Filtr czastek stalych a programowanie sterownika.

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Filtr czastek stalych a programowanie sterownika.

Post autor: tommy-cichy » sob maja 16, 2009 19:20

Moj problem dotyczy filtru czastek stalych DPF w samochodzie Audi A4 2.0 TDI, 2006 rok, na wyswietlaczu pali sie kontrolka od tego filtra. Wyczytalem na forach, ze njalepsza opcja jest wyciecie tego dziadostwa i zaprogramowanie nowego softu.
Pytanie teraz jaki bedzie koszt takiego programowania i kto by sie tego podjoł.
Z gory dzieki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn maja 18, 2009 00:06

kontrolka swieci sie pewnie bo komputer domaga sie wyczyszcznia fitra jak zrobisz procedurę czyszczenia to powinna zgasnąć ale pewnie nie na długo... to co chcesz rrobic to załatwi temat raz na zawsze
pozdrawiam



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » pn cze 08, 2009 17:25

Temat powrocil.Bylem z Audikiem w serwisie i panowie dobrze podeszli do sprawy.Okazalo sie ze filtr byl zabity w 90%.Panowie z serwisu spedzili w samochodzie 8 godzin.Az zbili na 5%.
Jednak po przejechaniu 200km dzisiaj znowu zaswiecily sie kontrolki i auto wpadlo w tryb awaryjny...Serwis Audi proponuje wymiane na nowy,koszt 5tys zl:(
Co mam teraz robic?Dzwonilem po roznych firmach co zajmuja sie wlasnie takimi filtrami i mam 2 mozliwosci:
1.Regeneracja filtra(polegajaca na wymontowaniu filtra i czyszczeniu go przez 5 godzin specjalnymi srodkami chemicznymi,tak stwierdzili w tym zakladzie),koszt uslugi 1000zl.
2.Usuniecie filtra i zmiana w oprogramowaniu sterownika komputera,koszt 1500zl.


Pytam was bo moze ktos sie juz spotkal z takim problemem i moze mi doradzi co bedzie najlepszym rozwiazaniem moze i nawet tanszym?



Hudzior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 09, 2009 10:48
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: Hudzior » czw cze 18, 2009 08:49

tommy-cichy i co tam z audikiem, uporoles sie z tym DPFem?



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » sob cze 20, 2009 23:57

wywal go bo zawsze jest z nim problem , a potem remap sterownika i wszystko gra jak należy
"ZIELONI" za niedługo nas zamęczą.
myślę ze da się to zrobić taniej jak 1500zł, szczegóły na PRIV.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » śr paź 07, 2009 15:45

Troche odświeże stary temacik:
Byłęm u gościa pod Kaliszem,jak zajechałęm i zobaczyłęm warsztat to sie przestraszyłem.Gość wywalił zupełnie katalizator bo powiedział że w tym audi jest w jednej obudowie i tak musiał zrobić.W passacie b6 filtr jest w innej puszcze i tam zostawił.Gość wyjmował katalizator kilka godzin,w sumie zajełoi mu to wszystko 8 godzin.Przyglądałęm sie i rzeczywiście dojście było masakryczne,musiał odkręcać półoś.Po wywaleniu brechom katalizatora poskładał wszystko i pojechał w trase razem z laptopem i interfejsem,po przyjechaniu kontrolka juz nie świeciła.Podpytałęm i mówił że oszukuje jakoś podciśnienia i że nie zapali sie już nigdy.Autko wcale mocno nie kopci jak na auto bez kata.Jedynie po ostatnim wyjezdzie w góry jak jechałęm za tym Audi zauważyłem że podczas zjazdu z góry jak puścił gaz do walił białym dymem,a podczas wjazdu na full gazie pusci sobie normalnego baczka,ale to pewnie normalne w aucie bez kata.
Co byście powiedzieli czy wywalenie tego kata było mądrym rozwiązaniem czy gość poprostu sie uczył i mógł to zrobić inaczej...?



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » czw gru 10, 2009 22:51

nie powinien kopcic na biało ,zobacz na postoju czy jest kopci, wycięcie dpda ok ,wyłaczeniem tego w sofcie powinien ktos kumaty sie zająć.

[ Dodano: 10 Gru 2009 22:00 ]
wycięcie dpfa ok ale wyłaczenie go w sofcie powinien zrobic ktos kto sie na tym zna ,nie powinien kopcic na biało .


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn gru 21, 2009 10:43

tomasz25 pisze:nie powinien kopcic na biało ,zobacz na postoju czy jest kopci, wycięcie dpda ok ,wyłaczeniem tego w sofcie powinien ktos kumaty sie zająć.

[ Dodano: 10 Gru 2009 22:00 ]
wycięcie dpfa ok ale wyłaczenie go w sofcie powinien zrobic ktos kto sie na tym zna ,nie powinien kopcic na biało .
zostala regeneracja filtra stad zadymienie na biało. Po wywaleniu filtra należy zmienic wartości w sofcie. Marzerzy za 500zł nie robią tego bo nie wiedzą jak to zrobić.koszt programowego usuniecia DPFa 1200zl.

pozdr


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn gru 21, 2009 12:41

a ja się zapytam co innego jaki jest silnik w tym audi ??



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn gru 21, 2009 16:05

GMS pisze:a ja się zapytam co innego jaki jest silnik w tym audi ??
2.0TDi 140KM


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt gru 22, 2009 23:08

to tak jak koledzy piszą wyżej z czyszczeniem dpf pozostałości w sofcie , myślałem może 3.0 tam inna bajka



ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości