Tnie, szarpie, braknie mocy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 15, 2009 21:09

109 to odciecie paliwa w pompie :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 15, 2009 21:13

No właśnie i przy zimnych lutach ładuje jeszcze błąd samego nastawnika - a totalne wyczepienie cewki daje efekt > 0 błędów w ECU a autko nie chce zapalić >>> to jest plaga w tych autkach > i każdy to ma i każdy musi się przekonać > a ASO ręce rozkłada.



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » pn cze 15, 2009 21:15

Panowie to o co chodzi... Jak mam prowadzić jutro rozmowę w serwisie pompa, nastawnik, przepływka ale przekaźnik profilaktycznie sprawdzę



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 15, 2009 21:23

No to tak > jak widzisz zdania podzielone > ale to dobrze! Bo masz więcej możliwości do sprawdzenia i większe prawdopodobieństwo że się trafi co to jest. Nastawnik i pompę bym na ostani ogień zostawił > przy przepływce sam wiesz co i kto mieszał > jak padł to na vagu będzie pokazywała wartość 255 - czyli ponad wskazania > jak ją naprawić lub na jaką zmienić znajdziesz na forum > nie wywalaj starej > oddaje się ją przy wymianie na oryginał >>>>>> okablowanie do sprawdzenia no i przekaźnik 109.
Powietrze z baku > jeżeli to ta bańka to się robić raczej nie opłaca > chyba że tragicznie leci tego dużo! > koszt nowej bańki > wolnej od tej wady to chyba było coś koło 400 zł .



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » pn cze 15, 2009 21:38

fleshu, jutro pogadam już tak konkretnie z serwisem... mam nadzieje że wyjdzie coś nowego w diagnozie i będę wiedział za co mam się wziąć...tzn ojciec bo to on jest mechanikiem.. chyba zacznę od tych tańszych rzeczy. Pamiętam że w lutym też mi jakoś osłab jak bym jechał sdi. Jechałem do elektryka to mi podłącył przy okazji wyskoczyły dwa błędy na vag-com`ie błąd nastawnika i coś z ciśnieniem w kolektorze dolotowym..



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 15, 2009 22:19

fleshu, pytales o 109 myslalem ze masz na mysli zawor odciecia w pompie :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 15, 2009 22:57

Przekaźnik 109 - to jest ten dziad który mi imprezkę zrobił - mało przez niego we wrocku nocki nie załapałem - zadziałało nasze sprytne gaszenie autka a sam nastawnik świra dostał > tak samo jak u kolegi górna granica dawki wyskoczyła > jakieś 3 km powolnego szarpania > takie drobne wady naszych TDI > lutownica i do roboty. Ale ta przepływka to faktycznie dziwna sprawa > logi konieczne > inaczej będziemy gdybać przez 5 lat!



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » pn cze 15, 2009 23:08

fleshu, powiedz mi czy przeplywka z MKV 1,9 TDI (105km) lub z passata b5fl 131 km 6 biegów będzie pasowała do mojego MKIV. Bo mam te dwa auta w razie żeby podmianę zrobić



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 15, 2009 23:30

Szukaj w necie po wykazach. Ja u siebie 2 razy czyściłem > za trzecim razem zdechła na amen > był ten błąd co u ciebie > kupiłem zamiennik za 90 zeta > auto śmiga idealnie > logi sprawdzałem > na forum kolegi widzieli i tak samo stwierdzili że nic nie tnie > ale to naprawdę trzeba trafić > czasami jest tak że niby z 3 przepływek > prawie takich samych pasi tylko jedna > najlepiej jak się da sprawdzić pod sklepem czy śmiga > a co do podmianki to szperaj w google > tam ci wyjdzie jaka i z czego pasuje > ja wiem tylko tyle że przedziały są do 90 ps i 100ps w górę a od paska raczej nie spasi > zupełnie inny kształt i wtyczka.



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » wt cze 16, 2009 13:51

witam ponownie. Jestem już po wizycie w serwisie. Na kompie wywala dalej dwa błędy. Z nastawnikiem i przepływką. Gościu stwierdził że przepływka padła. Przy odłączonym przepływomierzu pokazywał 500-550 (nie wiem czego) a po podłączeniu przepływki spadało do 30-40. Co do nastawnika to nic konkretnego nie powiedział. Mówił że może jakiś brut jest na czujniku w pompie dlatego wyrzuca błąd. Czasem migają świece żarowe a czasem nie. Nie wiem co z tą przepływką. Czy ją wymienić na nową, regenerowaną czy czyścić... Przekaźnik 109 sprawdzony wygląda dobrze ale jest troszkę inny z budowy jak w temacie o przelutowaniu styków

Mam możliwość podmiany przepływki z passatem z 94 roku 90 km. Będzie pasowała do mojego?
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 13:55 przez lordman, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 16, 2009 13:57

Nowa! Kwestia tylko zamiennik - oryginał. 550 - dawka awaryjna - stała w każdej wartości obrotów > ustali taką bo nie ma info ile powietrza wpływa. A sprawdzałeś ten przekaźnik?



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » wt cze 16, 2009 14:13

fleshu, przekaźnik sprawdzałem. Wygląda dobrze, nie ma żadnych bąbli jak w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2844416#2844416 jest też inny z budowy niż ten z fotoporady.
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 14:31 przez lordman, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 16, 2009 14:39

A to dziwne - każda 109-tka jaką widziałem ma płytkę.



Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » wt cze 16, 2009 15:34

fleshu, widzę że Ty też masz AHF. Powiedz mi czy jak robiłeś u siebie 109 to miałeś płytkę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości