elektryka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukiwilson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 22:17
Lokalizacja: Wałbrzych<>Świdnica

elektryka

Post autor: lukiwilson » śr cze 17, 2009 17:05

Witam, rzadko się tu udzielam, więc jak nikt nie odpowie to sie nie pogniewam. Mam problem tego typu, mój mk2 1.6 w zimie nie chciał odpalać. przyszła wiosna, dalej nie pali, ciągle na pych. dwa tygodnie temu oddałem auto do mechanika na regeneracje rozrusznika. Facet wymienił stojan, szczotkotrzymacz, tuleje, tulejki ogólnie zrobił go na nowo. odebrałem auto.. nie pali. Mechanik mówi ze aku. kupiłem aku centra 50ah i teraz pali raz na pięć porób załączania rozrusznika... pomóżcie



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr cze 17, 2009 17:10

lukiwilson, no cóż trzeba obejrzeć co z iskrą w takim razie... czy paliwo jest na swoim miejscu :)


vwlifestyle.pl
Obrazek

arti77396
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 13:02
Lokalizacja: jelenia gora

Post autor: arti77396 » śr cze 17, 2009 17:40

czy rozrusznik kręci raz na pięć razy?czy odpala silnik raz na pięć prób?



lukiwilson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 22:17
Lokalizacja: Wałbrzych<>Świdnica

Post autor: lukiwilson » śr cze 17, 2009 18:04

rozrusznik kręci raz na pięć razy tzn. dławi sie i kontrolki przygasają



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr cze 17, 2009 18:07

lukiwilson pisze:rozrusznik kręci raz na pięć razy tzn. dławi sie i kontrolki przygasają
no to chyba ten meches co ci na nowo go naprawił to chyba wydębił pieniądze...

jeśli przygasają kontrolki to znaczy że rozrusznik się blokuje czyli ma duże obciążenie... możliwe że naprawił ci rozrusznik, ale zapomniał wymienić tulejke w skrzyni biegów i rozrusznik się blokuje...

a czy kabel do rozrusznika robi się gorący??


vwlifestyle.pl
Obrazek

lukiwilson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 22:17
Lokalizacja: Wałbrzych<>Świdnica

Post autor: lukiwilson » śr cze 17, 2009 18:16

nawet nie wiem nie sprawdzałem, musze sie do Magika przejcechać bo faktycznie za darmo nie naprawiał



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » śr cze 17, 2009 18:59

nowy rozrusznik po regenaracji zawsze chodzi troche tepo ale z czasem sie rozchula chyba ze mechanik nie dopiescil go..... sprawdz akmulator przy okazji bo moze to on tez macza w tym palce. a pisales ze auto stalo do wiosny bo nie palilo,,, a jeszcze co mozesz zrobic sam to wyczysc swiece, zobacz czy nie sa kable do swiec na stykach zielone ze sniedzi, popsikaj je jakim "contaktem" albo antykorozja. zobacz kopulke palec przeczysc i popsikaj tak ja kable. sprawdz czy iskra wogole jest na przewodzie dochodzacym do kopulki. jesli nie ma to wtyczke zalilajaca cewke zobacz czy tez nie ma snidzi.



arti77396
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 13:02
Lokalizacja: jelenia gora

Post autor: arti77396 » śr cze 17, 2009 19:03

kolega ma rację rozrusznik najprawdopodobniej sie blokuje,jeśli masz możliwość to spróbuj wstawć inny,oczywiście sprawdzony i sprawny



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr cze 17, 2009 21:11

arti77396 pisze:kolega ma rację rozrusznik najprawdopodobniej sie blokuje,jeśli masz możliwość to spróbuj wstawć inny,oczywiście sprawdzony i sprawny
dokładnie jak kolega mówi jak silnik kręci to wina zapłonu jak przekręcisz kluczyk i niekręci to jest elektro zawór 2 część rozrusznika ewentualnie może być stojan lub wirnik mieć przebicie i dyłek z tego jest


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr cze 17, 2009 21:36

Przemek pisze:elektro zawór
WTF?? Coraz lepiej... zawór jak sama nazwa wskazuje nie służy do przewodzenia prądu elektrycznego... o co chodzi z tym elektrozaworem... tłumacz szybko zanim to ktoś powtórzy gdzieś dalej :D


vwlifestyle.pl
Obrazek

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr cze 17, 2009 22:22

-=ren=-, hehe może to śmieszne jestem elektronikiem nieznam sie na właściwych nazwach on działa na zasadzie jak przekręcisz kluczyk w stacyjce to on przesówa koło zembate z rozrusznika na koło zamachowe i wtym czasie rozrusznik kręci


LEŚNY PRZYTULAS

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr cze 17, 2009 22:34

podaj dodatkowa mase z akumulatora na silnik i zakrec rozrusznikiem

[ Dodano: 17 Cze 2009 22:40 ]
i nie elektrozawor panowie tylko elektromagnez



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw cze 18, 2009 14:50

jeryk10 pisze:i nie elektrozawor panowie tylko elektromagnez
a słyszeliście o takiej nazwie dla tego elementu jak BENDIKS??

[ Dodano: 18-06-09, 14:51 ]
jeryk10 pisze:podaj dodatkowa mase z akumulatora na silnik i zakrec rozrusznikiem
dokładnie... nikt nie wpadł na to żeby sprawdzić połączenia klem do aku i masy do silnika i przewodów przy rozruszniku... to dobry pomysł...

[ Dodano: 18-06-09, 14:51 ]
w moich 3 VW jakie miałem osobiście w każdym jedna z klem oryginalnych była przeżarta od spodu i kwitła...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 18, 2009 15:13

-=ren=- pisze:jeryk10 napisał/a:
i nie elektrozawor panowie tylko elektromagnez
a słyszeliście o takiej nazwie dla tego elementu jak BENDIKS??
- Elektromagnes, to elektromagnes, a bendiks, to bendiks - dwa różne urządzenia. Bendiks to sprzęgło jednokierunkowe umieszczone na osi rozrusznika, elektromagnes ma za zadanie dosunąć bendiks do zębatki koła zamachowego podczas rozruchu.

Jeżeli problem jest w ciężkim kręceniu - to możliwe przyczyny:
- słaby aku;
- kiepskie połączenia elektryczne;
- uszkodzony rozrusznik.

Jeżeli chodzi o sprawdzenie aku - podłacz do klem woltomierz - powinien pokazywać coś ok. 12V. Teraz odpal samochód i patrz na woltomierz podczas odpalania - jak bardzo siada napięcie podczas odpalania? 10V to jest norma, 9 - jeszcze ujdzie, jak siada poniżej powiedzmy 7,5V - to kiszka. Spróbuj naładować aku.
Co do połączeń - podłącz woltomierz do masy rozrusznika i do przewodu zasilającego (najlepiej dotknąć do tego gwintu wystającego z obudowy elektromagnesu. Teraz powtórz eksperyment - tak jak wyżej opisałem - napięcia mają być podobne, jak przy aku. Jeżeli napięcie znacznie spada podczas rozruchu, a przy pomiarze na aku nie spadało tak mocno - to należy przeczyścić połączenia przewodów, w skrajnym przypadku nawet wymienić przewody.

Usterka rozrusznika - tutaj moze być wiele przyczyn - zużyte szczotki lub tulejki... Mogą być też wypalone styki w elektromagnesie. W skrajnym przypadku może też być usterka mechaniczna silnika np. zatarcie, zwiększająca opory ruchu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 342 gości