Modyfikacja dolotu - czy moge tak zrobic?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Modyfikacja dolotu - czy moge tak zrobic?

Post autor: Roggi » czw cze 18, 2009 17:28

Zalezy mi na tym zeby wyeliminowac ewentualnosc nieszczelnosci na odcinku turbina-intercooler-kolektor ssacy.Chce skrocic ta droge powietrza i polaczyc elastyczna rurka plastikowa ryre wychodzaca z turbiny bezposrednio z wlotem do kolektora ssacego.
Czy moge tak polaczyc i przejechac sie kawalek zeby zobaczyc,czy bedzie jakas zmiana na plus.Nie narobie jakiejs kaszany w ten sposob?
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 17:31 przez Roggi, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 19, 2009 00:02

chcesz pominąć intercooler, a gdzie będzie wtedy chłodzenie powietrza doładowanego ?
Zmiany na plus nie będzie z całą pewnością - raczej na minus :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » pt cze 19, 2009 00:10

popieram Kolege wyzej...a pozatym jesli mozna to dodam takie pytanie czy wiesz po co jest IC w ukladzie dolotowym..bo skoto chcesz go "usunac" to znaczy ze nie wiesz...

P.S. w zimym powietrzu jest wiecej tlenu niz w cieplym(bardzo cieplym)



Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » pt cze 19, 2009 03:54

Zle mnie zrozumieliscie.Nic nie chce usuwac,a juz bynajmniej IC!.Mam gdzies w dolocie nieszczelnosc (byc moze winny jest IC) i laczac w ten sposob zrobie krotki odcinek drogi i bede wiedzial jak jest faktycznie.Pozniej polacze wszystko jak bylo.
Chce tylko wiedziec,czy komp nie nalapie jakichs bledow i czy czegos nie spieprze.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 19, 2009 06:48

to trzeba było od razu tak napisać ale to i tak nie rozwiąże problemu bo sterownik wejdzie w stan pracy awaryjnej gdyż nie będzie odczytu ciśnienia powietrza doładowanego z czujnika G71;
jeśli chcesz sprawdzić szczelność rur i połączeń na drodze turbo-kol. ssący to albo wjedź na kanał albo podnośnik i zdemontuj dolot metodą tradycyjną bez takich kombinacji alpejskich.
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 06:49 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt cze 19, 2009 08:14

to trzeba było od razu tak napisać ale to i tak nie rozwiąże problemu bo sterownik wejdzie w stan pracy awaryjnej gdyż nie będzie odczytu ciśnienia powietrza doładowanego z czujnika G71
ale w tym aucie map sensor jest bezposrednio w sterowniku silnika i cisnienie jest oddzielnym wezykiem do niego prowadzone
nie bedzie tego bledu jezeli wezyk bedzie podlaczony gdziekolwiek do dolotu i do sterownika
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 08:15 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 19, 2009 09:34

zaprzal pisze:ale w tym aucie map sensor jest bezposrednio w sterowniku silnika i cisnienie jest oddzielnym wezykiem do niego prowadzone
nie bedzie tego bledu jezeli wezyk bedzie podlaczony gdziekolwiek do dolotu i do sterownika
ja o tym wiem, Ty wiesz ale nie wiem czy kolega zdaje sobie z tego sprawę;
zadając pytanie :
Roggi pisze:Chce tylko wiedziec,czy komp nie nalapie jakichs bledow i czy czegos nie spieprze
domyślam się, że raczej był tego nieświadomy bo inaczej by o to nie pytał.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 19, 2009 10:03

Nie wiadomo jaki to silnik ... jeżeli 1z to nic nie będzie trzeba więcej robić, gdyż wężyk od MAP wychodzi bezpośrednio z kolektora ssącego
jeżeli to AFN to trzeba będzie gdzieś ten wężyk podłączyć, ponieważ oryginalnie wychodzi z jednej z rur IC



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 19, 2009 10:18

teraz sprawdziłem i widzę, że Roggi ma 1Z więc opcja z podłączaniem wężyka odpada.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 19, 2009 10:19

Sztomel pisze:teraz sprawdziłem i widzę, że Roggi ma 1Z więc opcja z podłączaniem wężyka odpada.
czyli nie trzeba robić nic dodatkowego ;) wystarczy ominąć węże i IC ... tylko po co skoro wiadomo, że ta nieszczelność jest :helm: bardziej skupiłbym się na jej zlokalizowaniu



Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » pt cze 19, 2009 13:37

Mam 1z.
Jakis czujnik temperatury jest w plastikowej rurze biegnacej od IC do kolektora ssacego.

Chce "zmostkowac" dolot z czystego lenistwa.Wole to niz zdejmowac zderzak i wyciagac IC.Bede wiedzial dzieki temu jaki faktyczny wplyw na moc auta ma ta nieszczelnosc.Jezeli zmiana bedzie na plus to wtedy wszystko rozbiore i bede probowal uszczelnic.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt cze 19, 2009 14:18

I przy okazji dowiesz się jaki wpływ ma intercooler na dymienie i stan katalizatora,
szkoda motor gotować nagrzanym powietrzem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości