Bicie przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Bicie przy hamowaniu

Post autor: mate64 » ndz cze 14, 2009 23:13

Przeszukałem zasoby jednakowoż standartowe pomysły nie pasują do mojego przypadku:

Bije mi kierownica przy hamowaniu ale WYŁĄCZNIE w zakresie 120-110 km. W większości przypadków z wyszukiwarki winę ponoszą tarcze lub klocki. Ale:

Wymieniłem wcześniej tarcze na MIKODE-syf totalny,pokrzywiły sie i zmieniłem po 1500 km na FEBI Bilsteiny i klocki Ferodo. FEBI obmierzone, nie ma bicia na tarczy, klocki? nie wiem nowe Ferodo....

Amory i gumy zawieszenia nowe (amory Bilsteina jakieś 3 kkm, gumy wachaczy febiego, łączniki stabilizator podobnie)....

Łożyska rouvile'a mają jakieś 10kkm, ciche nie szumią....

Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....

Dziwne jest to że kierownica drży tylko w wąskim zakresie 120-110 km/h, tylko przy hamowaniu, ale nie czuje charakterystycznego bicia pedału, nie ma problemu poniżej 100...

Skończyły mi sie pomysły, może ktoś ma jakąś myśl?

mk2 abs brak, 4 tarcze
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 23:14 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz cze 14, 2009 23:28

ostatnio słyszałem,że brak odważnika na półosi może miec wpływ na to,może warto tam zobaczyc.



MarcinQ90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 09:16
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: MarcinQ90 » pn cze 15, 2009 21:06

sprawdź czy masz proste koła...


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Św. Krzysztof jedzie z Tobą tylko do 120km/h, powyżej oddaje miejsce św Piotrowi.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn cze 15, 2009 21:31

do tego możliwośc krzywych piast...tarcze mogą byc ok ale krzywe piasty


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt cze 16, 2009 08:03

MarcinQ90 pisze:sprawdź czy masz proste koła...
mate64 pisze:Opony obejrzałem, nie stwierdzam żadnych gul.... Felgi niedawno wyważałem, i oglądałem z gumiarzem nie są krzywe....


[ Dodano: 16 Cze 2009 08:03 ]
Leon_Wechtel pisze:do tego możliwośc krzywych piast...tarcze mogą byc ok ale krzywe piasty

tylko czemu wyłącznie w w wysokim zakresie prędkości? Przy wolnej jeździe nic nie czuć. :crazy:



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » wt cze 16, 2009 09:27

Ja jak kolega wyżej proponuję obejrzeć pół osie , Sąsiad miał coś podobnego w passacie . kupił tarczę ,klocki i nic dopiero po przejażdżce z mechanikiem stwierdzili że to pół oś, choć objawy były dziwne bo zaczynało bić po przejechaniu iluś tam km jak tarcze się nagrzały.



MarcinQ90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 09:16
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: MarcinQ90 » wt cze 16, 2009 10:07

kolega miał tak samo w swoim golfie że w zakresie 100-120 przy hamowaniu rzucało mu kierownicą i okazało się że ma krzywe koło... :bajer:


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Św. Krzysztof jedzie z Tobą tylko do 120km/h, powyżej oddaje miejsce św Piotrowi.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt cze 16, 2009 12:13

Beszczyk pisze:Ja jak kolega wyżej proponuję obejrzeć pół osie , Sąsiad miał coś podobnego w passacie . kupił tarczę ,klocki i nic dopiero po przejażdżce z mechanikiem stwierdzili że to pół oś, choć objawy były dziwne bo zaczynało bić po przejechaniu iluś tam km jak tarcze się nagrzały.
Coś bardziej konkretnego wiesz może? Tłumik drgań? Krzywa półoś?

[ Dodano: 16 Cze 2009 12:15 ]
MarcinQ90 pisze:kolega miał tak samo w swoim golfie że w zakresie 100-120 przy hamowaniu rzucało mu kierownicą i okazało się że ma krzywe koło... :bajer:
Czytasz ze zrozumieniem? 2 razy napisałem że koła są wyważone, felgi sprawdzone, opony w porządku. NIE SĄ KRZYWE.
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 12:16 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BLIND
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2306
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 11:12
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: BLIND » ndz cze 21, 2009 12:44

mate64 pisze:2 razy napisałem że koła są wyważone
Pewnie sprawdzałeś tylko na wyważarce? Ja u siebie co sezon robie wyważenie do tarcz, czy jak to się tam nazywa, czyli koła na aucie i jazda. Wszystkie drgania znikają :bajer:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn cze 22, 2009 20:32

Po oględzinach stwierdzono co następuje:
-Tłumik drgań półośki odpada bo auto go nie posiada, problem długości półosi rozwiązany jest ich grubością.
-Półosie nie są krzywe
-tarcze zdjęte i sprawdzone na obrabiarce, bicie poprzeczne zamyka sie w wartości 0,04 mm według producenta dopuszczalne bicie poprzeczne tarczy to 0,20 mm , czyli 5 razy więcej niż jest....
Piast nie mam jak obmierzyć.........
skończyly mi się pomysły.


BLIND, nie wiem do końca o czym mowa, przybliż temat :chytry:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » pn cze 22, 2009 20:36

mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.

maglownica, drążki, końcówki drążków?
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 20:37 przez C4NC3R, łącznie zmieniany 1 raz.


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn cze 22, 2009 20:45

C4_KAWON pisze:mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.

maglownica, drążki, końcówki drążków?

hmmm nawet nie wiem czy w Łodzi robią coś takiego i ile to kosztuje.

Maglownica w porządku luzów nie ma, końcówki drążków mają jakieś 10 kkm



Awatar użytkownika
BLIND
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2306
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 11:12
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: BLIND » wt cze 23, 2009 13:59

mate64 pisze:C4_KAWON napisał/a:
mate64, Blind mówi o wyważeniu kół na pojeździe, takie wyważanie uwzględnia bicie tarczy, piasty itd, na samej wyważarce zmierzysz tylko bicie opony i felgi.

maglownica, drążki, końcówki drążków?
Dokładnie o to mi chodziło, a fachowo nazywa sie to "wyważanie elektronowe kół bez ich demontażu z samochodu". W razie gdybyś chciał się dowiedzieć na ten temat coś więcej to zadzwoń do nich: http://www.hpa.ipr.pl/



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt cze 23, 2009 14:57

No więc wyważenie całego zespołu odpada bo najbliższy zakład wykonujący tego typu usługę mam w odległości 140 km (Częstochowa lub Wa-wa) W Łodzi ponoć nikt nie doważa kół na aucie. :crazy:


Czy taki objaw może dawać źle pracujący na prowadnicach zacisk? Niestety nie mam oryginalnych wkładek teflonowyh tylko zamienniki i mam podejrzenia że jeden zacisk zbyt ciężko pracuje na prowadnicach. :goof:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 158 gości