Przy ostrym skrecaniu zapala sie kontrolka oleju...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Przy ostrym skrecaniu zapala sie kontrolka oleju...

Post autor: wasyl1234 » pn cze 22, 2009 19:28

Witam . Od pewnego czasu zauważyłem że jak ostro na jałowym zacznę skręcać kierownicą to zaczyna mi mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Automatycznie spadają obroty do 700.
Czy to normalny objaw?




p.s
W silniku jakieś 2 miesiące temu wymieniłem panewki i pompę oleju.



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » pn cze 22, 2009 19:30

moze masz mało oleju a jak nie to przewód od czujnika sie urywa


Old volkswagen's never die...

Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » pn cze 22, 2009 19:54

Może coś ze smokiem, albo ta przegroda w misce jest połamana i olej się przelewa raz na jedną raz na drugą stronę



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » pn cze 22, 2009 21:52

Może coś ze smokiem, albo ta przegroda w misce jest połamana i olej się przelewa raz na jedną raz na drugą stronę
Kolego co to jest "smok" ? A co do przegrody to lekko skruszona była jak dobrze pamiętam.

moze masz mało oleju a jak nie to przewód od czujnika sie urywa
oleju mam tak na 3/4 podziałki. gdzie tego wężyka szukać ? mógłbys podac mi jakieś namiary



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » pn cze 22, 2009 22:13

wasyl1234 pisze:moze masz mało oleju a jak nie to przewód od czujnika sie urywa


oleju mam tak na 3/4 podziałki. gdzie tego wężyka szukać ? mógłbys podac mi jakieś namiary
Czujnik od ciśnienia oleju masz nod filtrem oleju a smok to jest ta czapka z sitkiem przez którą pompa ssie olej
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 22:17 przez wojtek0231, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » pn cze 22, 2009 22:52

czujnik ciśnienia nowy, pompa tez nowa (ojciec mi ja zregenerował tak że nawet wodę pompowała na sucho )



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » pn cze 22, 2009 23:33

witam. wydaje mi sie że przy obrotach rzędu 700 jak już silnik ma troche nalatane to ma prawo zaświecić sie lampka oleju. jeżeli obroty spadają podczas kręcenia kierownicą to pewnie masz wspomaganie, i pompa stawia opór silnikowi.



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » pn cze 22, 2009 23:51

mam kolego wspomaganie. a jak można troszkę "ułatwić" prace pompie? wymian płynu wspomagania, regeneracja pompy (wspomagania) ...?


p.s
zapomniałbym dodać moje spostrzeżenie: takie dziwne zachowanie kontrolki tez uzależnione jest od pogody (jak chłodny dzień to rzadko tak sie dzieje jak upał to notorycznie) i temp oleju. Jak olej ma 75-85 to nie świeci jak przekracza 85< to już wariuje.
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 23:56 przez wasyl1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Drifter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 31, 2007 11:21
Lokalizacja: SIERADZ
Kontakt:

Post autor: Drifter » wt cze 23, 2009 00:10

mało oleju badz czujnik


Obrazek MK II by Drifter ----> Sprzedany

Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie nie dojedziemy na glebie

maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » czw cze 25, 2009 00:17

Drifter pisze:mało oleju badz czujnik
kolego difter kolega wasyl1234 mówił o kręceniu kierownicą na postoju a nie podczas jazdy pod czas jazdy niski poziom ojeju mogł by sie objawiać zapalaniem kontrolki
pozdrawiam.



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » sob cze 27, 2009 00:38

dolałem oleju i nadal to samo :( może to wina oleju ? Mam wlany Orlen Lubro 15w40. Moze zalać motor castrolem ? Mam w garażu magnatec i Motor Oil.


p.s
dziwne ze wcześniej nie było takich problemów

kierownicą to pewnie masz wspomaganie, i pompa stawia opór silnikowi.
Mozna jakoś polepszyć prace pompy (nasmarowanie itp) ?
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 01:02 przez wasyl1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob cze 27, 2009 11:11

Wyrzuć tego Lubro bo to chyba najgorszy syf. Może to właśnie wina oleju, po rozgrzaniu robi się z niego woda i nie trzyma ciśnienia


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Re: Przy ostrym skrecaniu zapala sie kontrolka oleju...

Post autor: jeryk10 » sob cze 27, 2009 11:21

wasyl1234 pisze:Witam . Od pewnego czasu zauważyłem że jak ostro na jałowym zacznę skręcać kierownicą to zaczyna mi mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Automatycznie spadają obroty do 700.
Czy to normalny objaw?




p.s
W silniku jakieś 2 miesiące temu wymieniłem panewki i pompę oleju.
A cos takiego jak szlif walu robiles Bo piszesz ze wymieniales panewki a co z walem

[ Dodano: 27 Cze 2009 11:28 ]
Bo jak wymieniles panewki a nie szlifowales walu to sprawa prosta zawsze na wolnych obrotacz zaswieci sie kotrolka smarowania Nowe panewki niesa dopasowane plaszczyzna do walu poniewaz wal ma delikatne progi i dlatego gubi cisnienie Podstawowa zecz to kazda wymiana panewek to wal musi byc szlifowany w specjalistycznym warsztacie
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 11:54 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » sob cze 27, 2009 19:03

A cos takiego jak szlif walu robiles Bo piszesz ze wymieniales panewki a co z walem

[ Dodano: 27 Cze 2009 11:28 ]
Bo jak wymieniles panewki a nie szlifowales walu to sprawa prosta zawsze na wolnych obrotacz zaswieci sie kotrolka smarowania Nowe panewki niesa dopasowane plaszczyzna do walu poniewaz wal ma delikatne progi i dlatego gubi cisnienie Podstawowa zecz to kazda wymiana panewek to wal musi byc szlifowany w specjalistycznym warsztacie
Kolego wymieniałam panewki rzeczywiście bez szlifu, ale znajomy mechanik zobaczył go i powiedział że nie jest potrzebny bo nie jest porysowany. Stare panewki były oryginalne wiec kupiłem w sklepie STD (do wału bez szlifu) załozyłem i problem który miałem wcześniej: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242991 został rozwiązany. Dioda miga od jakiś 1,5 tyg. Jutro biorę się za wymianę oleju.

Poradźcie co zalać? dyspnuję tak jak wczesniej napisałem Castrolem magnatec i Motor Oil .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 236 gości