Dziwne zachowanie silnika MK4 TDI(90KM)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcoln
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 25, 2008 21:09
Lokalizacja: WIELKOPOLSKIE

Dziwne zachowanie silnika MK4 TDI(90KM)

Post autor: marcoln » wt cze 16, 2009 21:09

Witam. Mam następujący problem,otóż przy hamowaniu motorem,gdy obroty są tak ok950-1000 silnik dziwnie zaczyna ''tyrkotać'',również wtedy,kiedy jadąc na pierwszym biegu,wcisnę sprzęgło np;dojeżdżając do zaparkowania''powoli''czyli obroty takie jak wcześniej podałem,dzieje się tak samo.Słyszałem że czasami głupieje czujnik prędkości w skrzyni,wymieniłem go i bez zmian,a gdy zdejmę z niego kostkę jest OK!!!Proszę o porade i z góry dzięki!!! Pozdrawiam


marcoln

mic.waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mic.waw » wt cze 16, 2009 21:52

jak hamujesz silnikiem do 950 obrotów to hamujesz do wartości niższej niż wolne obroty, więc nie dziw się silnikowi, że nie jest z tego powodu zadowolony.. zwyczajnie go wtedy zaduszasz..



Awatar użytkownika
marcoln
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 25, 2008 21:09
Lokalizacja: WIELKOPOLSKIE

Post autor: marcoln » wt cze 16, 2009 21:57

odróżniam zaduszenie silnika od dziwnej pracy i wiem że coś jest nie tak,bo słyszę i jak zdejmmę kostkę z tego czujnika silnik pracuje OK


marcoln

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr cze 17, 2009 16:27

To może być wina czujnika predkości, ale często jest tak że nie pomaga.

Ogólnie trudny temat do zdiagnozowania.

Mogą być też zaworki podciśnień. Przeważnie tak sie dzieje przy hamowaniu kiedy samochód prawie staje w miejscu.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 17, 2009 16:40

Temat wałkowany wiele razy i każdym autku może być coś innego.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155

Co oni znaleźli:
Był wybity dwumas.
Były złe mapy paliwowe.
Impulsator siadał.
Mechanizm impulsatora wymieniali.
Były garby na asfalcie przed światłami > bo ktoś zbyt wiele postów przeczytał.
Było hamowanie silnikiem do granic jego zgaśnięcia i drgawki.
Była ochrona zmniejszająca dawki przez naciśnięcie sprzegła > chroni dwumas podczas zmiany biegów.
Były poduszki.

[ Dodano: 17 Cze 2009 16:44 ]
Przed światłami to zwykle hamujemu do 2-go biegu > jedynki raczej się nie stosuje > tylko do ruszania. >>>>>>> 950 to stanowczo zbyt nisko jak na 2-gi bieg > będzie szarpanko > zejdziesz do 900 to zgaśnie > chyba logiczne?



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr cze 17, 2009 17:00

TDI maja 900-1000 fabrycznie. Zgaśnie dopiero przy 800 lub niżej



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 17, 2009 17:14

Ale do tej granicy czy tak czy siak się nie schodzi.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr cze 17, 2009 18:20

Według mnie schodzenie do obrotów niższych niż 1000 przy hamowaniu silnikiem to katowanie auta i skracanie jego żywotności ,osobiście miałem ten problem po kupnie obecnego mk4 i po tydniu jazdy pewne nawyki i potrzeby dbania o stan silnika przyszły same .


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości