Jak wykręcić sondę lambda w RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz cze 21, 2009 09:41

przydało by sie ją przeplanować
To się zobaczy, czy warto. Bo silnik ma dobrą moc.
mate64 pisze:Aż wierzyć mi sie nie chce że że nie da rady jej rozgrzać i ruszyć ciężko było ale dało się.
Ona dosłownie się zaspawała, teraz jest jednolita z kolektorem. Tam jest mało gwintu, ale na prawdę potrafi trzymać.

A na drugim cylindrze na kolektorze jest małe pęknięcie - jak je zaspawać? Bo mój mechanik mówi, że można by migomatem, ale spaw puści bo musiał by spawać migomatem + drut do żeliwa. A czym Wy polecacie to spawnąć - tigiem czy czym?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz cze 21, 2009 11:32

Xabingo pisze:A na drugim cylindrze na kolektorze jest małe pęknięcie - jak je zaspawać? Bo mój mechanik mówi, że można by migomatem, ale spaw puści bo musiał by spawać migomatem + drut do żeliwa. A czym Wy polecacie to spawnąć - tigiem czy czym?
kupic drugi kolektor za 50 zł i po sprawie.

Xabingo pisze:To się zobaczy, czy warto. Bo silnik ma dobrą moc.
to nie jest duzy fiat ze planowanie podnosi moc silnika.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz cze 21, 2009 12:05

Xabingo pisze:
przydało by sie ją przeplanować
To się zobaczy, czy warto. Bo silnik ma dobrą moc.
mate64 pisze:Aż wierzyć mi sie nie chce że że nie da rady jej rozgrzać i ruszyć ciężko było ale dało się.
Ona dosłownie się zaspawała, teraz jest jednolita z kolektorem. Tam jest mało gwintu, ale na prawdę potrafi trzymać.

A na drugim cylindrze na kolektorze jest małe pęknięcie - jak je zaspawać? Bo mój mechanik mówi, że można by migomatem, ale spaw puści bo musiał by spawać migomatem + drut do żeliwa. A czym Wy polecacie to spawnąć - tigiem czy czym?
Kup kolektor używke w cenie złomu


Ja bym jednak powalczył, moja też trzymała cholernie mocno. do tego stopnia że kolektor nagrzałem do czerwoności palnikiem. Osobiście uważam że mechanik troche cie naciąga na $$. Zdejmowanie głowicy do wykręcenia sondy to trochę jak strzelanie z pistoletu do muchy.

Xabingo, planowanie nie ma na celu podniesienie mocy lecz wyrównanie głowicy. Zdjęcie głowicy silnika to naprawa dosyć poważna i generalnie za każdym razem powinno sie przeplanować głowice, nawet jeśli się zdejmie 0,05 mm. A jeśli już ma się ją na wierzchu to uszczelniacze, obejrzeć szklanki i dotrzeć zawory.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn cze 22, 2009 15:15

Dzięki za odpowiedzi. Sondę wykręcił dzisiaj rano mechanik (zapłaciłem mu 50zł). Zdjął rurę kolektora i długim kluczem to odkręcił (najpierw popryskał to odrdzewiaczem K2 bodajże) Nowa sonda wkręcona i podłączony kabelek.
Co mi dała wymiana? Po pierwsze nie gaśnie na zimnym silniku, ale obroty nadal ciut ciut falują, ale to może wina tego, że układ wydechowy nie szczelny. Ale najważniejsze to to, że nie gaśnie. Do tego o dziwo silnik ma większą moc (lepiej wkręca się na obroty). Na 2 biegu do 100km/h dochodzi bez problemów, a dawniej do 80km/h doszedł i dalej licho.

Sondę uniwersalną NGK/NKT mogę polecić.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn cze 22, 2009 20:18

Xabingo pisze:Dzięki za odpowiedzi. Sondę wykręcił dzisiaj rano mechanik (zapłaciłem mu 50zł). Zdjął rurę kolektora i długim kluczem to odkręcił (najpierw popryskał to odrdzewiaczem K2 bodajże) Nowa sonda wkręcona i podłączony kabelek.
Co mi dała wymiana? Po pierwsze nie gaśnie na zimnym silniku, ale obroty nadal ciut ciut falują, ale to może wina tego, że układ wydechowy nie szczelny. Ale najważniejsze to to, że nie gaśnie. Do tego o dziwo silnik ma większą moc (lepiej wkręca się na obroty). Na 2 biegu do 100km/h dochodzi bez problemów, a dawniej do 80km/h doszedł i dalej licho.

Sondę uniwersalną NGK/NKT mogę polecić.
Czyli jednak "się dało" :chytry: objawy jakie piszesz są spowodowane szybszą pracą nowej sondy. Co rozumiesz prze ciut falowanie, generalnie wachania w granicach +- 100 obrotów można uznać za normalne przy wieku auta :grin:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 23, 2009 00:07

Xabingo pisze:Na 2 biegu do 100km/h dochodzi bez problemów, a dawniej do 80km/h doszedł i dalej licho.
no to gratulowac sposobów testowania :)

a tak mi sie obiło o oczy, ze wczesniej piales ze nie trzeba planowac głowicy bo silnik ma moc :)

Xabingo pisze:Sondę uniwersalną NGK/NKT mogę polecić.
poczekaj jak przejedziesz kilkadziestak tysiecy , wtedy bedziesz mógł polecac, bo w taki sposób to kazda chinszczyzna bedzie godna polecenia ;)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » wt cze 23, 2009 08:19

guti pisze: poczekaj jak przejedziesz kilkadziestak tysiecy , wtedy bedziesz mógł polecac, bo w taki sposób to kazda chinszczyzna bedzie godna polecenia ;)
ja przejechałem ok 50 tys i mogę polecić. Pozatym Guti NGK? Chińszczyzna? :chytry: Prędziej boscha padnie ;)
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 08:21 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 23, 2009 12:01

CQ pisze:ja przejechałem ok 50 tys i mogę polecić. Pozatym Guti NGK? Chińszczyzna? :chytry: Prędziej boscha padnie ;)
ooo kolego , czytamy ze zrozumieniem, nie powiedzialem ze NGK to chiina, tylko dałem jako przyklad, ze jak bedziemy zachwalac na drugi dzien kazda nowa czesc to takim sposobem nawet lozyska optimala beda super :)


a co do zywotnosci ? hmmm, znam auto które przesmigane ma okolo 150 tys pod jednym butem, od poczatku na LPG , przebieg na licznyku ponad 350 , przebieg domniemany 500 tys i w nim siedzi nadal sonda oryginalna boscha :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » wt cze 23, 2009 13:44

guti pisze: ooo kolego , czytamy ze zrozumieniem
czytanie ze zrozumieniem tu nie ma za wiele do rzeczy bo twoja odpowiedź jest dwuznaczna ;)
guti pisze: a co do zywotnosci ? hmmm, znam auto które przesmigane ma okolo 150 tys pod jednym butem, od poczatku na LPG , przebieg na licznyku ponad 350 , przebieg domniemany 500 tys i w nim siedzi nadal sonda oryginalna boscha :)
No i teraz pytanie czy oryginalna w sensie (markowa-boscha) czy tez oryginalna w sensie od nowości pojazdu. No bo niby skad pewność że Do tej pory siedzi tam ta ktorą wkręciła fabryka skoro przejechane tylko 150tys u jednego właściciela? ;)

ps2 no chyba ze po 150tys właściciel zmienił buty dosłownie :P
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 13:51 przez CQ, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 23, 2009 18:37

CQ pisze:czytanie ze zrozumieniem tu nie ma za wiele do rzeczy bo twoja odpowiedź jest dwuznaczna ;)
sazde ze jezeli dodałbym do wypowiedzi : "lub inne chinszczyzny " mogłoby sugerowac ze NGK to China :)
CQ pisze:Do tej pory siedzi tam ta ktorą wkręciła fabryka skoro przejechane tylko 150tys u jednego właściciela?
stąd ze ksiazka istnieje do konca kiedy byl w Niemcach :)
a pozniej kupione było od osoby prywatnej , bliskiej i mowila ze przez to co miala auto nic kompletnie nie bylo wymieniane ponad to co wymaga wymian,
zamieszanie jest z licznikiem ,bo nam sie zdaje ze był wymieniany licznik na wersje z obrotkiem , przes samego wlasciciela, stad taki galimaitas :)

w ksiazce nie ma słowa o wymianie sondy , klocki , płyny , paski, filtry itd, nawet cos tam z zawieszeniu, tuleje wymieniali. niedawno wymienilismy amorki, tez oryginalne jeszcze z VW, a w ksiazce nie było o nich wzmianki :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt cze 23, 2009 20:36

guti pisze:no to gratulowac sposobów testowania :)
guti pisze:a tak mi sie obiło o oczy, ze wczesniej piales ze nie trzeba planowac głowicy bo silnik ma moc :)
Będzie i tak swap na PB-ka za jakiś rok... Na razie to buda się robi.
mate64 pisze:Co rozumiesz prze ciut falowanie, generalnie wachania w granicach +- 100 obrotów można uznać za normalne przy wieku auta :grin:
No tak, około 100 obrotów to faluje. A w PB-ku widziałem to stały idealnie.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr cze 24, 2009 08:50

Xabingo pisze:No tak, około 100 obrotów to faluje. A w PB-ku widziałem to stały idealnie.
a nie sądzisz że PB i RP "troszkę" się różnią od siebie budową i osprzętem? :crazy:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 24, 2009 10:11

Xabingo pisze:A w PB-ku widziałem to stały idealnie.
no jeszcze powiedz ze w 1Z tez rowno trzymał :)

pewnie chciales powiedzec ze PB tez jest wiekowym autem i mimo to trzyma rowno obroty ? no to przeciez 1Z tez nie jest najmlodszy , SB , JR,itd , ale ze to diesle? hmm , to tak samo porownujac wielopunkta z jednopunktem :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr cze 24, 2009 18:25

No i wszystko jasne. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości