Witam mam problem z moim Golfem IV 2001r. posiada on automatyczna skrzynie tiptronic.
Podczas jazdy na 4 i 5 biegu i mocnym wciśnieciu pedału gazu dzieje sie tak jak by włączało sie sprzęgło obroty silnika rosną ale samochód nie przyspiesza po odpuszczeniu gazu gdy obroty zmaleja włącza sie bieg i mozna łagodnie przyspieszac.O ile na tiptroniku pierwsze 3 biegi działają dobrze o tyle na automacie dzieje sie to czasami równierz na pozostałych biegach.Z tym defektem samochód przyspiesza tylko do 120km/h (z górki) pod górke wystepuje wcześniej opisany efekt włączającego sie sprzęgla.
Proszę o pomoc gdzie lezy usterka?
Skrzynia automatyczna tiptronic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Ale jak depniesz na pedał gazu to automatycznie skrzynia się przełącza na niższy bieg i obroty silnika wzrosną,a pod górkę też sama sobie bieg przeżuci na niższy i obroty silnika wzrosną.Tylko że u ciebie idzie tylko 120km/h.Sprawdź poziom oleju lub wymiana oleju i filtra.Ile już chodzi na tym oleju?
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 21:03 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód dopiero co sprowadzony z niemiec tak wiec nic nie wiem o przeszłości filtra i oleju.
Gdy go kupowałem niemiec powiedział ze 4 i 5 bieg nie działa i golfik rozpędza sie tylko do 80 ,na początku faktycznie tak było ale po jakiś 200km rozbujał sie do 120km/h .
Podnoszące sie obroty nie wynikają z redukcji biegu ponieważ gdy sie przyciśnie skrzynia rozłącza bieg i zaczynają rosnąć obroty, wdedy obrotomierzem można zamknąć szafe .Efekt jest dosłownie porównywalny z tym jak by ktoś włączył sprzegło albo wrzucił na luz.
Samochód wkrótce i tak jedzie do mechanika ale chciał bym sie orientacujnie dowiedzieć co to moze być.
Możliwe ze to tylko sterownik albo elektrozawory?
Gdy go kupowałem niemiec powiedział ze 4 i 5 bieg nie działa i golfik rozpędza sie tylko do 80 ,na początku faktycznie tak było ale po jakiś 200km rozbujał sie do 120km/h .
Podnoszące sie obroty nie wynikają z redukcji biegu ponieważ gdy sie przyciśnie skrzynia rozłącza bieg i zaczynają rosnąć obroty, wdedy obrotomierzem można zamknąć szafe .Efekt jest dosłownie porównywalny z tym jak by ktoś włączył sprzegło albo wrzucił na luz.
Samochód wkrótce i tak jedzie do mechanika ale chciał bym sie orientacujnie dowiedzieć co to moze być.
Możliwe ze to tylko sterownik albo elektrozawory?
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 22:26 przez Rad8k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Sprawdź olej i podłącz pod komputer może jest jakiś błąd to szybciej dojdzie.Może któryś zawór siedzi.Tu masz sprawdzenie oleju i uzupełnienie.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości