Jak naładować akumulator prostownikiem od ciągnika ;)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak naładować akumulator prostownikiem od ciągnika ;)
Hey
Przynioslem przed chwilą do domku mój aku 64A z golfa 3 1.9td bo mróz mu niesłuży już.
Myślę sobie, żeby go trochę podładować i mam do dyspozycjji prostownik co mój ojciec ładuje ciągnik ursus, popularna "60" (są tam 2x12Vaku)
Skąd mam wiedzieć kiedy już przestać ładować? Mam elektroniczny miernik, można nim sprawdzić, kiedy już wystarczy ładowania?
CZekać aż aku się trochę nagrzeje i ładować czy można odrazu takiego zimnego podłączać?
Pozdrawiam
Przynioslem przed chwilą do domku mój aku 64A z golfa 3 1.9td bo mróz mu niesłuży już.
Myślę sobie, żeby go trochę podładować i mam do dyspozycjji prostownik co mój ojciec ładuje ciągnik ursus, popularna "60" (są tam 2x12Vaku)
Skąd mam wiedzieć kiedy już przestać ładować? Mam elektroniczny miernik, można nim sprawdzić, kiedy już wystarczy ładowania?
CZekać aż aku się trochę nagrzeje i ładować czy można odrazu takiego zimnego podłączać?
Pozdrawiam
Podstawowe pytanie rozumiem ze prostownik jest 12V?
jesli tak to skoro masz miernik to najletwiej bedzie mierzyc prad ladowania akumulatora, podlacz normalnie jak do ladowania aku do prostownika odkrec zaslepki kazdej z celi zeby ci nie wybuchl:) i zacznij go ladowac tak okolo godziny, pozniej sprawdz jaki jest prad ladowania(odczepiasz jeden kabel prostownika od aku i miedzy ten kabel a zacisk akumulatora wlaczasz miernik-amperomierz, jesli prad bedzie rzedu kilku Amperow to ciagle mu malo, jesli spadnie do okolo 1-2A to mozesz przyjac ze aku jest juz prawie naladowany i proponuje odlaczenie ewentualnie czestsze sprawdzanie pradu
wazne jest tez zebys sprawdzil jakie napiecie jest podczas ladowania na akumulatorze
podlaczasz sie pod + i - akum ukumulatora tak samo miernikiem i prostownikiem i mierzysz napiecie, na poczatku ladowania bedzie prawdopodobnie kolo 17V jesli aku jest pusty a pozniej zacznie powoli malec do okolo 13-14V to tez jakis znak ze cos sie dzieje i laduje sie aku
jesli tak to skoro masz miernik to najletwiej bedzie mierzyc prad ladowania akumulatora, podlacz normalnie jak do ladowania aku do prostownika odkrec zaslepki kazdej z celi zeby ci nie wybuchl:) i zacznij go ladowac tak okolo godziny, pozniej sprawdz jaki jest prad ladowania(odczepiasz jeden kabel prostownika od aku i miedzy ten kabel a zacisk akumulatora wlaczasz miernik-amperomierz, jesli prad bedzie rzedu kilku Amperow to ciagle mu malo, jesli spadnie do okolo 1-2A to mozesz przyjac ze aku jest juz prawie naladowany i proponuje odlaczenie ewentualnie czestsze sprawdzanie pradu
wazne jest tez zebys sprawdzil jakie napiecie jest podczas ladowania na akumulatorze
podlaczasz sie pod + i - akum ukumulatora tak samo miernikiem i prostownikiem i mierzysz napiecie, na poczatku ladowania bedzie prawdopodobnie kolo 17V jesli aku jest pusty a pozniej zacznie powoli malec do okolo 13-14V to tez jakis znak ze cos sie dzieje i laduje sie aku
witam!! prostownik napewno jest na 12V ponieważ w ciągniku są 2 akumulatory ale połączone równolegle a więc 12V. Jeśłi multimetr posiada zakres pomiaru prądu wepnij go szeregowo do układu. czyli podłącz masy prostownika do masy aku. a plus prostownika do jednego bieguna miernika a drubi biegun miernika do + aku. W ten sposób będziesz mógł kontrolować wartość pobieranego prądu . nie powinien byc zbyt duży ok. 2-3 amperów. Ładowanie zakończ jak prąd na wyświetlaczu multimetru znacząco spadnie do wartości prawie 0. wtedy aku. jest naładowany. pOWODZENIA!!!
Nie wiem... kupiłem auto z niemiec 3miesiące temu z takim akustonalodz pisze:amperomierzem - im bardziej naladowany, tym prad pobierania jest mniejszy. wlacz go w szereg, i obserwuj. na poczatek mozesz ladowac go pradem 10-cio godzinnym tzn. pojemnosc akumulatora dzielisz przez dziesiec, przez dziesiec godzin. chyb aze aku jest baaardzo slaby, to dolewasz wody i ladujesz pradem 20-sto godzinnym.
w twoim przypadku wychodzi prad ladowania 6.4 Amp, przez 10 godz., lub 3.2 Amp przez 20 godz.
Ten prostownik jest na 12V ale jest już stary, oznaczenia są starte i nie wiadomo jakim on prądem ładuje.... Regulacji też żadnej nie ma...
[edit]
BTW nie za maly jest ten aku ?? ja mam w 1.6 TD wiekszy.
[ Dodano: Pią Sty 20, 2006 22:56 ]
Ten prostownik jest na 12V ale jest już stary, oznaczenia są starte i nie wiadomo jakim on prądem ładuje.... Regulacji też żadnej nie ma...
Witam.
Najlepiej skocz na najbliższą stację paliw, kup areometr, przeczytaj istrukcję obsługi i nim kontroluj stopień naładowania.
Inne pomiary są raczej tylko dla orientacji, zwłaszcza gdy aku ma parę lat.
Na starym aku, nawet gdy elektrolit będzie miał odpowiednią gęstość, po jednym odpaleniu auta połowa ładunku aku pójdzie w ...., bo połowa płyt leży na dnie w postaci mułu i pojemność aku też
Zdolność rozruchową, czyli najlepszy punkt oceny stanu aku, można zbadać specjalnym amperomierzem z obciążnikiem dobranym do pojemności aku, ale taki sprzęt kosztuje sporo, mają go w serwisach zajmujących się akumulatorami.
Najlepiej skocz na najbliższą stację paliw, kup areometr, przeczytaj istrukcję obsługi i nim kontroluj stopień naładowania.
Inne pomiary są raczej tylko dla orientacji, zwłaszcza gdy aku ma parę lat.
Na starym aku, nawet gdy elektrolit będzie miał odpowiednią gęstość, po jednym odpaleniu auta połowa ładunku aku pójdzie w ...., bo połowa płyt leży na dnie w postaci mułu i pojemność aku też
Zdolność rozruchową, czyli najlepszy punkt oceny stanu aku, można zbadać specjalnym amperomierzem z obciążnikiem dobranym do pojemności aku, ale taki sprzęt kosztuje sporo, mają go w serwisach zajmujących się akumulatorami.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 517 gości