MK2 1.3 Termostat - kierunek montażu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

MK2 1.3 Termostat - kierunek montażu

Post autor: Robs » czw sty 19, 2006 22:08

Witam. Krótkie pytanko dla pewności że nic nie spie... . Którą częścią (większym czy mniejszym grzybkiem ) montuje się termostat w kierunku jazdy? Skąd pytanko? Mój stary termostat jest na pewno zwalony gdyż wogóle nie reaguje gdy się go wrzuci do wrzątku więc kupiłem nowy jednak nie zwróciłem uwagi przy wyjmowaniu starego jak był zamontowany. Po zamontowaniu nowego (tak jak mi najlepiej pasowało) efekt jest taki sam jak przy starym tzn. Silnik się grzeje, chłodnica raczej zimna, górny wąż gorący, dolny biegnący do termostatu zimny.
Dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » czw sty 19, 2006 23:16

ta strona gdzie sprezyny termostatu w kierunku silnika



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Robs » pt sty 20, 2006 08:32

Dzieki. Czyli dobrze założyłem. Jednak dalej mi się grzeje. Sprawdzę jeszcze czy ten nowy termostat nie jest walnięty.

[ Dodano: Pią Sty 20, 2006 12:47 ]
Sprawdziłem - termostat jest OK. Jak jeżdżę bez termostatu to się wogóle nie grzeje (to normalne) po założeniu termostatu wskazówka skacze do trzeciej kreski a na postoju nawet wyżej, wentylator oczywiście się nie włącza bo chłodnica jest tylko lekko ciepła (kręci jak podam mu ręcznie napięcie) Czy to mogła paść pompa wody? Gdzie szukać dalej problemu?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt sty 20, 2006 21:58

Czemu problem? Silnik ma się nagrzać do 90 st c i po to jest właśnie termostat aby nieotwierał obiegu na chłodnicę.Jak przekroczy 90 -95 to otwiera powoli az do maxa i wtedy obieg zaczyna się przez chłodnicę a jak jest dużo za ciepło to włącza się wentylator i po wszystkim.



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Robs » pt sty 20, 2006 22:39

Tak z tym że trzecia kreska to juz "nieco" powyżej chyba nawet 100stopni, do tej pory wentylator włączał się zaraz po przekroczeniu drugiej kreski. ponadto po przekroczeniu trzeciej kreski włącza mi się kontrolka oleju+sygnał dźwiękowy (chociaż jest jego prawidłowy poziom) i dopiero jak wrzucę na luz i jednocześnie trochę przygazuję to gaśnie.



stonalodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 13:26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: stonalodz » pt sty 20, 2006 23:05

a termostat to dobry kupiles ?? ja kiedy dopiero za czwartym razem mialem dobry. sprobuj kupic na 84 stopnie, nie na 87.



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Robs » wt sty 24, 2006 00:24

Kupiłem dobry, dzisiaj sie okazało że mam jeszcze spalony bezpiecznik czujnika temperatury, po wymianie wszystko znowu zadziałało - tylko nie wiem dlaczego termostat nie przepuszczał do tej pory - czy jego działanie ma bezpośredni związek z czujnikiem temperatury?



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 24, 2006 01:47

termostat jest mechaniczny i dziala sam w sobie nic nim nie steruje tylko temperatura cieczy ma na niego wplyw

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 446 gości