Problem z przeladowaniem turbiny -notlauf
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
- Lokalizacja: Legionowo
Problem z przeladowaniem turbiny -notlauf
Witam, ostatnio w moim golfiaczu pojawilo sie kilka problemow, ktore postanowilem teraz rozwiazac. Glowny problem to tryb awaryjny, w jaki przechodzi autko na 3 tys. obrotow na 4 biegu. Problem na forum jest dosc znany i czesto o nim czytalem. Juz mialem kupowac nowy N75, ale po dzisiejszych testach nie jestem pewien co jest przyczyna wystepowania trybu awaryjnego.
Na wstępie przedstawie logi z dzisiejszych testow.
Jak widac wystepuje za duze cisnienie doladowania. Zbytnio nie wiem, co jest tego przyczyna. Za pomoca VAG zostal wykonany test na dzialanie sztangi turbiny, sztanga opuszcza sie i podnosi bez problemu. Sztanga reaguje rowniez na odlaczenie/podlaczenie od zaworu N75. Z logow niby wynika, ze zawor N75 dziala poprawnie- stara sie zbic cisnienie. Zamienilem miejscami zawor od EGR z zaworem od turbiny...Turbinka troche wolniej sie wkrecala i reagowala na pedal gazu, lecz powyzej 2,5 tys obrotow szlo tak jak trzeba do momentu az znowu zlapal Notlauf;/ Pozniej postanowilem calkowicie odpiac zawor sterowania turbina i ruszylem w trase... O dziwo samoch przyspieszal bardzo ladnie, wkrecal sie na obroty bez problemu! Uzyskalem 120 km/h i wiecej juz nie probowalem, nie chcialem za bardzo rozkrecic turbinki, w koncu byla bez zaworu;] Kolega tez ma golfa, gdy i niego odpielismy N75 to auto w przeciwienstwie do mojego bylo mulowate i wiecej niz 100km/h nie dalo rady pojechac.
A teraz kilka innych problemow, ktore wystepuja w moim aucie. Pisze, zeby bylo wszystko wiadomo.
1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.
2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.
3. Niby bledu czyjnika nie pokazywalo, ale kolega zwrocil mi uwage, ze temperatura paliwa jest za wysoka. Po przejechaniu 20 km, oczywiscie silnik juz byl zagrzany, temperatura paliwa wynosila 74C.
4.Wyciek oleju z tylu silnika. Juz nie wiem skad ten olej sie bierze, czy przypadkiem nie z turbo...Calkiem niedawno czyscilem kolektor dolotowy i zatkalem zawor EGR. Widoczne slady oleju mam na zaworze EGR, na rurce laczacej odme z rura dolotu powietrza. A jak z dolu popatrze to cala turbina jest uswiniona olejem, wlasciwie caly tyl silnika jest uswionny olejem.
Prosze o jakies wskazowki co do rozwiazania problemu. Oczywiscie mile widzianie informacje co do wszystkich usterek. Pozdrawiam
Dodam, ze silnik to ATD bez zadnych modyfikacji z przebiegiem niekreconym 250 tys.
Na wstępie przedstawie logi z dzisiejszych testow.
Jak widac wystepuje za duze cisnienie doladowania. Zbytnio nie wiem, co jest tego przyczyna. Za pomoca VAG zostal wykonany test na dzialanie sztangi turbiny, sztanga opuszcza sie i podnosi bez problemu. Sztanga reaguje rowniez na odlaczenie/podlaczenie od zaworu N75. Z logow niby wynika, ze zawor N75 dziala poprawnie- stara sie zbic cisnienie. Zamienilem miejscami zawor od EGR z zaworem od turbiny...Turbinka troche wolniej sie wkrecala i reagowala na pedal gazu, lecz powyzej 2,5 tys obrotow szlo tak jak trzeba do momentu az znowu zlapal Notlauf;/ Pozniej postanowilem calkowicie odpiac zawor sterowania turbina i ruszylem w trase... O dziwo samoch przyspieszal bardzo ladnie, wkrecal sie na obroty bez problemu! Uzyskalem 120 km/h i wiecej juz nie probowalem, nie chcialem za bardzo rozkrecic turbinki, w koncu byla bez zaworu;] Kolega tez ma golfa, gdy i niego odpielismy N75 to auto w przeciwienstwie do mojego bylo mulowate i wiecej niz 100km/h nie dalo rady pojechac.
A teraz kilka innych problemow, ktore wystepuja w moim aucie. Pisze, zeby bylo wszystko wiadomo.
1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.
2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.
3. Niby bledu czyjnika nie pokazywalo, ale kolega zwrocil mi uwage, ze temperatura paliwa jest za wysoka. Po przejechaniu 20 km, oczywiscie silnik juz byl zagrzany, temperatura paliwa wynosila 74C.
4.Wyciek oleju z tylu silnika. Juz nie wiem skad ten olej sie bierze, czy przypadkiem nie z turbo...Calkiem niedawno czyscilem kolektor dolotowy i zatkalem zawor EGR. Widoczne slady oleju mam na zaworze EGR, na rurce laczacej odme z rura dolotu powietrza. A jak z dolu popatrze to cala turbina jest uswiniona olejem, wlasciwie caly tyl silnika jest uswionny olejem.
Prosze o jakies wskazowki co do rozwiazania problemu. Oczywiscie mile widzianie informacje co do wszystkich usterek. Pozdrawiam
Dodam, ze silnik to ATD bez zadnych modyfikacji z przebiegiem niekreconym 250 tys.
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 18:06 przez manieczek111, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma to jak oceniać przepływomierz przy takim przeładowaniuknap222 pisze:Od niedawna spoglądam na te logi więc jak dla mnie przepływka siedzi, spróbuj podmienić z kimś i daj znać.
te problemy mogą być ze sobą powiązanemanieczek111 pisze:1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.
2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Kolejny zabieg > "wywal odmę" - nawet na razie do butelki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794
Czy egr był odpinany programowo czy tylko blaszę zakręciłeś na rurce od wydechu?
Wężyk nadal jest na egr pozakładany?
Przy okazji ściągania do czyszczenia kolektora dolotowego - bo go zasyfiło jeszcze raz > zdejmij wydechowy i wyczyść VNT >>> Duuuużooo roboty maszzzz.
A czyściłeś zawory?????? > bo tam to tak samo nabite pewnie jest.
[ Dodano: 21 Cze 2009 02:56 ]
No i ten czujnik zespolony do wymiany > razem z płynem nowym i termostatem!
[ Dodano: 21 Cze 2009 03:08 ]
No i jak bez wężyka nadal turbo śmiga super > to sztanga wisi > ma mieć 1,8 cm skoku > a nie 0,5 cm
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794
Czy egr był odpinany programowo czy tylko blaszę zakręciłeś na rurce od wydechu?
Wężyk nadal jest na egr pozakładany?
Przy okazji ściągania do czyszczenia kolektora dolotowego - bo go zasyfiło jeszcze raz > zdejmij wydechowy i wyczyść VNT >>> Duuuużooo roboty maszzzz.
A czyściłeś zawory?????? > bo tam to tak samo nabite pewnie jest.
[ Dodano: 21 Cze 2009 02:56 ]
No i ten czujnik zespolony do wymiany > razem z płynem nowym i termostatem!
[ Dodano: 21 Cze 2009 03:08 ]
No i jak bez wężyka nadal turbo śmiga super > to sztanga wisi > ma mieć 1,8 cm skoku > a nie 0,5 cm
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 03:07 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
- Lokalizacja: Legionowo
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
- Lokalizacja: Legionowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości