pękający przewód paliwowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

pękający przewód paliwowy

Post autor: maciej_ » wt cze 09, 2009 23:02

Witam wszystkich.

Otóż mam taki problem.
9 miesięcy temu pękł mi 2 przewód paliwowy w VW t4 1.9 TDI przy wtryskiwaczu. Wszystko ok. Pękł wiec kupiłem nowy w salonie za 130 zł i pojechałem dalej. Po tych 9 miesiącach pękł mi znowu ten sam przewód w tym samym miejscu. Opaski przy wtryskiwaczach są założone z lewej jak i prawej strony. Nie wiem czy przy pompie też oryginalnie też są jakieś obejmy przewodów paliwowych ?
Czy ktoś się spotkał z podobna sytuacja może ?
Dodam jeszcze ze auto kiedy zimne kuleje, po chwili pracy cos pstryknie i już wskkakuje na równe obroty.
Możecie mi jakoś pomóc, nikt nie ma pojęcia co jest.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw cze 11, 2009 13:15

Witaj.

hmm... miałem podobną sytuację w MB 124, też pękała ta tama rurka w tym samym miejscu i lekko kulał jak zimny. Po trzeciej wymianie rurki wykręciłem wtryski i zawiozłem je do pompiarza. 4 były wporządku a jeden był zawieszony (nie całkowicie, ale miał dużo większe ciśnienie) i rurki pękały. Radził bym to sprawdzić. W moim przypadku nie było specjalnie słychać tego wtrysku, może delikatnie.

Inną sprawą jest też to, że wszystkie rurki od wtrysków muszą być pospinane ze sobą opaskami bo też będą Ci pękać... Sprawdź czy są wszystkie i czy w tym miejscu co powinny ;-)


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » czw cze 11, 2009 16:10

Wymieniłem już te przewody i teraz mniej dymi i lepiej przyspiesza. Jeśli chodzi o spinki mam trzy. jedna spina wszystkie przy pompie a a dwie po lewej i prawej stronie przy wtryskach. Wiec grubsza robota sie szykuje z tego co widzę.

Dzięki



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » czw cze 11, 2009 16:43

sprawdz czy masz z tylu pompy pod przewodami srube mocujaca pompe do wspornika. pewnie peka ci przewod 2 cylindra?



maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » czw cze 11, 2009 18:54

tak dokładnie to drugi cylinder patrząc od rozrządu bo tak sie chyba liczy.



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » pt cze 12, 2009 00:28

to sprawdz czy masz tą nieszczęsną srube mocujaca pompe do wspornika.
tam musi byc specjalna nakretka z stożkiem, calosc to M8 z w/w nietypową nakrętką.
u mnie w 1.6TD rurki pekaly do momentu przykrecenia pompy wlasnie ta sruba - spadek po poprzednim wlascicielu :(



maciej_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 09, 2009 22:50
Lokalizacja: Mazury

Post autor: maciej_ » sob cze 13, 2009 16:28

Sprawdziłem. Nie było śruby mocującej pompę wtryskową do wspornika. Narazie zakręciłem zwykłą śrubę z podkładką płaską i sprężynową a po drugiej stronie zakontrowałem.

Możesz mi jeszcze powiedzieć dokładnie jak oryginalna śruba wygląda żebym nie dał sobie wcisnąć badziewia jakiegoś ?????

Co do wtryskiwaczy i tak sprawdzę. Auto było sprowadzone z Niemiec około rok temu i ma przejechane 170 tyś. przebieg faktyczny i udokumentowany, tak wiec chyba już czas. Pompa była regenerowana na 99 % co sie potwierdziło brakiem śruby. Z drugiej strony mogła sie wykręcić zwyczajnie.

Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi.



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » ndz cze 14, 2009 17:15

sruba normalna z podkladka, nakretka jest nietypowa - z stożkiem
nr 068 130 197, jej koszt w serwisie to ok 12zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości