[MK2 TD -JR]Wymiana pompy wody

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

[MK2 TD -JR]Wymiana pompy wody

Post autor: ricooo » czw cze 11, 2009 21:14

Witam.
Jak zabrać się do wymiany pompy wodnej w TD-ku? Z tego co widzę jest przykręcona chyba czterema śrubami z których dwie są nie do odkręcenia bez ściągania pompy wtryskowej. Przy rozrządzie nigdy sam nie robiłem więc tego się "boje". Czy jest inna możliwość????



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 11, 2009 21:33

nie ma potrzeby zdejmowania pompy wtryskowej, alternator i łape tak, jest lepsze dojście


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw cze 11, 2009 21:36

i nie na 4 śruby a chyba 9. z czego przygotuj się że się mogą urwać. mi tylko 1 się wykręciła a reszta poszła i zabawy w uj.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 11, 2009 21:40

problem sie pojawia dopiero wtedy, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło :bigok: połowe auta trza rozebrać


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw cze 11, 2009 21:43

Cinek pisze:, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło :bigok: połowe auta trza rozebrać
ja sobie poradziłem bez takiej rozbiórki. Wiertarka zwykła. A na początek migomat, nakrętki i próby dospawania ich do urwanych śrub. Jeden śruby tylko nie udało mi się rozwiercić ale w tym miejscu akurat są 2 blisko siebie więc skręciłem tak i nie cieknie

[ Dodano: 11 Cze 2009 21:46 ]
ricooo pisze:Jak rozumie wymieniałeś połówkę pompy, tą z wirnikiem ?
tak tylko to
Obrazek



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 11, 2009 21:47

trzeba mieć migomat, to raz. a dwa że osobiście nie jestem zwolennikiem takich napraw, bo zawsze mi sie to potem mści w najbardziej kiepskim momencie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

Post autor: ricooo » czw cze 11, 2009 21:49

Czyli "łatwiej" wymienić tą połówkę z " wiatrakiem" niż całą z obudową. A przy zdejmowaniu osłon rozrządu są jakieś problemy? Trzeba zdejmować koło na pasek klinowy z wału głównego?
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 21:54 przez ricooo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 11, 2009 21:55

nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 21:55 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

Post autor: ricooo » czw cze 11, 2009 22:04

Cinek pisze:nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
Rozumie.
DZIĘKI. Będę próbował.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw cze 11, 2009 22:49

Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam



ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

Post autor: ricooo » czw cze 11, 2009 23:33

Mieniu_69 pisze:Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam
Ale wymiana pompy z obudową nie jest już taka łatwa. Chodzi mi o te dwie śruby pod pompą wtryskową. Jak je odkręcić??



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw cze 11, 2009 23:57

nie jest latwe, mozesz zrobic to tak (bez ruszania pompy wtryskowej) - rozebrac rozrzad, pasek, rolke i dwa kola, mianowicie kolo walka rozrzadu i pompy wtryskowej, potem odkrecasz blache oslonowa i masz srube na wierzchu, bo glownie chodzi Ci o te pierwsza gorna z lewej strony.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 00:28 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 2 razy.



ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

Post autor: ricooo » pt cze 12, 2009 08:32

Mieniu_69 pisze:nie jest latwe,
Dokładnie o to mi chodziło. I tego się właśnie obawiałem. A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę lat. Będzie musiał "ktoś" to zrobić za mnie. Dzięki Mieniu_69 za wyjaśnienie.



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » pt cze 12, 2009 09:02

ricooo pisze:A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę lat.
moje ma już 20, przejechane ponad 500 tyś a dopiero raz wymieniłem samą pompę bez obudowy. Jednemu może się udać tyle przejechać tak jak mi, innemu nawet nowa z ubudową może strzelić szybko. Wszystko zależy od szczęścia. Na początek wyjmij samą pompę i zobacz jak wygląda obudowa, jak zła nie będzie to po co wymieniać reszte



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości