Wiem że było kilka wątków na ten temat ale może mój przypadek jest prostszy.
W marcu br czyściłemw MK4 układ chłodzenia(straszny brązowawy muł). W zakładzie przeczyścili, wymienili zbiornik wyrównawczy, termostat i ... od tego momentu zaczął się przegrzewać. Wymieniłem jeszcze raz termostat, sprawdzono pompę wody. Po przegotowaniu kiedy brak wody w zbiorniczku na dnie są drobinki czarnawo- brązowe.Wyczyszczę zbiornik i znów się pojawiają. Nadmieniam iż potrafię przejechać 1200 km( do zagotowania) a czasami 300km i mniej.
Może te drobinki przytykają tą dyszę od zbiorniczka? Nie wiem czy wymienić zbiornik czy może to coś innego.
Wentylator się załącza.
Gotuje się.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
A ja sądzę że tu leży wina termostatu oraz nie otwierającego się dużego obiegu chłodzenia ( czyli układ jest zapowietrzony).
Zrób tak korek na zbiorniku zakręcony , silnik na chodzie bez zbędnego gazowania , czekaj aż wentylator się załączy3-4 razy jednocześnie obserwuj zbiornik jeżeli ubędzie płynu wówczas będzie to oznaka iż otworzył się duży obieg , jeśli tak to pozostaw silnik do ostygnięcia i później uzupełnisz brakującą ilość płynu
Zrób tak korek na zbiorniku zakręcony , silnik na chodzie bez zbędnego gazowania , czekaj aż wentylator się załączy3-4 razy jednocześnie obserwuj zbiornik jeżeli ubędzie płynu wówczas będzie to oznaka iż otworzył się duży obieg , jeśli tak to pozostaw silnik do ostygnięcia i później uzupełnisz brakującą ilość płynu
Dzięki, ale obawiam się że bez gazowania to sobie troszeczkę poczekam. Przy przeczyszczaniu układu gazowałem go jakieś 4 minut (2000obr) zanim wentylator się załączył.
Spróbuję.
[ Dodano: 27 Cze 2009 10:16 ]
Sprawdziłem. Po odkręceniu korka poziom podnosi się(syczenie).
Wymieniłem zbiorniczek, korek. Nie wiem juz o co chodzi.
1. Nagrzewnica grzeje.
2. Wentylator się załącza.
3. Termostat wymieniony.
4.Zbiornik z korkiem wymieniony.
5.Grzeje się przy większych prędkościach.
6. Nie ma żadnych oleistych plam w zbiorniczku wyrównawczym.
7. Brak zanieczyszczeń na korku wlewu oleju.
Może to jednak głowica?
Spróbuję.
[ Dodano: 27 Cze 2009 10:16 ]
Sprawdziłem. Po odkręceniu korka poziom podnosi się(syczenie).
Wymieniłem zbiorniczek, korek. Nie wiem juz o co chodzi.
1. Nagrzewnica grzeje.
2. Wentylator się załącza.
3. Termostat wymieniony.
4.Zbiornik z korkiem wymieniony.
5.Grzeje się przy większych prędkościach.
6. Nie ma żadnych oleistych plam w zbiorniczku wyrównawczym.
7. Brak zanieczyszczeń na korku wlewu oleju.
Może to jednak głowica?
rodzyn
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 201 gości