Witam! Czy może mi ktoś sprawdzić napiecie na wtyczce do zaworu regulującego bieg jałowy w golfi 2 silnik 1.8 GX.
Zawór znajduje sie na lewym kielichu i idzie do niego wtyczka na 2 przewody kolry przewodów:
żółty z czarnym paskiem
brązowy z czarnym paskiem
Byłbym wdzieczny za pomoc, u m,nie nie ma tam napięcia, i prawdopodobnie zepsuł sie sterownik tego zaworu, ale chce sioe upewnić.
Najlepiej sprawdzać to na zapalonym silniku.
POZDRAWIAM
Czy ktoś może mi to sprawdzić? Silnik GX !!! PILNE !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Czy ktoś może mi to sprawdzić? Silnik GX !!! PILNE !!!
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 14:40 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.
napięcie zasilania: 12 V
opór cewki: 4 - 12 omów
informacje o kształcie fali: regulacja silnika na biegu jałowym
Sterowanie elektryczne
Typy z dwoma końcówkami
Zawór sterowania biegu jałowego posiada złącze z dwoma końcówkami. Jedna z tych końcówek jest podłączona do napięcia akumulatora. To napięcie zasilania jest często przełączane przez przekaźnik. Druga końcówka prowadzi bezpośrednio do zespołu sterowania. Przepływ prądu przez cewkę jest włączany w czasie, gdy zespół sterowania podłącza tę końcówkę do uziemienia. W tym czasie napięcie na tej końcówce wynosi 0 V. W czasie gdy przepływ prądu przez cewkę jest wyłączony, napięcie na tej końcówce wynosi 12 V.
Pomiary:
Odłączyć złącze i zmierzyć opór cewki(wek). Wartość nominalna wynosi ok. 20 omów.
Sprawdzić przekaźnik przełączający zasilanie do zaworu sterowania biegu jałowego
Sprawdzić okablowanie pomiędzy przekaźnikiem a zaworem sterowania biegu jałowego
Sprawdzić okablowanie pomiędzy zaworem sterowania biegu jałowego a zespołem sterowania
opór cewki: 4 - 12 omów
informacje o kształcie fali: regulacja silnika na biegu jałowym
Sterowanie elektryczne
Typy z dwoma końcówkami
Zawór sterowania biegu jałowego posiada złącze z dwoma końcówkami. Jedna z tych końcówek jest podłączona do napięcia akumulatora. To napięcie zasilania jest często przełączane przez przekaźnik. Druga końcówka prowadzi bezpośrednio do zespołu sterowania. Przepływ prądu przez cewkę jest włączany w czasie, gdy zespół sterowania podłącza tę końcówkę do uziemienia. W tym czasie napięcie na tej końcówce wynosi 0 V. W czasie gdy przepływ prądu przez cewkę jest wyłączony, napięcie na tej końcówce wynosi 12 V.
Pomiary:
Odłączyć złącze i zmierzyć opór cewki(wek). Wartość nominalna wynosi ok. 20 omów.
Sprawdzić przekaźnik przełączający zasilanie do zaworu sterowania biegu jałowego
Sprawdzić okablowanie pomiędzy przekaźnikiem a zaworem sterowania biegu jałowego
Sprawdzić okablowanie pomiędzy zaworem sterowania biegu jałowego a zespołem sterowania
VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 324 gości