czujnik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik
koledzy posiadam silnik pn i od poł roku borykam sie z problemem czujnika temperatury cieczy, powiedzcie mi czy te czujniki pasują z kazdej pn-ki czy musi być taki sam jak był, bo byłem u elektryka i miał prawie takie same wzrokowo czujniki jak mój ale miały inne oznaczenia, jakaś kropka bodajże koloru zielonego. i wskazówka nie podnosiła sie, dodam jak zewrze kable w wtyczce to wskazówka sie podnosi, i takie jeszcze pytanie czy kable idące o tej wtyczki do licznika maja jeszcze jakies przekazniki czy cos po drodze? co mogło by być popsute? prosze o pomoc.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
[ Dodano: 11 Cze 2009 14:24 ]
codzi mi o ten czujnik co jest na tym grubym wężu od chłodnicy, wychodzą tam 2 kabelki i to nie jest zaden czujnik od mieszanki tylko temp cieczy chłodzącej. sory za takie zdjecie
[ Dodano: 11 Cze 2009 14:31 ]
o to mi chodzi.
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 14:32 przez TomiGolf2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tam sa dwa czujniki - jeden od sterowania gaźnikiem, drugi od wskaźnika, Jak rozumiem nie chodzi Tobie wskaźnik temperatury na liczniku. Za to wskazanie odpwiada czarny czujnik temperatury - jeżeli po zwarciu pinów we wtyczce wskaźnik się podnosi, a podczas normalnej pracy nie pokazuje temperatury - to jest uszkodzony. Wymieniasz na taki sam czarny, ale właściwie większośc golfów mkII go ma (tzn. tych, które mają czujniki na takie same wtyczki). Takze możesz np. podmienić to z golfa o innym silnmiku - nie ma problemu, oczywiście musi być to też czarny czujnik. Jak znam życie to i pewnie z passata lub polo by podeszło, z tego samego okesu produkcji. Dla pewności, oprócz koloru na obudowie czujnika powinieneś mieć numer czesci - możesz go porównać z numerek kupowanego, czy tam znalezionego czujnika - powinien być taki sam. Po drodze z czujnika do licnzika nie ma żadnych przekaźników itp. - przewód z czujnika idzie do skrzynki z przekaźnikami i potem sgnał wychodzi ze skrzynki i idze na licznik (w ksrzynce jest tylko mostek, nic więcej).
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czujnik temperatury w mojej starej jetce GU do licznika był jednopinowy, wkręcony w blok od strony skrzyni, w innych autach może być taki sam wkręcony w króciec płynu chłodzącego. Nr 049 919 501.
Czujnik dwupinowy o który chodzi koledze będzie miał prawdopdobnie numery 251 919 501 D - to sa dane z ETKI
Czujnik dwupinowy o który chodzi koledze będzie miał prawdopdobnie numery 251 919 501 D - to sa dane z ETKI
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 524 gości