[All] Woda zamiast płynu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

[All] Woda zamiast płynu

Post autor: jusci » ndz sty 22, 2006 00:32

Jakie mogą być skutki jeżdżenia na wodzie zamiast płynu chłodniczego przez kilka miesięcy (miesiące ciepłe, nie zima)?


pozdro!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 22, 2006 00:39

Skutki mogą być tragiczne. Te mniejsze to korozja układu chłodzenia - lato. Te poważniejsze to rowalenie silnika jak woda zamarznie -zima.Nie ma sensu oszczędzać kilkudziesięciu zł na płyn gdy w grę wchodzi silnik za kilkaset , moze więcej zł. Nikt już chyba nie jeździz wodą w układzie chłodzenia.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » ndz sty 22, 2006 00:42

odkładanie sie kamienia w całym układzie chłodzenia a przedewszstkim w bloku silnika
a co za tym idzie auto szybciej się grzeje i dwa może dojść do zatkania kanału wodnego
co wcale nie robi dobrze w upalne dni
także nie polecam wody tylko Borygo albo jakieś inne płyny do układu chłodzenia
a dwa jak chcesz zobaczyć co sie jak podobnie wygląda blok silnika a dokładnie kanały wodne to przypatrz sie na zbiorniczek wyrównawczy jaki rudawy osad sie na nim zbiera


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 22, 2006 00:43

bodzio_j pisze:Skutki mogą być tragiczne.
Dodam jeszcze że w niektórych autach pompa wodna jest smarowana płynem,jazda na wodzie grozi jej zniszczeniem



fibolek

Post autor: fibolek » ndz sty 22, 2006 00:44

Po pierwsze przy gazie może ci po prostu reduktor i parownik zamarznąć(też latem) a przy zamarzniętym parowniku i reduktorze nie działa dobrze instalka.A poważniejsze rzeczy to zakamieniona głowica oraz chłodnica a także nagrzewnica i cały układ chłodzenia.Co może powodować do uszkodzeń(przedziurawień,zapchania,zepsucia) nie wspomnę o tym że woda po prostu paruje mocniej i szybciej niż płyn.Więc można przegrzać motor i go zabić.Zapomniałem wspomnieć o pompie "wody"(płynu chłodzącego) która potrafi przy wodzie po prostu ukręcić się lub umrzeć a co za tym idzie uniemorzliwić chłodzenie(obieg cieczy) co prowadzi do przegrzania i zgonu jednostki napędowej.Dlatego proszę cię w imieniu twego Golfera nie rób MI TEGO]



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 22, 2006 00:44

jusci, teraz już chyba wiesz co masz zrobić. KUPUJ PŁYN I ZALEJ GOLFINĘ :)



fibolek

Post autor: fibolek » ndz sty 22, 2006 00:46

Oczywiście to wszystko przez kamień oraz przez właściwości fizyczne i chemiczne wody.



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » ndz sty 22, 2006 00:57

Ja swojego golferka szanuję więc tylko płyn i nic więcej! Zanjomy pojeździł trochę w lecie ibizą na wodzie i chciałem się dowiedzieć czym to grozi.
Dzięki za info!


pozdro!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 362 gości