1.9 Diesel - zrywanie paska na alternatorze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 Diesel - zrywanie paska na alternatorze
witam, zerwal mi sie juz trzeci pasek w ciagu roku, w zime caly czas sie slizgal wiec probowalem wymienic napinacz - nie pomoglo, jednak po zmianie paska na nowy piszczenie ustalo, po kilku miesiacach pasek sie zerwal i teraz kolejny raz, dodam ze akumulator w zime czesto odmawial posluszenstwa, teraz czasami nie odpalal jak jezdzone byly krotkie trasy, dodam ze jak kupilem auto to do pierwszego zerwania paska przejechalo ok 10tys km, jednak pozniej to zrywal sie po 2tys. No i wczesniej nie bylo problemu z aku. samochod to polo 1.9 diesel 64km. Co moze byc przyczyna?
a sprawdzales po zerwaniu czy alternator sie obraca bez zadnych problemow? skoro napinacz wymieniales to moze szlak lozyska w alternatorze trafil no i wystepujace problemy z akumulatorem/odpalaniem czas chyba na jego regeneracje bo paski az tak czesto nie wysiadaja przynajmniej u mnie ( mam dopiero 2 od 10 lat i ponad 100kkm )
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Polecam tylko Boscha sądzę że alternator nie jest w osi z silnikiem dlatego zrywa paski - sprwdz miałem tak samo w AAZ jak miałem walnięte koło pasowe wału korbowego
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź koło pasowe alternatora czy obraca się swobodnie w przeciwnym kierunku niż normalny kierunek obrotu tego koła z paskiem - jeśli nie będzie się swobodnie obracał a będzie również kręcił wałkiem alternatora to znaczy, że padło w tym kole pasowym sprzęgło i to jest powodem wykańczania napinacza paska i samego paska wielorowkowego.
tam nie ma kółka ze sprzęgiełkiemSztomel pisze:zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź koło pasowe alternatora czy obraca się swobodnie w przeciwnym kierunku niż normalny kierunek obrotu tego koła z paskiem - jeśli nie będzie się swobodnie obracał a będzie również kręcił wałkiem alternatora to znaczy, że padło w tym kole pasowym sprzęgło i to jest powodem wykańczania napinacza paska i samego paska wielorowkowego.
niech buliking poda nr alternatora i nr z samego koła to się okaże czy jest sprzęgło w kole czy nie ma,damcio151 pisze:tam nie ma kółka ze sprzęgiełkiem
a tu tak tylko dla porównania :
http://motoallegro.pl/item652860570_kol ... di_vw.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 284 gości