Na wolnych obrotach po nagrzaniu silnik zaczyna drgać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Na wolnych obrotach po nagrzaniu silnik zaczyna drgać

Post autor: sylwekzyla » wt cze 16, 2009 14:49

Sprawa wygląda następująca. Jak odpale silnik to na wolnych obrotach chodzi równo i nic nie drga. Dopiero jak nabierze tempepratury to w środku czuć drgania, natomiast na zewnątrz słychać też nierówny dźwięk z tłumika. Jak otworzyłem maske to ten silnik widać jak drga.
Obroty na zimnym wynoszą 1000 a po nagrzaniu 900
W czasie jazdy jest wszytko ok, nie ma problemów z przyśpieszaniem i samą jazdą.
To drganie jest denerwujące jak np czekam na światłach.
Ktoś już miał taki problem, jak go rozwiązać i od czego najlepiej zacząć.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 16, 2009 14:53

Obroty na zimnym silniku są zawsze wyższe niż na ciepłym...Patrzyłeś czy przy którejś łapie śruba się nie poluzowała????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » wt cze 16, 2009 14:54

Powodem drgań mogą być zużyte poduszki silnika. nie czuć jak podnosi się silnik przy zmianie biegów???



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » wt cze 16, 2009 14:55

Byku21 pisze:Patrzyłeś czy przy którejś łapie śruba się nie poluzowała????
Patrzyłem i nie ma żadnych luzów
Kilka dni temu czyściłem odme. Czy to może mieć jakiś wpływ na to ?

[ Dodano: 16 Cze 2009 14:59 ]
Beszczyk pisze:Powodem drgań mogą być zużyte poduszki silnika. nie czuć jak podnosi się silnik przy zmianie biegów???
Jeśli by to były poduszki to zarówno na zimnym i na ciepłym by drgał silnik. A tu tylko jak się rozgrzeje.
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 14:59 przez sylwekzyla, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 16, 2009 15:01

To jak sprawdziłeś poduszki???


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » wt cze 16, 2009 15:03

Byku21 pisze:To jak sprawdziłeś poduszki???
Sprawdziłem wizualnie i nic się w oczy nie rzucało, a jak je nalepiej sprawdzić kolego?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 16, 2009 15:03

Może przewody WN do wymiany,świece,kopułka...Jak się nagrzeje to może być na nich przebicie,,,

[ Dodano: 16 Cze 2009 15:05 ]
Zaciągnij ręczny jak masz sprawny i dobrze trzyma i powoli puszczaj sprzęgło do tyłu i do przodu lub nożny wciśnij i puszczaj także sprzęgło raz do tyłu,raz do przodu...Powinno być czuć uderzenie.

[ Dodano: 16 Cze 2009 15:08 ]
Jest zawsze jeszcze silniczek krokowy do sprawdzenia


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 16, 2009 15:09

sprawdź czy dobrze odme złozyłeś, czy jakaś nieszczelność nie została , to samo test szczelności podstawy wtrysku (pryskaj dezodorantem czy obroty nie wzrosną). A z elektrycznych spraw - czasem trochę przestawiony zapłon powoduje takie drgania


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » wt cze 16, 2009 15:10

Byku21 pisze:Zaciągnij ręczny jak masz sprawny i dobrze trzyma i powoli puszczaj sprzęgło do tyłu i do przodu lub nożny wciśnij i puszczaj także sprzęgło raz do tyłu,raz do przodu...Powinno być czuć uderzenie.
Ręczny mam dobry i sprawdziłem przed chwilką tak jak napisałeś i żadnego uderzenia nie było słychać.

[ Dodano: 16 Cze 2009 15:12 ]
Paweł Marek pisze:sprawdź czy dobrze odme złozyłeś
Odma jest założona dobrze

[ Dodano: 16 Cze 2009 15:13 ]
Paweł Marek pisze:to samo test szczelności podstawy wtrysku (pryskaj dezodorantem czy obroty nie wzrosną)
Musze odkręcać pokrywe dolotu żeby to sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 15:14 przez sylwekzyla, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » wt cze 16, 2009 15:17

Beszczyk pisze:Powodem drgań mogą być zużyte poduszki silnika. nie czuć jak podnosi się silnik przy zmianie biegów???
Jeśli by to były poduszki to zarówno na zimnym i na ciepłym by drgał silnik. A tu tylko jak się rozgrzeje.[/quote]

Nie koniecznie kolego po rozgrzaniu obroty spadają i może silnik wpadać w większe wibracje :okej:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 16, 2009 15:17

niekoniecznie, chociaż ten test z pryskaniem niezbyt czuły jest ale zawsze coś, możesz też poruszać wtryskiem na pracującym silniku i sprawzić czy coś w tym momencie nie dzieje się z obrotami.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » wt cze 16, 2009 15:19

A przepustnica może też dawać takie efekty, może czyszczenie coś pomoże?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 16, 2009 15:29

Jak nie ma luzów przepustnica to nie jej wina...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » wt cze 16, 2009 19:59

Paweł Marek pisze:możesz też poruszać wtryskiem na pracującym silniku i sprawzić czy coś w tym momencie nie dzieje się z obrotami
ruszałem wtryskiem i nic się nie działo z obrotami



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości