MK III 1z SWAP NA 170km

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

iguana31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 18, 2009 01:07
Lokalizacja: Żory

MK III 1z SWAP NA 170km

Post autor: iguana31 » sob cze 20, 2009 15:05

Witam.
Znajomy ma do sprzedania silnik ( z osprzętem i półosiami) ze skrzynią DSG z passata 170KM, chce to wcisnąć do 1Z, podejdzie ? /prosze o jakieś informacje czy ktoś już na forum przerabiał, ewentualnie linki, namiary na forumowiczów, w szukajce nic nie znalazłem interesującego

Mam również prośbe na priv co do cen za w/w silnik ze skrzynią, ile coś takiego kosztuje, bo na allegro wstępnie około 13tyś i nie ma tego za dużo, jaką realne cene może dostać sprzedający za coś takiego ( jestem na etapie ustalenia ceny ze sprzedającym )



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob cze 20, 2009 15:24

Zupelnie nieoplacalny i bez sensu swap...


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

iguana31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 18, 2009 01:07
Lokalizacja: Żory

Post autor: iguana31 » sob cze 20, 2009 16:00

Prosiłbym o bradziej praktyczne rady, minimalne pojęcie mam, wiem, ze najprościej i najtaniej to opornik, pózniej 216 + program, itd chciałem poprostu wymienić silnki na świeższy i szukałem wstępnie BLT ( chyba najświeższa 130 ) ale kumpel ma 2.0 Tdi 170PS w przybliżonej cenie i dlatego urodził się ten post.

z porzedniej wypowiedzi wniskuje że sie da więc zawęże temat:
jakie koszta mnie czekają poza silnikiem i skrzynią około ...? tyś( nie bede robił nic sam - niestety)



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob cze 20, 2009 20:26

Kolego czy Ty w ogóle orientujesz się jak skomplikowany osprzęt ma motor 2.0 170 KM? Nie dość, że DPF, to piezowtryski i sterownik Siemensa. Te silniki już w seryjnych nastawach stwarzają zajeb... problemy - zapycha się DPF, wtryski tracą wydajność i moc spada np. w okolice 130 KM, pękają głowice, wyrabia się zabierak pompy oleju... :grrr:

Trochę w życiu pomodziłem, ale uważam taką przekładkę za pozbawioną sensu.
Chcesz zrobić coś sensownego to poszukaj motoru BGW (ostatni wypust Passata B5 FL) 2.0 TDI 136 KM, kup od niego słupek, może być bez pompek, zapodaj wałek sportowy, pompki AL, GT2256 albo jak głodnyś mocy to GT2260, FMIC, osprzęt z PD, chłodnicę oleju zewnętrzną z termostatem, sprzęgło jednomas + G60 lub VR6, skrzynie 5 jak masz, mocne heble np. 312 w oparciu o zaciski z Golfa IV + tarcza 312 mm.
Wysterujesz to wszystko EDC15+ i będzie ok 220-240 KM. Śmigać będziesz jak dziki i bez problemów.
Zobacz wątek o SWAP-ie ASZ do G III opisywany przez AW69...

P.S. Z BLT jest tak, że ma kiepskie pompki w serii (BA) i są problemy z osprzętem bo w Ibizie z BLT jest elektryczne wspomaganie, więc nie ma miejsca na pompę wspomagania na łapie osprzętowej. Poza tym ma bardziej do tyłu silnika cofniętą obudowę fitra oleju (na małe wkłady) - więc są później problemy z dopasowaniem osprzętu od PD do 2005 r. włącznie.
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 20:41 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » wt cze 23, 2009 16:16

jaro4444, więc swap do Mk3 silnika BLT, to wyłącznie od Golfa lub polo, czy fabii?? Czy są jeszcze jakieś wyjątki? Pytam bo interesuje mnie taka operacja, a jeszcze jedno, czy da się to upchnąć do MK3 z turbo rzędu gt22 ??



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » wt cze 23, 2009 16:25

jaro4444, więc swap do Mk3 silnika BLT, to wyłącznie od Golfa lub polo, czy fabii?? Czy są jeszcze jakieś wyjątki? Pytam bo interesuje mnie taka operacja, a jeszcze jedno, czy da się to upchnąć do MK3 z turbo rzędu gt22 ??
niema to najmniejszego znaczenia z jakiego silnika bedziesz mial silnik BLT....aczkolwiek licz sie z tym ze w polo i fabi bylo elektryczne wspomaganie co wiąże sie z dołozeniem innej łapy osprzetowej silnika do ktorej trzeba dołozyć pompe wspomagania. Bez problemu upchniesz do budy golfa 3 gt22....Teraz jestem w trakcie swapu takiego BLT z Polo do Golfa IV z AHF


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » wt cze 23, 2009 17:19

aw69, powiedz jakie granice są rozsądnej zapłaty za silnik BLT, bo dzwoniłem do człowieka i zaproponował 4500zł za silnik z osprzętem , bez skrzyni, pólosi, sprzęgła, i elektyki....



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » wt cze 23, 2009 19:41

kolega ktoremu robie swap zaplacil za BLT 3200 zl z osprzetem bez skrzyni bez półosi.... ale z wiazka elektryczna i z komputerem, natomiast teraz jezdzilem z kolega do szczecina i kupilismy ASZ z 2004 roku ze skrzynia 6 komputerem wiązką tez z osprzetem ale bez turbiny i zaplacilismy 2000 zl. A wiec ceny sa rozbierzne.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » wt cze 23, 2009 20:10

A jeszcze jedno. Silnik wiadomo, najlepiej jak najmłodszy, z najmniejszym przebiegiem. Do jakiego przebiegu kalkuluje się, z założeniem, że chcesz go grubo modzić, kupić motor??Przykładowo, czy taki 150tyś, który ori ma 130km to nie jest już z deka po przejściach??



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt cze 23, 2009 21:40

adaś, a ten silnik to na giełdzie od niemca czy jak ? bo za taką kase to sam bym wziął


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr cze 24, 2009 06:40

Cinek pisze:adaś, a ten silnik to na giełdzie od niemca czy jak ? bo za taką kase to sam bym wziął
Wlasnie daj najkies namiary skad brales bo ja mam rzut beretem do Szczecina. Od osoby prywatnej czy jakiejs firmy handlujacej czesciami- silnikami??



Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Post autor: MiChAoS » czw cze 25, 2009 09:43

trzeba szukac okazji na allego :) ja trafilem caly komplet ARL tylko bez skrzyni, z kompem wiazka dolotem calym zaworkami pedalami kompletnymi itp itd za 3200 z 2001roku :) wiec wszystko da sie kupic tylko trzeba czekac na okazje i wszystko siedzi w mk3 wraz z gt22 :bajer:
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 09:44 przez MiChAoS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » czw lip 02, 2009 18:51

gregorian21 pisze:Przykładowo, czy taki 150tyś, który ori ma 130km to nie jest już z deka po przejściach??
taki przebieg dla TDI to żaden przebieg :helm:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » sob lip 04, 2009 18:32

taki przebieg dla TDI to żaden przebieg :helm:
Jesteś pewien?? Nawet jak chcesz 130to konny motor kręcić powyżej 200km??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości