Gdzie regenerowac turbine?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lichu2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 18, 2007 22:10
Lokalizacja: Gdańśk
Kontakt:

Gdzie regenerowac turbine?

Post autor: lichu2008 » czw wrz 18, 2008 14:50

Witam,

Moja turbina pobiera olej, głośno pracuje, jednym słowem wymaga regeneracji. Mam tylko problem z tym gdzie to zrobić. W Gdańsku, gdzie mieszkam, podają mi jakieś kosmiczne ceny rzedu 1400 zł, a jak dzwonie poza Gdańsk to mówią zeby przyjechać i regeneracja potrwa ze 3 h, ale jak okaze sie ze turbina nie nadaje sie do naprawy to kilometry zrobie na marne. Słyszałem, że są miejsca gdzie wjeżdżasz zdejmują turbinę zakładają zregenerowaną do takiego samego silnika, płaci się za to powiedzmy 800 zł i tyle.

Czy ktoś z was wie może gdzie w okolicach Gdańska robią takie rzeczy albo ewentualnie gdzie zregenerują dobrze i tanio moją turbinę?

Spokojnie do 100 km od Gdańska mogę pojechać.
Ostatnio zmieniony czw wrz 18, 2008 19:05 przez lichu2008, łącznie zmieniany 2 razy.



Mlody_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 20, 2005 14:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mlody_gd » czw wrz 18, 2008 15:02

W Kolbudach Wojtek Myszkier sie zajmuje turbinami.
Zadzwon do niego i pogadaj 888 330 750.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 18, 2008 15:35

lichu2008 pisze:...płaci się za to powiedzmy 800 zł i tyle...
Nie bardzo chce mi się w to wierzyć, tym bardziej, że masz zmienną geometrię i z tego co wiem to autoryzowany przedstawiciel Garretta na Polskę jak i sam Garrett nie regeneruje już turbin ze zmienną geometrią od 2 lat. Sprzedają tylko nowe.
Nieautoryzowani je regenerują, ale jak z jakością naprawy...? Z tego co wiem to Garrett wycofał się z regeneracji zmiennej geometrii dlatego, iż był problem z poprawnym wyregulowaniem sztangi. Tak się tłumaczyli.
Dla takiej firmy jak Garrett jest to problem, a dla Tunerów z tego forum nie? To dziwne wytłumaczenie. :grin:
Co do cen to faktycznie jak się okaże, że masz wirnik do wymiany to jego koszt to jakieś 800 zł netto. Kółko zimne 360 zł netto. Raczej bez rozebrania Twojej turbiny i sprawdzenia, czy się nadaje do regeneracji nikt Ci z półki nie da zregenerowanej za 800 zł. Nie ma takiej możliwości.

PS. Moja stara turbina chodziła do końca i oleju nie puszczała, nic kompletnie się nie działo. Występowało tylko czasami przeładowanie. Kierownice stały w miejscu, więc zabrałem się za ich czyszczenie. Oto co zobaczyłem, jak rozebrałem turbinkę:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 00:04 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 18, 2008 16:24

AFN140KM, za duza temp spalin i Ci lopatki popalilo, niestety wirnik cieply jest zespolony z walkiem

mam taka sama historie z turbo ktore kupilem (vnt20) i walek nie kosztuje 800 zl nettto tylko 480 brutto bo sie dowiadywalem :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Adrian_3dfx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:02
Lokalizacja: Łapanów/k. Krakowa
Kontakt:

Post autor: Adrian_3dfx » czw wrz 18, 2008 18:40

jest sens kupic te turbine i ja regenerowac?
http://www.allegro.pl/item440466668_tur ... 6_gtd.html
do mk3 aaz


mój mk3 turbo ropa:D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2088617#2088617

2 boost piny do sprzedania mam
pisac na priv jak cos

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 18, 2008 23:48

Adamm pisze:...mam taka sama historie z turbo ktore kupilem (vnt20) i walek nie kosztuje 800 zl nettto tylko 480 brutto bo sie dowiadywalem...
Ja mam VNT15 i też się dowiadywałem w Iławie w Garrecie, powiedzieli, że części do zmiennych geometrii już nie posiadają i tego typu turbin nie regenerują. Zadzwoniłem jeszcze w parę miejsc i namierzyłem za 800zł netto, a za kółko zimnie powiedzieli 360zł netto. Może to faktycznie za dużo, ale nie szukałem nic tańszego, bo postanowiłem kupić całkiem nową turbinkę.
Adamm pisze:...AFN140KM, za duza temp spalin i Ci lopatki popalilo...
Nie trafiłeś. Wiesz po czym to jest? Oto krótka historia:
Tego nie wiedziałem, ale wydedukowałem. Poprzedniemu właścicielowi popękała głowica i to tak, że powylatywały przylgnie zaworowe. Fragment jednej z nich, ok. 1cm długości leżał sobie między skrzydełkami kierownic i je zablokował. Stąd było przeładowanie/niedoładowanie, a kierownice stały w miejscu. Były lekko uchylone, tak na 20%. Reszta fragmentów przylgni zaworowych przeleciała przez to kółko tworząc tą dziurę. Jak robili głowicę, poskładali i silnik pracował, auto nawet miało moc. Nie połapałbym się, (bo nie mam VAG-a), gdybym nie przejechał parę razy autostradą. Ciekawe, że błąd łapał tylko podczas przejazdu autostradą.
Ciekawe, nie?

[ Dodano: 18 Wrz 2008 23:54 ]
Adrian_3dfx pisze:...jest sens kupic te turbine i ja regenerowac?
http://www.allegro.pl/ite...fa_1_6_gtd.html
do mk3 aaz...
Moim zdaniem nie. Ktoś ją składał na silikonie?!!! Przecież nie wolno tego robić. Jeśli tak to może być uszkodzone kółko zimne. Pozatym gość napisał, że ma luz wzdłużny, a to nie ciekawe, bo może się skończyć na wymianie wirnika. Ale może niech się jeszcze wypowiedzą fachowcy od turbin.
Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 00:02 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pt wrz 19, 2008 10:25

leja ci wtryski..te wypalenia nie robią się od wysokiego EGT

turbo=śmieć


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt wrz 19, 2008 12:46

mirass, skoro leja wtryski to EGT jest duze czy paliwo spala sie poza cylindrami juz w sprezarce?

jak pamietasz to kupilem to vnt20 o ktorym Ci pisalem i ono mialo to samo, goscie od sprezarki powiedzili ze to od duzej temp spalin wypalilo koronke wirnika

smiec to moze nie jest bo wystarczy walek zmienic :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tomibull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:48
Lokalizacja: Płock

u mnie te same uszkodzenia.

Post autor: tomibull » śr cze 17, 2009 01:10

mam ASV 00. wczoraj oddałem turbo do czyszczenia zapieczonych kierownic do zakładu zajmującego się naprawą turbin. Dziś tel. że kierownice owszem były zapieczone ale oprócz tego łopatki wirnika mają uszkodzenia i sporo ubytków. Zobaczyłem to co na zdjęciu wyżej.
Teraz nie wiem co robić- zaproponowali regen. tej mojej turbiny za 1200zł brutto z nowym wirnikiem i całym wnętrzem 6 miechów gwarancji. Nowa jest poza moim zasięgiem ponad 2 tysie. A takiego wirnika nie założę bo za 2 miechy będę znów wszystko rozbierał.
Mi powiedziano że jakiś przedmiot z silnika (ale jaki skoro silnik dalej prawidłowo pracuje) Może rzeczywiście nagar(dodam że kierownice były od kilku lat zapieczone).



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr cze 17, 2009 09:49

tomibull, jakiego zdjecia??

kup uzywke, wyczysc kierownice i smigaj dalej,
opcja nr 2 kup hybryde lub odrazu wieksze turbo doloz wtryski i program i ciesz sie jazda :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tomibull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:48
Lokalizacja: Płock

decyzja podjęta

Post autor: tomibull » śr cze 17, 2009 10:02

Na decyzję miałem jedną noc.Bo autko mi pilni potrzebne do pracy. Wiem może nie był to najlepszy wybór. kupa kaski poszła. Wybrałem naprawę mojej z nowym wirnikiem.W nocy szukałem jakieś w dobrym stanie od ARL ale same używki w kiepskim stanie leżące na ziemi z niezaślepionymi przewodami od oleju :-k
Napiszę jak będzie pracowało autko założeniu nowej(regenerowanej )turbiny po wyczyszczeniu dolotu zaślepieniu EGRa zmianie wężyków oraz wycięciu kata.
Dzięki wielkie za odpowiedź-ale autko mi pilnie potrzebne.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr cze 17, 2009 10:18

Uważam ze jak ktoś bierze powiedzmy te 1000-1300 zł za regenerację turbiny, daje na to pismeną gwarancję na min. pół roku - najlepiej rok - są takie firmy co za 1400 zł dają rok gwarancji bez limitu przebiegu, to nie ma się co zastanawiać... Stara tam tylko jest obudowa... zatem niczym nie ryzykujesz...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

tomibull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:48
Lokalizacja: Płock

odp

Post autor: tomibull » śr cze 17, 2009 11:21

Normalnie dają 6 miechów ale ja postaram się wyciągnąć gwarancję na co najmniej 9miechów skoro jak mówisz zostaje tylko obudowa.Zobaczymy jak będzie śmigać po naprawie. :hmm:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr cze 17, 2009 14:20

tomibull, jakbyś wcześniej zagadał do mnie to bym ci to samo zrobił ale za 700zł, także nowy wirnik i gwarancja na pól roku :grin: No nic, za niewiedze się płaci...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 71 gości