jak zrobic mocnego wolnossaka ??? vr6 :p

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn cze 22, 2009 09:00

Rapcio pisze:Kolega niedawno dłubał swoje 2.8 VR6 i tak; wałki, kolektor supersprint, program by digitun.pl i nowy rozrzad efekt 202km i koszt 7000zl :bajer: jednym słowem NIE WARTO za tyle kasy... załuje strasznie ze odrazu nie uturbial...
nic straconego, :pub:



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pn cze 22, 2009 09:57

no z turbo juz inna rozmowa:) ale koszt nie mały, a chcąc ponad 250kuca to do tego trzeba kuć, a to tez koszt, ale to juz gra warta świeczki:D sam kiedys to zrobie:D


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » pn cze 22, 2009 10:02

W Rzeszowie w pewnej firmie powiedzieli mu za uturbienie w VR6 na gotowo ze wszyskim 9000zl tylko na seryjnych gratach bez kucia moc ok 250-270km :bajer: czyli 2000zl roznicy....



O213
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 23, 2008 18:40
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: O213 » pn cze 22, 2009 21:34

Rapcio pisze:Kolega niedawno dłubał swoje 2.8 VR6 i tak; wałki, kolektor supersprint, program by digitun.pl i nowy rozrzad efekt 202km i koszt 7000zl :bajer: jednym słowem NIE WARTO za tyle kasy... załuje strasznie ze odrazu nie uturbial...
Rozrzad wypadaloby zrobic tak czy siak :hmm:



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt cze 23, 2009 17:52

tomek264 pisze:no z turbo juz inna rozmowa:) ale koszt nie mały, a chcąc ponad 250kuca to do tego trzeba kuć, a to tez koszt, ale to juz gra warta świeczki:D sam kiedys to zrobie:D
przy 250 kuca nie trzeba vr-a kuć ważne aby silnik był zdrowy, i wszystkie elementy były w nienagannym stanie.
Myślę, że do 300km bez kucia będzie jeździł bezawaryjnie, pod warunkiem, że kierowca będzie miał głowe na karku a nie w prawej nodze :green_fuck:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt cze 23, 2009 20:53

Nie lubię dodmuchań więc idę w wolnossaka. Jak ktoś chce znać koszty to przez zimę będę wszystko opisywał na forum, a jak silnik do auta zamontuję na wiosnę i przejeżdżę 1000km to jadę na hamownie sprawdzić ile wypluje.



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » wt cze 23, 2009 23:23

przy 250 kuca nie trzeba vr-a kuć ważne aby silnik był zdrowy, i wszystkie elementy były w nienagannym stanie.
Myślę, że do 300km bez kucia będzie jeździł bezawaryjnie, pod warunkiem, że kierowca będzie miał głowe na karku a nie w prawej nodze
to po co robic 300kucy i oszczędzac silnik:) to wolał bym pałować 250:) a tak serio to 300koni w vr-ce bez kucia to juz ryzyko, silnik faktycznie musi byc igła a i tak nie ma pewnosci ile polata, ja bym tam więcej niz 250 nie kręcił na seryjnym dole


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr cze 24, 2009 09:23

to po co robic 300kucy i oszczędzac silnik:) to wolał bym pałować 250:) a tak serio to 300koni w vr-ce bez kucia to juz ryzyko, silnik faktycznie musi byc igła a i tak nie ma pewnosci ile polata, ja bym tam więcej niz 250 nie kręcił na seryjnym dole
jak zakujesz silnik i będziesz go pałował to nawet jak będzie miał po zakuciu 250 to i tak go zajedziesz.
Nie mówię o tym, że nie można poszaleć, ale o tym, że trzeba dbać o taki silnik i jeżeli go będziemy użytkować z głową to napewno będziemy się cieszyć dużą mocą przed długi czas:D
Co do wolnossaka to był kiedyś taki czerwony na forum vr, w którego było włożone z tego co pamiętam kupę kasy a efekty jak na taką kasę były dość marne, pamiętam coś, że przy strzale z nitro dopiero udawało się osiągnąć 250km. Napewno da się wymodzić i z vr-a mocnego wolnossaka ale jest to droga przez mękę i bardzo duża skarbona, z której jak się w nią włoży to już się nie wyciągnie.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » śr cze 24, 2009 09:55

nie mowimy tu o bezsęsownym katowaniu non stop, bo tak jezdza tylko idioci i zaden silnik tego nie wytrzyma, ale chodzi mi o to ze po to ktos podkręca fure zeby z mocy korzystac, a za mocno wyciągnięty silnik na seryjnym dole za wiele nie polata, No a tak jak mowisz, auto trzeba wykorzystywac z głową:)


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » sob cze 27, 2009 15:59

moje mody kosztowaly mnie okolo 1000zl ;) efekt...z 2.8 przed zrobieniem rorzadu i dolotu 192km 242Nm przy slizgajacych sie kolach wiec moze byloby pare km wiecej...teraz sie nei hamowalem ale jest poprawa i mysle ze jestem blisko 200km :)

wiec da sie...jakbym dal walki, zrobil glowice i zmeinil program moze lepiej by jescze bylo...

ale przekroczyc ta bariere 200 jest jzu ciezko...i kosztownie...


Corrado VR6 US Porsche Style...

Awatar użytkownika
Piaseczeq
Music Man
Music Man
Posty: 326
Rejestracja: śr maja 20, 2009 13:55
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Piaseczeq » pt lip 23, 2010 22:49

Praks pisze:moje mody kosztowaly mnie okolo 1000zl
a co takiego władowałeś do tego auta że moc skoczyła takim małym kosztem


"Dodatkowa moc czyni cię szybszym na prostych, obniżenie wagi czyni cię szybszym wszędzie..."

Awatar użytkownika
Paździoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw sie 28, 2008 20:10
Lokalizacja: Śląsk (SRB)

jak zrobic mocnego wolnossaka ??? vr6 :p

Post autor: Paździoch » pn sie 16, 2010 00:55

Praks pisze: przed zrobieniem rorzadu i dolotu
Piaseczeq,
przeciez Praks napisl co zrobil choc i tak chcialbym wiedziec z ile wyszedl go sam rozrzad jak za calosc dal ok 1tys. zl.
w kazdym silniku vr przy 200tys. km. nawet jak go nie slychac jest rozrzad do wymiany poniewaz przy takich obciazeniach w jakich on pracuje nie ma opcji by sie lancuh nie naciagnal a widzialem juz w zyciu rozne lancuchy np. z merca,bmw jak byly minimalnie wieksze od nowych

przykłąd;
nasza pomoc drogowa(mercedes) nie miala mocy po wymianie samego lancucha (reszta bylła ok) pomoc zyskala wiecej mocy i bylo to bardzo odczuwalne roznica dlugosci lancuchow pomiedzy nowym a starym wynosila 3mm i przestala tak bardzo kopcic

tak wiec wierze Praks-owi ze widzi poprawe w osiagach
ja mam zamiar wymienic rozrzad w przyszlym roku bo moja vr-ka ma juz 173 tys przelatane wiec w tedy bede widzial czy i u mnie jest roznica :bigok:



Michael76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 17:41

jak zrobic mocnego wolnossaka ??? vr6 :p

Post autor: Michael76 » pn sie 16, 2010 01:05

jak zrobisz góre czyli kolektor z 2.9 razem z przepustnica wałek strojenie gniazda zaworowe zawory popychacze szklanki to moze sie w 5000 zł zmiescisz i dostaniesz z tego moze 25 koni przy dobrych naprawde dobrych wiatrach do tego porzadne strojenie 1000 zł i masz powiedzmy ze te 195 koni bo wiadomo ze z fabryki zawsze cos ucieknie.Ale jak ma byc bardzo mocny wolnossacy to dół polerowanie gładzi cylindrów tłoki i korby najlpiej kute tłoki z garbem panewki zakute lub sportowe ale nie wiem jak z ich awaryjnoscia do tego szlif wału wywazania układu korbowo-tłokowego, totalnie czyszczenie bloku nowa pompa oleju rorzad koła rorzadu najlepiej chłodnica oleju warto zainwestowac w pół sucha miske olejowa góra to co wyzej opisałem kolektor wydech 6-2-1 do tego dolot z pucha odseparowana wydech dalej pociagniety na kwasie minimum fi 60 ale to jest w sumie mini mini wydech sprzegło jakies mocniejsze moze radzikowski i masz około 20 25 tys zł z robocizna w warsztacie który podejdzie do tematu profi.Efekty jak przekroczysz 210 koni to kazdy wynik wyzej powinien cie zadowalac a za te pieniadze spokojnie kupisz bardzo dobry zestaw na turbo lub kompresor podejrzewam ze pytasz o mocnego wolnossaka bo latasz na podtlenku lpg to zamiast bawic sie w mody wyzej opisane zainwestuj w zestaw kompresora po pierwsze gaz i kompresor moga współgrac w praktycznie bez awaryjnie wiadomo ze turbo jest czesciowo pedzone ze spalin natomiast kompresor wykorzystuje tylko obroty silnika i w przypadku lpg sekwencji oczywiscie mozemy powiedziec o wmiare bez awaryjnej symbiozie pozdro



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: jak zrobic mocnego wolnossaka ??? vr6 :p

Post autor: Borys » pn sie 16, 2010 07:33

alez dałes wykład, pmyslał by kto ze to wszystko co napisałes to prawda, :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości