Wyłączający się tempomat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wyłączający się tempomat
Witam,
Czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem wyłączania się tempomatu (fabryczny) w VW Touran (2005/TDI2.0/DSG) podczas jazdy? Tempomat wyłącza się zupełnie losowo, czasami działa 30 minut, czasami 5 minut, czasami od razu po włączeniu silnika już jest martwy. W większości wypadków "psucie się" tempomatu wywołuje włączenie kierunkowskazu przy naciśniętym pedale hamulca - tak wiem że to brzmi głupio, ale tak jest. Wyłączenie (gotowości) tempomatu jest nieodwołalne, gaśnie dioda sygnalizująca gotowość tempomatu do pracy i jedną możliwością przywrócenia tempomatu w tryb gotowości jest wyłączenie (na dłuższy czas) silnika, nie pomaga tu użycie włącznika w manetce od kierunkowskazów. Tempomat wyłącza się niezależnie od tego czy jest używany, czy tylko gotowy do użycia.
Byłem z tym u elektryka, podłączył kompa, skasował błąd od sterownika kolumny kierownicy (niestety nie mam dokładnego numeru błędu - nie dostałem żadnego wydruku) i powiedział ze prawdopodobnie do wymiany jest cała manetka "kierunkowskazów". Nie mniej jednak sugerował wizytę u kogoś kto robi tylko VW, bo on takiego przypadku jeszcze nie miał. Tak wiec jestem na etapie poszukiwania (w-wa) elektryka który trochę lepiej ogarnia VW, nie mniej jednak, może ktoś z Was miał podobny przypadek i zna lekarstwo, ewentualnie może polecić speca od elektroniki.
pozdr!
Czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem wyłączania się tempomatu (fabryczny) w VW Touran (2005/TDI2.0/DSG) podczas jazdy? Tempomat wyłącza się zupełnie losowo, czasami działa 30 minut, czasami 5 minut, czasami od razu po włączeniu silnika już jest martwy. W większości wypadków "psucie się" tempomatu wywołuje włączenie kierunkowskazu przy naciśniętym pedale hamulca - tak wiem że to brzmi głupio, ale tak jest. Wyłączenie (gotowości) tempomatu jest nieodwołalne, gaśnie dioda sygnalizująca gotowość tempomatu do pracy i jedną możliwością przywrócenia tempomatu w tryb gotowości jest wyłączenie (na dłuższy czas) silnika, nie pomaga tu użycie włącznika w manetce od kierunkowskazów. Tempomat wyłącza się niezależnie od tego czy jest używany, czy tylko gotowy do użycia.
Byłem z tym u elektryka, podłączył kompa, skasował błąd od sterownika kolumny kierownicy (niestety nie mam dokładnego numeru błędu - nie dostałem żadnego wydruku) i powiedział ze prawdopodobnie do wymiany jest cała manetka "kierunkowskazów". Nie mniej jednak sugerował wizytę u kogoś kto robi tylko VW, bo on takiego przypadku jeszcze nie miał. Tak wiec jestem na etapie poszukiwania (w-wa) elektryka który trochę lepiej ogarnia VW, nie mniej jednak, może ktoś z Was miał podobny przypadek i zna lekarstwo, ewentualnie może polecić speca od elektroniki.
pozdr!
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 10:24 przez xoorbes, łącznie zmieniany 4 razy.
Nie widziałem tej "taśmy" na oczy, nie wiem jak to dokładnie wygląda i czy można zlutować taką ścieżkę. Stąd też moje pytanie na forum o możliwość regeneracji. Elektryk stwierdził, że trzeba wymienić cały element, ale może jednak da się właśnie zlutować, albo domalować jakimś pisakiem grafitowym - nie wiem czy to jest fizyczny przewód miedziany, czy też jakaś ścieżka napylona/wytrawiona na tytułowej taśmie. Z punktu widzenia elektryka najprościej jest wymienić taki element - wiadomo, z mojego punktu widzenia wywalenie tysiaka nie jest już wcale takie oczywisteMaciusieK pisze:Jesli jest przerwana tylko sciezka, to dlaczego elektryk Ci jej nie zlutuje?
Po takim zabiegu powinno jeszcze pohulac jakis czas
problem w tym, że (tak jak pisałem w pierwszym poście) tempomat przechodzi w stan całkowitego wyłączenia, gaśnie dioda kontrolna na tablicy rozdzielczej i nie można już go więcej użyć. Jednocześnie pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego. Tu nie chodzi o przejście tempomatu ze stanu aktywnego (jazda ze stałą prędkością) do stanu gotowości. Zerknij jeszcze raz na pierwszy post w tym wątku.edzio pisze:myślę,że to dobry pomysł aby sprawdzic czujniki hamulca i sprzęgła na początek,manetka nie ma nic do rzeczy.Tempomat załączany jest impulsem z manetki i raz załączony powinien działac do momentu np. wciśnięcia pedału hamulca,co powoduje jego rozłączenie.
DTC: 46B8, Status 60, Opis: P1696 Magistrala danych niedopuszczalna informacja z elektroniki kolumny kierownicy, , Lamp OFF, Permanentnyedzio pisze:lepiej podaj nr.błędu,a nie opis z pamięci.xoorbes pisze: pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego.
Taki komunikat jest do wyciągnięcia. Po skasowaniu oczywiście pojawia się ponownie. Program z którego pochodzi błąd: VAG CAN PRO. DTC jest zapisany w kodzie szesnastkowym, w przeliczeniu na dziesiętny była by to wartość: 18104
Jakieś pomysły?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 340 gości