Wsteczny zgrzyta
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wsteczny zgrzyta
Problem stary jak świat. Golf II 1,3 na pełnym wtrysku, skrzynia 4biegowa, rok 1991. Po wymianie sprzęgła wsteczny mi zgrzyta. Zwłaszcza jak się rozgrzeje. Jak jest zimny to jest znośnie ale potem jest tragedia. Inne biegi wchodzą bez problemu ale ze wstecznym jest lipa. Mechanik powiedział że się tarcza musi ułożyć i że jak nie ustąpi to poprawi. Powiedzcie mi koledzy co robić bo żal mi skrzyni.
-
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 13:39
- Lokalizacja: Rzeszów
Kolego dlaczego mówisz że ten silnik to tragedia? Jak na 1.3 i te 55 koników, to on sobie bardzo ładnie radzi, wiadomo że nie uczynisz z niego rakiety, ale nie jest źle;DKYLOmC pisze:tez ten sam mam silnik i skrznie i tak samo mi zgrzyta ale czasami , nie nazekam
najlepiej to kupic lepszy silnik i po kłopocie ten silnik to tragedia
miałem ten silnik . dla mnie to tragedia byla.
masz w nim linke sprzegłowa samoregulującą ?
jeśli tak to moze ona jest już wyrobiona i słabo reguluje. po prostu trzeba ja zmienic najlepiej na zwykła i wyregulować aby dobrze wysprzęglała.
( oczywiście wykluczam jakies uszkodzenie skrzyni) ale to na pewno linka jest powodem
masz w nim linke sprzegłowa samoregulującą ?
jeśli tak to moze ona jest już wyrobiona i słabo reguluje. po prostu trzeba ja zmienic najlepiej na zwykła i wyregulować aby dobrze wysprzęglała.
( oczywiście wykluczam jakies uszkodzenie skrzyni) ale to na pewno linka jest powodem
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Linka jest zwykła bez samoregulacji. Jest już naciągnięta prawie na maxa. Regulowaliśmy linką tak więc to nie to. Nie wiem czy to nie jest wina złego oleju (gość dolał hipol). Jak się samochód rozgrzeje to wstecznego praktycznie nie można włączyć. Wiem że przed wymianą było wszystko gicior. Mechanik wymienił całe sprzęgło: tarcza, docisk, łożysko oporowe. Może to kwestia regulacji ale cholera wie.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Zbyhu666, Hipolu sie nie leje do naszych skrzyn co do zgrzytania to pierwsza sprawa , ze R bedzie zgrzytac bo nie ma synchronizatora,a sprobój zrobic cos takiego, jak bedziesz wrzucał R to wkrec auto na wyzsze obroty na chwile , nie mowie ze jakies wielkie, ale tak powiedzmy 2-3 tys na chwile, jak Ci nie zgrzytnie to niestety cos z przeniesieniem napedu,.
u mnie winne było koło lekkie kolo zamachowe, mialem za dobra tarcze ( za gruba ) podejrzewam ze jakby sie tarcza troszke wytarła to byłoby ok , wymienilem koło na seryjne i przeszło jak reka odjał,
moze masz to samo ? moze masz cos z kołem, moze krzywo podociagal mechanik który Ci wymieniał , ja juz codowalem rozne sposoby, podkladki, olej wymienilem ( tego nie załuje , bo biegi teraz cykaja jak po masle) linke wymienilem i nic nie pomogło wrocilem do starego koła i po problemie
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 3:54 pm ]
u mnie winne było koło lekkie kolo zamachowe, mialem za dobra tarcze ( za gruba ) podejrzewam ze jakby sie tarcza troszke wytarła to byłoby ok , wymienilem koło na seryjne i przeszło jak reka odjał,
moze masz to samo ? moze masz cos z kołem, moze krzywo podociagal mechanik który Ci wymieniał , ja juz codowalem rozne sposoby, podkladki, olej wymienilem ( tego nie załuje , bo biegi teraz cykaja jak po masle) linke wymienilem i nic nie pomogło wrocilem do starego koła i po problemie
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 3:54 pm ]
madrala , a co ma silnik do skrzyni biegów ?KYLOmC pisze:najlepiej to kupic lepszy silnik i po kłopocie ten silnik to tragedia
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Zbyhu666, albo sie dotrze , albo zeby wczesniej wyrąbiesz
podjedz do jakiegos kumatego, bo to nie moze byc tak ze tarcza sie ma docierac, no nie w ten sposób, albo niech zdejmie skrzynie, moze sprobój podregulowac, moze cos z linka, moze olej zmien, nie wiem co Ci poradzic na odległosc , jak nie widze i nie słysze co sie dzieje gdybys mial checi i ochote to daleko do Nas nie masz moze kolega tympy mechanik znalazłby chwile czasu kiedys , zajrzał , ocenił , moze podregulowal, cokolwie , bo szkoda rzeczyscie skrzyni. zobacz jak to wygladało u mine , znalazlem filmik .
[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 12:04 pm ]
aha , nie doczytalem ze olej wymieniłes
podjedz do jakiegos kumatego, bo to nie moze byc tak ze tarcza sie ma docierac, no nie w ten sposób, albo niech zdejmie skrzynie, moze sprobój podregulowac, moze cos z linka, moze olej zmien, nie wiem co Ci poradzic na odległosc , jak nie widze i nie słysze co sie dzieje gdybys mial checi i ochote to daleko do Nas nie masz moze kolega tympy mechanik znalazłby chwile czasu kiedys , zajrzał , ocenił , moze podregulowal, cokolwie , bo szkoda rzeczyscie skrzyni. zobacz jak to wygladało u mine , znalazlem filmik .
[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 12:04 pm ]
aha , nie doczytalem ze olej wymieniłes
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Wsteczny jest niesynchronizowany - to wiemy i...
Prawdopodobne przyczyny zgrzytów:
Sprzęgło "ciągnie" - za duży luz.
Nowa tarcza - pewnie trzeba jeszcze trochę podciągnąć na lince - na parę dni a potem odpuścić.
Spotykałem też że przyczyną było "trzymanie wałka sprzęgła" przez koło zamachowe na łożyskowaniu...
Prawdopodobne przyczyny zgrzytów:
Sprzęgło "ciągnie" - za duży luz.
Nowa tarcza - pewnie trzeba jeszcze trochę podciągnąć na lince - na parę dni a potem odpuścić.
Spotykałem też że przyczyną było "trzymanie wałka sprzęgła" przez koło zamachowe na łożyskowaniu...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
oldstaszku
ja bym podejrzewał cos jednak ze sprzegłem, albo wadliwa tarcza, albo rzeczywiscie cos jest załozone nie tak bo to jest niemozliwe , ze sama wymiana sprzegła rodzi az takie problemy , u mnie to juz druga tarcza i teraz jak zakladany był komplet, to zachciało mi sie lekkiego koła zamachowego i kłopot gotowy.
Zbyhu666 pisze:Linka jest zwykła bez samoregulacji. Jest już naciągnięta prawie na maxa. Regulowaliśmy linką tak więc to nie to.
ja bym podejrzewał cos jednak ze sprzegłem, albo wadliwa tarcza, albo rzeczywiscie cos jest załozone nie tak bo to jest niemozliwe , ze sama wymiana sprzegła rodzi az takie problemy , u mnie to juz druga tarcza i teraz jak zakladany był komplet, to zachciało mi sie lekkiego koła zamachowego i kłopot gotowy.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Masz rację - może być tak że cały zestaw tj.tarcza+ koło zamachowe + docisk dają sumarycznie za mały dystans dla wyłączenia sprzęgła.Pomiar robi się na zmontowanym zestawie.Może też być że sama tarcza ma za dużą grubość tj.wraz ze stalową pomiędzy okładzinami.Tarcza może się "rozprężać" za dużo tj.więcej aniżeli możemy wycisnąć poprzez linkę.
Za daleko też nie można ciągnąć linki bo docisk może załapać tarczę na tłumiku drgań skrętnych i padnie...
Pewnie ponowny demontaż i sprawdzenie...
Za daleko też nie można ciągnąć linki bo docisk może załapać tarczę na tłumiku drgań skrętnych i padnie...
Pewnie ponowny demontaż i sprawdzenie...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wychodzi, że rzeczywiście problem ze sprzęgłem, ale jeżeli sprzęgło całkowicie nie rozłącza, to i przy wrzucaniu biegu do przodu powinno ciś się dziać... Zbyhu666, ustaw samochód na płaskim, gładkim podłożu, odpal, trzymając sprzęgło wrzuć bieg - jakiś wysoki - 4 czyli - czy silnik zmienił obroty chociaż na chwilę (cały czas trzymasz sprzęgło wciśnięte)? Potem możesz jeszcze sprawdzić to samo np. na 1. biegu - jak całkowicie nie rozłacza sprzegła, to samochód może nawet sie lekko zacząć toczyć. Ogólnie problem ze sprzegłem objawiałby sie zarówno przy wrzucaniu wstecznego, jak i biegu do przodu.
Guti jest tak jak na filmiku który zamieściłeś. Za 2 tygodnie jadę do tego mechaniklesa co to mi wymienił sprzęgło i niech poprawia. Sprzęgło raczej dobrze wysprzęgla bo z biegami do przodu nie ma problemu. Jak już jest tak fatalnie że nie da się wrzucić wstecznego to gaszę samochód, wrzucam wsteczny i odpalam na sprzęgle i dopiero cofam Na skrzyżowaniu trzymam na sprzęgle i też nic się nie dzieje. TYLKO TEN J....BANY WSTECZNY ZGRZYTA!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości