem działy by się niezależnie od temperatury i pory dnia ale niech sie wypowie ktoś obeznany, ja mogę polecić układ ze stożkiem(do niego też da się podłączyć sterowanie klapką jeżeli ma odpowiednią obudowę) ale i bez tego się da tylko nieraz może trudniej odpalać zimny a tak przynajmniej przy odpowiednim dolocie będzie miał zawsze zimne powietrze i będzie "żwawszy"
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Skoro mowa o klapce mam pytanie co do podciśnienia - czy występuje tylko przy ciepłym silniku, co powoduje jej podniesienie i trzymanie w pozycja na zimne powietrze? Czym najlepiej przeczyścić mechanizm klapki, żeby chodziła b. lekko? Czy termostat to "ta puszka" w okol. filtra powietrza? Da się go naprawić? Moje pytania wynikają z tego, że do samej "puszki" dochodzi podciśnienie...jak ściągne wężyk i przyłożę palec jest zasysanie. Za "puszką" już nie ma...może się ktoś wypowiedzieć jak powinno być po kolei na poszczególnych odcinkach w zależności od temp. silnika? Czy podciśnienie dochodzi ciągle do termostatu (puszki) bez wzgl. na temp silnika? Który elelemnt przy gaźniku jest odpowiedzialny za to podciśnienie? Prosze o wyrozumiałość co do ilości pytań
kolego na zimnym silniku przy mieszku w werzyku podciśnieniowym jest podciśnienie
po nagrzaniu auta ono znika i klapka opada dając zimne powietrze
ja mam podobny efekt auto jest mocniejsze w chłodne dni kiedy jest wysokie ciśnienie atmosferyczne
jak jest duszny dzień to auto jest zamulone nieco
spróbuj jeszcze wymienić filtr na lepszy i usunąć zwierzke w róże dolotowej
tzn całkowicie na początku dolotu powinieneś mieć taką
jak masz okrągły filtr to jest taki długi róg a jak masz filtr kwadratowy to pod tą puszką w nadkolu
ja to wywaliłem i na lpg jest lepiej
po nagrzaniu auta ono znika i klapka opada dając zimne powietrze
ja mam podobny efekt auto jest mocniejsze w chłodne dni kiedy jest wysokie ciśnienie atmosferyczne
jak jest duszny dzień to auto jest zamulone nieco
spróbuj jeszcze wymienić filtr na lepszy i usunąć zwierzke w róże dolotowej
tzn całkowicie na początku dolotu powinieneś mieć taką
jak masz okrągły filtr to jest taki długi róg a jak masz filtr kwadratowy to pod tą puszką w nadkolu
ja to wywaliłem i na lpg jest lepiej
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości