przepustnica do tourana 2.0 tdi 140KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemow78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt cze 19, 2009 08:54
Lokalizacja: międzybórz

przepustnica do tourana 2.0 tdi 140KM

Post autor: przemow78 » pt cze 19, 2009 10:58

witam
po podłączeniu do do kompuera został zdiagnozowany brak komunikacji z przepustnicą. Zacząłem szukac nowej części o nr. katalogowym 038 128063G jest to oryginał od tego modelu (touran 2,0 tdi 140Km) ale jest ich bardzo mało a jak są to kosztują kupe ale są podobne kształtem i tez są tdtourana ale 1,9 tdi różnią się numerem( 03G128063c )i (03G128036a) moje pytanie do was specjalistów czy to będzie pasować?


przemow78

adasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lip 24, 2007 00:52
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: adasiek » pt cze 19, 2009 18:38

Z tego co znalazłem to cześć o numerze 038128063G była montowana w wielu modelach grupy vaga:
Audi A3 1.9 TDI 2001-2003 silnik o kodzie AXR
VW Lupo 1.2 TDI 1999-2003 silnik o kodzie AYZ
VW Polo 1.9 TDI 2002-2005 silniki o kodach AXR, BLT
VW Golf/Bora/New Bettle 1.9 silnik o kodzie AXR
VW Touran 1.9 TDI 2003-2005 silniki o kodach AVQ, BKC
VW Touran 2.0 TDI 2003-2005 silniki o kodach AZV, BKD

Wydaje mi się że kombinowanie z częścią o innym numerze nie przyniesie rozwiazania problemu, a będą to tylko niepotrzebnie wydane pieniądze. Często bywa tak że nawet części nie rózniące się z wyglądu, a różniące się jednym symbolem w numerze fabrycznym nie mogą działać zamiennie. Jak widać ta częśc była montowana w kilku modelach różnych marek i różnych silników, myślę że warto szukać.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 20, 2009 06:27

przemow78 pisze:po podłączeniu do do kompuera został zdiagnozowany brak komunikacji z przepustnicą. Zacząłem szukac nowej części
brak komunikacji znaczy, że sterownik silnika nie odbiera sygnałów z położenia serwomotoru wewnątrz, sprawdź najpierw bezpieczniki oraz czy kable do serwomotoru przepustnicy są całe i w jakim stanie są piny w złączce elektrycznej, rozbierz obudowę i zajrzyj jak to wygląda wewnątrz gdyż tam mogły się porobić przerwy, sprawdź czy działa silniczek wewnątrz po podaniu zasilania z innego źródła,
tu masz na przykładzie Seata i Audi :
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... 903&page=4
http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=685653

co prawda jest to w wersji angielskiej ale przy odrobinie chęci przepuścisz sobie tekst przez translator np. www.ntranslator.net i się zorientujesz.
Proponuję właśnie zacząć od takiego sprawdzenia zamiast szukać zamiennika bo co jeśli się okaże, że wymienisz i nie będzie działał - będziesz pewnie myślał, że nie działa bo nie od tego modelu a przyczyna może tkwić w złączce elektrycznej idącej do sterownika silnika wiązki i będziesz wymieniał przepustnice szukając w nich przyczyny.

Wiadomość dla wszystkich posiadaczy silników BKD i innych, w których jest elektrycznie sterowana przepustnica powietrza doładowanego, znalazłem fotoporadę, która po przepuszczeniu przez translator jest czytelna i zrozumiała i z pewnością się przyda w usuwaniu usterki silnika V157 (z początku strony są fatalne fotki ale idealne zrobił i fajnie to opisał DD65) :

http://209.85.129.132/translate_c?hl=pl ... ap%2B(V157):%2BNo%2BSignal%2522%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DabY&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhjlfDVmXsW4h-I8Q5dGcrsAJe1U4Q

i teraz już nie ma wątpliwości dlaczego warto wywalić wyprowadzenie odmy z dolotu oraz zaślepić EGR.
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 08:27 przez Sztomel, łącznie zmieniany 4 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob cze 20, 2009 08:32

adasiek pisze:Często bywa tak że nawet części nie rózniące się z wyglądu, a różniące się jednym symbolem w numerze fabrycznym nie mogą działać zamiennie.
No i dokładnie tak jest. Np z przepływomierzami: na pierwszy rzut oka identyczny, taka sama ilość pinów w kostce różni się tylko numerem (z BOSCH`a) i ... d..a! Nie działa...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz cze 21, 2009 22:38

Wywalało błąd 19558 P3102 po rozebraniu przepustnicy okazało się że poszły dwa zęby na kole i śmierdzi spalonym silniczkiem w poniedziałek dam foty.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 22, 2009 00:08

roman58 pisze:Wywalało błąd 19558 P3102 po rozebraniu przepustnicy okazało się że poszły dwa zęby na kole i śmierdzi spalonym silniczkiem w poniedziałek dam foty.
foty są na 3 stronie linku, który podałem jako ostatni w moim wcześniejszym poście oraz sposób na naprawę.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości