Olej diesel do silnika benz?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Olej diesel do silnika benz?
Mam takie nietypowe pytanie, być może trochę głupie...
Kumpel mechanik zaproponował żebym wlał do swojego golfa olej diesla, ponieważ podobno jest bardziej gęsty i wtedy trzyma on wyższe ciśnienie.
Powodem takiej zmiany jest zapalanie się kontrolki od oleju i brzęczyka (tylko i wyłącznie) w trasie przy prędkości stałej ok. 100/110 km/h.
Trochę nie chce mi się wierzyć, że to pomoże - pewnie prędzej trzeba wymienić panewki albo pompę oleju.
On twierdzi, że leje cały czas do swojego cieniasa olej diesla i jest ok.
Co wy na to??
Kumpel mechanik zaproponował żebym wlał do swojego golfa olej diesla, ponieważ podobno jest bardziej gęsty i wtedy trzyma on wyższe ciśnienie.
Powodem takiej zmiany jest zapalanie się kontrolki od oleju i brzęczyka (tylko i wyłącznie) w trasie przy prędkości stałej ok. 100/110 km/h.
Trochę nie chce mi się wierzyć, że to pomoże - pewnie prędzej trzeba wymienić panewki albo pompę oleju.
On twierdzi, że leje cały czas do swojego cieniasa olej diesla i jest ok.
Co wy na to??
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Wiem, że o kontrolkach było i naprawdę naczytałem się wiele. Olej niedawno wymieniałem na Mobil, filtr MANN'a. Mój temat bardziej dotyczy zmiany oleju na diesla, czy jest to możliwe i jeśli tak to czy pomoże?
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 10:47 przez pelsonpnk, łącznie zmieniany 1 raz.
ja kolego lałem kiedyś do skody lotos city disel 20w\50 tyle tylko ze w zimie były problemy z odpaleniem bo akumulator przy dużym mrozie nie miał siły przekręcić i nie wiem dokładnie jak wyglądała pierwsza faza smarowania po odpaleni zimnego silnika ale pozatym było okpelsonpnk pisze:Wiem, że o kontrolkach było i naprawdę naczytałem się wiele. Olej niedawno wymieniałem na Mobil, filtr MANN'a. Mój temat bardziej dotyczy zmiany oleju na diesla, czy jest to możliwe i jeśli tak to czy pomoże?
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Oleje te różnią się dodatkami specyficznymi dla rodzaju paliwa.
Specjalnych przeciwwskazań nie ma.Może pójść w górę zużycie paliwa - większe opory wewnętrzne silnika.
Lepiej dojść przyczyny a zapewne leży ona w czujniku lub obudowie.Zmiana nie zmieni - przyczyna jest inna.
Świecąca kontrolka może zaistnieć tylko na biegu jałowym przy zużytych panewkach.Niskie ciśnienie to będą też stukać popychacze zaworów.
Specjalnych przeciwwskazań nie ma.Może pójść w górę zużycie paliwa - większe opory wewnętrzne silnika.
Lepiej dojść przyczyny a zapewne leży ona w czujniku lub obudowie.Zmiana nie zmieni - przyczyna jest inna.
Świecąca kontrolka może zaistnieć tylko na biegu jałowym przy zużytych panewkach.Niskie ciśnienie to będą też stukać popychacze zaworów.
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 11:59 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Czujniki też już wymieniałem i niestety nie pomogło...
Słyszałem też, że może być pompa oleju zjechana ponieważ może mieć powyrabiane te łopatki i przez to przy dużych obrotach nie napędza odpowiedniej ilości oleju?
Chciałbym się pozbyć tego problemu ponieważ w trasie jest to uciążliwe, zaznaczam też że gdybym jechał powiedzmy prędkością ok 90km/h to kontrolka się nie zaświeci.
Słyszałem też, że może być pompa oleju zjechana ponieważ może mieć powyrabiane te łopatki i przez to przy dużych obrotach nie napędza odpowiedniej ilości oleju?
Chciałbym się pozbyć tego problemu ponieważ w trasie jest to uciążliwe, zaznaczam też że gdybym jechał powiedzmy prędkością ok 90km/h to kontrolka się nie zaświeci.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Może być coś jeszcze - spotykałem w swojej praktyce na innych silnikach.
1.Olej nie nadążał spływać do miski /wieszał się w głowicy z uwagi na "zarośnięte" kanały.
2.Uderzona miska i uszkodzony smok.Widywałem takie..tj.miskę zmieniono ale smokiem oleju na odcinku smok - pompa ,to już nie było komu się zainteresować.
3.Zawór w pompie olejowej otwiera się na maxa...
Wniosek - zanim coś zrobisz to sprawdź zwykłym manometrem podłączając w miejsce czujnika ciśnienia i przytrzymaj na takich obrotach przy jakich Ci świeci - manometr mechaniczny powinien coś pokazać.Dalej - zależy co pokazuje...
1.Olej nie nadążał spływać do miski /wieszał się w głowicy z uwagi na "zarośnięte" kanały.
2.Uderzona miska i uszkodzony smok.Widywałem takie..tj.miskę zmieniono ale smokiem oleju na odcinku smok - pompa ,to już nie było komu się zainteresować.
3.Zawór w pompie olejowej otwiera się na maxa...
Wniosek - zanim coś zrobisz to sprawdź zwykłym manometrem podłączając w miejsce czujnika ciśnienia i przytrzymaj na takich obrotach przy jakich Ci świeci - manometr mechaniczny powinien coś pokazać.Dalej - zależy co pokazuje...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 232 gości