[MK2 TD -JR]Wymiana pompy wody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2 TD -JR]Wymiana pompy wody
Witam.
Jak zabrać się do wymiany pompy wodnej w TD-ku? Z tego co widzę jest przykręcona chyba czterema śrubami z których dwie są nie do odkręcenia bez ściągania pompy wtryskowej. Przy rozrządzie nigdy sam nie robiłem więc tego się "boje". Czy jest inna możliwość????
Jak zabrać się do wymiany pompy wodnej w TD-ku? Z tego co widzę jest przykręcona chyba czterema śrubami z których dwie są nie do odkręcenia bez ściągania pompy wtryskowej. Przy rozrządzie nigdy sam nie robiłem więc tego się "boje". Czy jest inna możliwość????
nie ma potrzeby zdejmowania pompy wtryskowej, alternator i łape tak, jest lepsze dojście
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
problem sie pojawia dopiero wtedy, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło połowe auta trza rozebrać
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
ja sobie poradziłem bez takiej rozbiórki. Wiertarka zwykła. A na początek migomat, nakrętki i próby dospawania ich do urwanych śrub. Jeden śruby tylko nie udało mi się rozwiercić ale w tym miejscu akurat są 2 blisko siebie więc skręciłem tak i nie cieknieCinek pisze:, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło połowe auta trza rozebrać
[ Dodano: 11 Cze 2009 21:46 ]
tak tylko toricooo pisze:Jak rozumie wymieniałeś połówkę pompy, tą z wirnikiem ?
trzeba mieć migomat, to raz. a dwa że osobiście nie jestem zwolennikiem takich napraw, bo zawsze mi sie to potem mści w najbardziej kiepskim momencie
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Czyli "łatwiej" wymienić tą połówkę z " wiatrakiem" niż całą z obudową. A przy zdejmowaniu osłon rozrządu są jakieś problemy? Trzeba zdejmować koło na pasek klinowy z wału głównego?
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 21:54 przez ricooo, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 21:55 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam
Ale wymiana pompy z obudową nie jest już taka łatwa. Chodzi mi o te dwie śruby pod pompą wtryskową. Jak je odkręcić??Mieniu_69 pisze:Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam
nie jest latwe, mozesz zrobic to tak (bez ruszania pompy wtryskowej) - rozebrac rozrzad, pasek, rolke i dwa kola, mianowicie kolo walka rozrzadu i pompy wtryskowej, potem odkrecasz blache oslonowa i masz srube na wierzchu, bo glownie chodzi Ci o te pierwsza gorna z lewej strony.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 00:28 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 2 razy.
moje ma już 20, przejechane ponad 500 tyś a dopiero raz wymieniłem samą pompę bez obudowy. Jednemu może się udać tyle przejechać tak jak mi, innemu nawet nowa z ubudową może strzelić szybko. Wszystko zależy od szczęścia. Na początek wyjmij samą pompę i zobacz jak wygląda obudowa, jak zła nie będzie to po co wymieniać resztericooo pisze:A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę lat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości