FOTOPORADE WYKONAŁ: Czader
NIE JESTEM AUTOREM PORADY !!!!!
Witam,
korzystajac z dlugiego weekendu majowego wreszcie sie zabralem za naprawe wylacznika dzwiowego kierowcy co jak zauwazylem dopada kazda O1 starsza niz 2 lata
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Metoda jest w miare prosta chociaz potrzeba troche czasu bo trzeba rozebrac drzwi, listwe progowa i nakladke przy lewej nodze kierownika
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
A wiec robi sie to tak:
1. sciagamy boczek drzwi kierowcy - opisane bylo juz kiedys - przydalo sie bo latwo polamac plastiki.
2. trzeba delikatnie rozerwac taka oslone przeciw kurzowa w okolicy zamka i przy przelotce gumowej.
3. dobieramy sie do przewodow ktore ida do sterownika zamka - eksperymetalnie ustalilem ktore sa od mikrostyku w zamku - zobaczcie na powiekszenie. U mnie Octavia Kombi lipiec 2003 wersja niby Ambiente ale ma troche dodatkow (czujnik deszczu, 4xPP, Tempomat, klimatyzacja man, ) to byly przewody zolto-brazowy i czerwono-jasnozielony. Jakby byl problem to przewody sprawdza sie tak - musi choc troche dzialac przelacznik oryginalny ( u mnie stykal w srodkowym polozeniu - niedomkniete drzwi) odlaczamy kostke oryginalna od calych drzwi - kolo nogi kierownika, naostrzonymi koncami miernika ustawionego w tryb detekcji polaczenia - piszczy jak jest styk , wpinamy sie w kolejne przewody - ja szybko trafilem po 3 probach znalazlem oba przewody.
4. podpinamy tam dwuzylowy przewod i puszczamy go razem z oryginalnymi w kierunku przelotki gumowej - mocujac w kilku miejscach
5. wpuszczamy do samochodu gdzie wczesniej zdemontowalismy oslone (kolo otwierania maski) tam najlepiej zrobic kostke zeby w razie demontazu drzwi dalo sie odlaczyc przewod (obok oryginalnych od szyb itp)
6. demontujemy listwe progowa przewod doprowadzamy do miejsca gdzie wchodzi taki bolec metalowy (chyba przytrzymujacy drzwi w razie wypadku) .
7. na koncu montujemy zwykly za 3,50zl regulowany wylacznik ktory uzywa sie go np. do alarmow.
8. regulujemy i stala sie jasnosc
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pare uwag koncowych - nie mozna podlaczyc wylacznika w kostke fabryczna (uniknelibysmy klopotliwego demotazu boczka drzwi) tam po drodze w dzwiach jest jakis uklad i nie ma mozliwosci dzialac wl/wyl - robi sie zwarcie i tyle
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie wiem jak bedzie z trwaloscia ale wymiana/ regulacja wylacznika jest banalna .
U mnie smiga to tydzien.
Ktos powie po co to w ogole robic ? -
1. latwo zostawic postojowki -nie dziala bzyczek od swiatel
2. bo moga sie zatrzasnac kluczyki (auto zamykanie po kilkunastu sec.)
3. nie swieci lampka oswietlajaca podloze (jak ktos ja ma
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
4. jak dluzej siedzimy w aucie po przkreceniu kluczyka - to nie zapali sie swiatlo w srodku przy wysiadaniu
Mam nadzieje ze ten opis przyda sie Szanownym Kolegom
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Pozdrawiam
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/145/9f631fadeb05590b.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/141/747f142730f99a8e.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/145/25af523848fed88d.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/141/5be5f99b480fc968.jpg)
Fotoporada z www.OCTAVIACLUB.pl
FOTOPORADE WYKONAŁ: Czader