Nierówne obroty,ślady emulsji na korku wlewu oleju,eksploata

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Magda_gd6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 21:34
Lokalizacja: Chorzów

Nierówne obroty,ślady emulsji na korku wlewu oleju,eksploata

Post autor: Magda_gd6 » ndz sty 22, 2006 22:24

Proszę o pomoc jeżdżę golfem II GL 1,6 benzyna z 1991 roku, na wtrysku, przebieg 113 tys. km. Nie mam pojęcia o eksploatacji tego auta.Nie mogę dopaść nikogo z takim autem i nie mogę kupić książki.... Podstawowe problemy to szaleństwo obrotów na biegu jałowym, brak rozeznania na jakim oleju jezdzi to auto, a na jakim powinno?No i coś z czym nie mogę wytrzymać...wyją i huczą mi koła z tyłu,ale to jak!!! Nie pomaga radio, najgorzej jest przy 60-80 km/h...POMOCY!!! Mieszkam w Chorzowie, chętnie poznam kogoś kto ma pojęcie o tym aucie.Mam warunki, więc w lecie można u mnie grzebać w autkach do woli.Moj nr 606687926



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » ndz sty 22, 2006 22:35

przede wszystkim to witamy na forum :-)
1. szalejące obroty- pewnie silniczek krokowy
2. olej- to zalezy, kazdy ma swoje zdanie na ten temat, ja uwazam ze jeśli nie pali oleju to wlałbym półsyntetyk, jeśli pali to mineralny (co do firmy to tez kazdy ma inne zdanie, ja laja texaco choć nikt go nie poleca, i nie nazekam)
3. jak wyją tylne koła to pewnie łożyska, mogą też być opony, najlepiej jak podjedziesz na warsztat to mechanik wysłucha na podnośniku czy łożyska są do wymiany



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz sty 22, 2006 22:37

Koła z tyłu to albo łożyska poszły, albo opony są kulawe, tzn. mogą być mocno poząbkowane (tak kończy się jazda z niesprawnymi amortyzatorami).
Przerzuć koła z tyłu na przód, jeśli przeniesie się huczenie na przód, kwestia opon. Przy okazji sprawdź luzy łożysk. Mogą być (i powinny!) być minimalne luzy zapewniające prawidłową pracę łożysk, ale to naprawdę minimalne. Sprawdź, czy łożyska pracują gładko, bez zacięć, oporów i chrobotania. I czy jest w nich smar.

Ooops, ale faux pas na początek. Dama na forum, a ja z przyzwyczajenia "przerzuć koła", "sprawdź łożyska".... :)

Zmienię to trochę: znajdź rycerskiego fana motoryzacji, który "przerzuci" i "sprawdzi", a
teraz na dodatek nie boi się mrozu lub dysponuje garażem. A w ostateczności, bardziej przyziemnie ii bez krzty romantyzmu, mechanika, który to zrobi.

Pozdrawiam.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

tomekkulesz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 19:53
Lokalizacja: elbląg

Post autor: tomekkulesz » ndz sty 22, 2006 22:47

ślady emulsji na korku od wlewu oleju to może być uszczelka pod głowicą , a płyn chłodzący ci ginie? jeśli tak to napewno uszczelka.


kozik

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 22, 2006 23:09

Witamy na forum :)
Jeśli ślady emulsji są tylko na korku to najprawdopodobniej jest to spowodowane porą roku jaką mamy. Woda skrapla się i po zmieszaniu z olejem tworzy właśnie takie coś beżowo-brązowe. Zazwyczaj znika po przejechaniu dłuższego odcinka.
Co do oleju...przebieg wydaje się trochę mały jak na ten rocznik, może być sporo większy. Jeśli jednak faktycznie jest taki można wlać olej półsynttyczny dobrej marki.Np Mobil 10W40.
Huczenie kół to tak jak pisali koledzy -łożyska lub opony.Opony mogą być niewyważone lub zużyte.Warto podjechać do wulkanizatora i on oceni stan opon, wyważy, a jak będzie dobry to sprawdzi też czy łożyska są zużyte - wystarczy obrócić kołem jak samochód będzie podniesiony.
To chyba tyle.
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Sty 22, 2006 22:14 ]
Nie napisałaś jak długo masz ten samochód. Jeśli jest to "żwieży" zakup to zazwyczaj wymienia się kilka rzeczy.
Rozrząd, paski klinowe, płyn w układzie chłodzenia, świece, kable wysokiego napięcia,filtry-paliwa i oleju,olej,czasem kopułke i palec rozdzielacza. Warto też sprawdzić stan hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia...w ogóle zrobić solidny przegląd.



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pn sty 23, 2006 00:02

Magda_gd6 pisze:Proszę o pomoc jeżdżę golfem II GL 1,6 benzyna z 1991 roku, na wtrysku, przebieg 113 tys. km.
Witam
Raczej nie było Golfa dwójki z silnikiem 1.6 na wtrysku. Podaj symbol silnnika i będzie wszystko jasne. W każdym razie 1.6 sa na gaźnikach.
Są do wyboru 3 silniki 1.6: RF,PN,EZ przynajmniej ja takie znam.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 23, 2006 07:44

Kubus20 pisze:Raczej nie było Golfa dwójki z silnikiem 1.6 na wtrysku. Podaj symbol silnnika i będzie wszystko jasne. W każdym razie 1.6 sa na gaźnikach.
Są do wyboru 3 silniki 1.6: RF,PN,EZ przynajmniej ja takie znam.
W zasadzie tak. Więc albo jest na gażniku, albo.......to 1.8



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości