Bicie przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Bicie przy hamowaniu
Przeszukałem zasoby jednakowoż standartowe pomysły nie pasują do mojego przypadku:
Bije mi kierownica przy hamowaniu ale WYŁĄCZNIE w zakresie 120-110 km. W większości przypadków z wyszukiwarki winę ponoszą tarcze lub klocki. Ale:
Wymieniłem wcześniej tarcze na MIKODE-syf totalny,pokrzywiły sie i zmieniłem po 1500 km na FEBI Bilsteiny i klocki Ferodo. FEBI obmierzone, nie ma bicia na tarczy, klocki? nie wiem nowe Ferodo....
Amory i gumy zawieszenia nowe (amory Bilsteina jakieś 3 kkm, gumy wachaczy febiego, łączniki stabilizator podobnie)....
Łożyska rouvile'a mają jakieś 10kkm, ciche nie szumią....
Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....
Dziwne jest to że kierownica drży tylko w wąskim zakresie 120-110 km/h, tylko przy hamowaniu, ale nie czuje charakterystycznego bicia pedału, nie ma problemu poniżej 100...
Skończyły mi sie pomysły, może ktoś ma jakąś myśl?
mk2 abs brak, 4 tarcze
Bije mi kierownica przy hamowaniu ale WYŁĄCZNIE w zakresie 120-110 km. W większości przypadków z wyszukiwarki winę ponoszą tarcze lub klocki. Ale:
Wymieniłem wcześniej tarcze na MIKODE-syf totalny,pokrzywiły sie i zmieniłem po 1500 km na FEBI Bilsteiny i klocki Ferodo. FEBI obmierzone, nie ma bicia na tarczy, klocki? nie wiem nowe Ferodo....
Amory i gumy zawieszenia nowe (amory Bilsteina jakieś 3 kkm, gumy wachaczy febiego, łączniki stabilizator podobnie)....
Łożyska rouvile'a mają jakieś 10kkm, ciche nie szumią....
Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....
Dziwne jest to że kierownica drży tylko w wąskim zakresie 120-110 km/h, tylko przy hamowaniu, ale nie czuje charakterystycznego bicia pedału, nie ma problemu poniżej 100...
Skończyły mi sie pomysły, może ktoś ma jakąś myśl?
mk2 abs brak, 4 tarcze
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 23:14 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
MarcinQ90 pisze:sprawdź czy masz proste koła...
mate64 pisze:Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....
[ Dodano: 16 Cze 2009 08:03 ]
Leon_Wechtel pisze:do tego możliwośc krzywych piast...tarcze mogą byc ok ale krzywe piasty
tylko czemu wyłącznie w w wysokim zakresie prędkości? Przy wolnej jeździe nic nie czuć.
kolega miał tak samo w swoim golfie że w zakresie 100-120 przy hamowaniu rzucało mu kierownicą i okazało się że ma krzywe koło...
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
Św. Krzysztof jedzie z Tobą tylko do 120km/h, powyżej oddaje miejsce św Piotrowi.
Św. Krzysztof jedzie z Tobą tylko do 120km/h, powyżej oddaje miejsce św Piotrowi.
Coś bardziej konkretnego wiesz może? Tłumik drgań? Krzywa półoś?Beszczyk pisze:Ja jak kolega wyżej proponuję obejrzeć pół osie , Sąsiad miał coś podobnego w passacie . kupił tarczę ,klocki i nic dopiero po przejażdżce z mechanikiem stwierdzili że to pół oś, choć objawy były dziwne bo zaczynało bić po przejechaniu iluś tam km jak tarcze się nagrzały.
[ Dodano: 16 Cze 2009 12:15 ]
Czytasz ze zrozumieniem? 2 razy napisałem że koła są wyważone, felgi sprawdzone, opony w porządku. NIE SĄ KRZYWE.MarcinQ90 pisze:kolega miał tak samo w swoim golfie że w zakresie 100-120 przy hamowaniu rzucało mu kierownicą i okazało się że ma krzywe koło...
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 12:16 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
- BLIND
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2306
- Rejestracja: wt wrz 26, 2006 11:12
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontakt:
Pewnie sprawdzałeś tylko na wyważarce? Ja u siebie co sezon robie wyważenie do tarcz, czy jak to się tam nazywa, czyli koła na aucie i jazda. Wszystkie drgania znikająmate64 pisze:2 razy napisałem że koła są wyważone
Ex Mk3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=161&t=91211
Ex 20 Jahre GTI TDI by BLIND: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5543644
Ex 20 Jahre GTI TDI by BLIND: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5543644
Po oględzinach stwierdzono co następuje:
-Tłumik drgań półośki odpada bo auto go nie posiada, problem długości półosi rozwiązany jest ich grubością.
-Półosie nie są krzywe
-tarcze zdjęte i sprawdzone na obrabiarce, bicie poprzeczne zamyka sie w wartości 0,04 mm według producenta dopuszczalne bicie poprzeczne tarczy to 0,20 mm , czyli 5 razy więcej niż jest....
Piast nie mam jak obmierzyć.........
skończyly mi się pomysły.
BLIND, nie wiem do końca o czym mowa, przybliż temat
-Tłumik drgań półośki odpada bo auto go nie posiada, problem długości półosi rozwiązany jest ich grubością.
-Półosie nie są krzywe
-tarcze zdjęte i sprawdzone na obrabiarce, bicie poprzeczne zamyka sie w wartości 0,04 mm według producenta dopuszczalne bicie poprzeczne tarczy to 0,20 mm , czyli 5 razy więcej niż jest....
Piast nie mam jak obmierzyć.........
skończyly mi się pomysły.
BLIND, nie wiem do końca o czym mowa, przybliż temat
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.
maglownica, drążki, końcówki drążków?
maglownica, drążki, końcówki drążków?
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 20:37 przez C4NC3R, łącznie zmieniany 1 raz.
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
C4_KAWON pisze:mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.
maglownica, drążki, końcówki drążków?
hmmm nawet nie wiem czy w Łodzi robią coś takiego i ile to kosztuje.
Maglownica w porządku luzów nie ma, końcówki drążków mają jakieś 10 kkm
- BLIND
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2306
- Rejestracja: wt wrz 26, 2006 11:12
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontakt:
Dokładnie o to mi chodziło, a fachowo nazywa sie to "wyważanie elektronowe kół bez ich demontażu z samochodu". W razie gdybyś chciał się dowiedzieć na ten temat coś więcej to zadzwoń do nich: http://www.hpa.ipr.pl/mate64 pisze:C4_KAWON napisał/a:
mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.
maglownica, drążki, końcówki drążków?
Ex Mk3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=161&t=91211
Ex 20 Jahre GTI TDI by BLIND: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5543644
Ex 20 Jahre GTI TDI by BLIND: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5543644
No więc wyważenie całego zespołu odpada bo najbliższy zakład wykonujący tego typu usługę mam w odległości 140 km (Częstochowa lub Wa-wa) W Łodzi ponoć nikt nie doważa kół na aucie.
Czy taki objaw może dawać źle pracujący na prowadnicach zacisk? Niestety nie mam oryginalnych wkładek teflonowyh tylko zamienniki i mam podejrzenia że jeden zacisk zbyt ciężko pracuje na prowadnicach.
Czy taki objaw może dawać źle pracujący na prowadnicach zacisk? Niestety nie mam oryginalnych wkładek teflonowyh tylko zamienniki i mam podejrzenia że jeden zacisk zbyt ciężko pracuje na prowadnicach.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 206 gości