Czy to przegub zewnętrzny?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to przegub zewnętrzny?
Witam Koledzy,
Szukałem ale nie znalazełm, a jak źle szukałem to będę wdzięczny za linka lub poradę:)
Mianowicie, gdy jechałem sobie w ten weekend z mołżonką w moim autku, jak byłem na takim średnim zakręcie w lewo, nagle z okolicy prawego koła dobiegł dosyć głośny dźwięk "trach, trach" w środku to było czuć jakby sie koło pośliznęło, wtedy żonka mi krzyczy że miała tak samo jakiś tydzien temu tylko ze przy skręcie w prawo ale też z prawej strony. Za kazdym razem predkosc okolo 70km/h i później można normalnie jechać.
Na prostych, można jechać i 150 i nic się nie dzieje, tak samo na zakrętach przy mniejszych predkościach wszystko jest OK.
W sobotę jak ściagnąłem koło żeby popatrzeć co to mogło być. Wszystko było jakby OK(brak luzów, uszkodzeń) tylko gdy złapałem ręką za pół ośkę to czuć było tam niewielki luz w stosunku to piasty, dla porownania z drugiej strony tego nie ma.
Czy moje założenie jest słuszne że to może być przegub zewnętrzny, czy da sie wymienić tylko tą jedną cześć, czy trzeba razem z pół ośką i przegumeb wewnętrznym?
Z góry wielkie dzienks za rady.
Szukałem ale nie znalazełm, a jak źle szukałem to będę wdzięczny za linka lub poradę:)
Mianowicie, gdy jechałem sobie w ten weekend z mołżonką w moim autku, jak byłem na takim średnim zakręcie w lewo, nagle z okolicy prawego koła dobiegł dosyć głośny dźwięk "trach, trach" w środku to było czuć jakby sie koło pośliznęło, wtedy żonka mi krzyczy że miała tak samo jakiś tydzien temu tylko ze przy skręcie w prawo ale też z prawej strony. Za kazdym razem predkosc okolo 70km/h i później można normalnie jechać.
Na prostych, można jechać i 150 i nic się nie dzieje, tak samo na zakrętach przy mniejszych predkościach wszystko jest OK.
W sobotę jak ściagnąłem koło żeby popatrzeć co to mogło być. Wszystko było jakby OK(brak luzów, uszkodzeń) tylko gdy złapałem ręką za pół ośkę to czuć było tam niewielki luz w stosunku to piasty, dla porownania z drugiej strony tego nie ma.
Czy moje założenie jest słuszne że to może być przegub zewnętrzny, czy da sie wymienić tylko tą jedną cześć, czy trzeba razem z pół ośką i przegumeb wewnętrznym?
Z góry wielkie dzienks za rady.
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:02 przez pkabanos, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja dodam od siebie, że nie należy zwlekać z wymianą przegubu wewnętrznego, ponieważ zużyty powoduje wibracje, które niekoniecznie bedą wyczuwalne w środku auta, a mogą przyczynić sie do zniszczena szczelnień i łożysk dyferencjału
[ Dodano: 09 Cze 2009 21:23 ]
W twoim przypadku jest to prawdopodobnie właśnie wewnętrzny, musisz podjechać na kanał (koło musi być obciązone) bierzesz łapą za półoś i próbój poruszać góra - dół, drugą ręką przez gume staraj się wyczuć luz.
[ Dodano: 09 Cze 2009 21:23 ]
W twoim przypadku jest to prawdopodobnie właśnie wewnętrzny, musisz podjechać na kanał (koło musi być obciązone) bierzesz łapą za półoś i próbój poruszać góra - dół, drugą ręką przez gume staraj się wyczuć luz.
Dzięki karol83, jak myślisz coś takiego by się nadało http://allegro.pl/item650303103_poloska ... prawa.html ?
Bo tu znalazłem nawą, np firmy Desilva która kosztuje 150 EUR(najtańsza) aha i czy jest różnica czy auto z ABS czy bez? czy aby się kod silnika zgadzał?
No i jak już będę miał to co trzeba to czy dam rade to sam wymienić, czy jest jakaś lopatologiczna instrukcja co po koleji odkręcić żeby niczego nie zepsuć. VAG chyba nie bedzie potrzebny, ale jak by coś to też mam:)
Tomal, czy te wibracje o których mówisz to tak jak by koło nie wyważone, bo coś takiego mam, jak jadę szybciej to lekko trzęście kierownicą, ale myslałem że to przez opony.
Bo tu znalazłem nawą, np firmy Desilva która kosztuje 150 EUR(najtańsza) aha i czy jest różnica czy auto z ABS czy bez? czy aby się kod silnika zgadzał?
No i jak już będę miał to co trzeba to czy dam rade to sam wymienić, czy jest jakaś lopatologiczna instrukcja co po koleji odkręcić żeby niczego nie zepsuć. VAG chyba nie bedzie potrzebny, ale jak by coś to też mam:)
Tomal, czy te wibracje o których mówisz to tak jak by koło nie wyważone, bo coś takiego mam, jak jadę szybciej to lekko trzęście kierownicą, ale myslałem że to przez opony.
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 21:55 przez pkabanos, łącznie zmieniany 2 razy.
przepraszam koledzy ale podczepie sie do tematu.
Moj problem jest taki jak jade jakies 50 i wyzej na godzine w luku w prawo to czuje w lewym kole jakby przeskakiwalo po asfalcie albo typowe jak jest malo powietrza i opona przeskakuje czy to wlasnie jest wina przegubu wewn? jak jazde robie po luku w lewo wszystko jest gites
Moj problem jest taki jak jade jakies 50 i wyzej na godzine w luku w prawo to czuje w lewym kole jakby przeskakiwalo po asfalcie albo typowe jak jest malo powietrza i opona przeskakuje czy to wlasnie jest wina przegubu wewn? jak jazde robie po luku w lewo wszystko jest gites
Tak, dodatkowo jeśli masz założone sztywne tuleje w wachaczach pojawiają się np przy przyspieszaniu od 1000 obr. drgania o większej częstotliwości które przenoszą się na nadwozie.pkabanos pisze:Tomal, czy te wibracje o których mówisz to tak jak by koło nie wyważone
Przy zakupie używanej półosi polecam najpierw wymacać dokładnie wszystkie luzy, może być również tak, że dopiero po założeniu do auta bedzie wyczuwalny luz (a nie ma prawa być najmniejszego)
Dodam że do odkręcenia przegubu wewnętrznego potrzebny jest specjalny klucz dwunastokątny.
Przy wymianie całej półosi powinno się założyć nową nakrętkę na piaście, z racj tego, że jest dokręcona bardzo mocno 230Nm jak pamiętam (czyli ok. 23kg na ramieniu o dł 1 metra)
tOmal, ten klucz dwunastokotny to jesteś jego pewien, bo znlazlem inny temat w ktory mowia cos takiego
"Aby wyjąć całą półoś wystarczy odkęcic 6szt śryb dookoła osłony przy skrzyni biegów WAŻNE :klucz to specjalny M 10 a nie T 40 !nie kombinować ninymi bo zepsuc łatwo i pupa blada. "
Mozesz mi dkoladnie powiedziec jakie te klucze sa potrzebne, konretnie jakie numery to pozycze wczesniej od kumpla:) aha a ta duza sruba to 30 czy 32?
"Aby wyjąć całą półoś wystarczy odkęcic 6szt śryb dookoła osłony przy skrzyni biegów WAŻNE :klucz to specjalny M 10 a nie T 40 !nie kombinować ninymi bo zepsuc łatwo i pupa blada. "
Mozesz mi dkoladnie powiedziec jakie te klucze sa potrzebne, konretnie jakie numery to pozycze wczesniej od kumpla:) aha a ta duza sruba to 30 czy 32?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 115 gości