czy wie ktos czemu ma słuzyc ta jeb.... kontrolka od swiec..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » czw sty 19, 2006 19:09

Jezeli silnik ma ponizej ok. 5st C. to swiece sie grzeja tzn. przekrecasz kluczyk kontrolka sie zapala (np jest 5 st pali sie 4 sek, jest -5st pali sie 7sek.) i gasnie.to jest info dla szofera ze moze zapalac silnik. jezeli nie zapalisz silnika to kontrolka sie juz nie swieci a one nadal sie grzeja dopoki nie uslyszysz tykniecia z przekaznikow. zadne zamykanie drzwi nie uruchamia grzania swiec:) to tyle. jaki jest sens: odp. kontrolka sie zapala zebys wiedzial ze zaroweczka sie nie spalila. a to czy sie grzeja czy nie to zalezy od dlugosci swiecenia. i wydaje mi sie ze jak juz jedna swiece miales spalona to powinienes to odczuc bo przez chwile auto kopcilo Ci inaczej niz zwykle i moglo nie pracowac rowno. dziwie sie ze miales spalone wszystkie.napisz jak to sprawdziles. Jak jestes upierdliwy to Ci tego nikt nie wytlumaczy. Jest kontrolka i koniec. takie auto kupiles. trzeba bylo kupic cos innego bez kontrolki od swiec...pzdr



piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » czw sty 19, 2006 19:09

Kolego, po prostu masz walniety czujnik temperatury. Zmienil on swoja charakterystyke pradowo-temperaturowa. "Oszukuje" on sterownik podajac niewlasciwe napiecie przy danej teperaturze. Silnik jest juz cieply ale z czujnika wychodzi sygnal, ze jest jeszcze zimny. Wymien ten czujnik (15 pln) a pokico zapalaj cieply silnik bez grzania swiec bo je popalisz.



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » czw sty 19, 2006 19:33

w TDi na cieplym silniku niegrzeja,ani umnie ani w 3 innych bo sprawdzalem...kontrolka sie zapala ale i tak nie grzaja...grzeja tylko na zimnym,mozna to sprawdzic bardzo latwo,jak bedziesz mial rozgrzany silnik wez zarowke z kablami zdejm jedna fajke ze swiecy wluz kabel a drugi podlacz do masy i wlacz zaplon to se zobaczysz ze nie grzeja...

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 18:34 ]
watpie zeby wszytskie mialy zepsute czujniki...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » czw sty 19, 2006 19:42

A mnie tak jest jak pisałem wcześniej bo mam jakieś nieorginalne zegary bo to ani VDO ani Motometer, bo były wymieniane przez poprzedniego właściciela.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw sty 19, 2006 19:46

bogus_z pisze:zadne zamykanie drzwi nie uruchamia grzania swiec:)
Uruchamia, ale nie w TDI, tylko w D i TD :)

http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?37,0

W D i TD po odpaleniu swiece przez trzy minuty dogrzewają komory wstępne.



bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » czw sty 19, 2006 19:54

marcinvw pisze:w TDi na cieplym silniku niegrzeja,ani umnie ani w 3 innych bo sprawdzalem...kontrolka sie zapala ale i tak nie grzaja...grzeja tylko na zimnym,mozna to sprawdzic bardzo latwo,jak bedziesz mial rozgrzany silnik wez zarowke z kablami zdejm jedna fajke ze swiecy wluz kabel a drugi podlacz do masy i wlacz zaplon to se zobaczysz ze nie grzeja...

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 18:34 ]
watpie zeby wszytskie mialy zepsute czujniki...
czlowieku Ty zdrowy jestes?? pisze Ci ze kontrolka nawet jak sie nie grzeja swiece to sie zapala.Tak ma byc Jest dobrze. szkoda miejsca na tym forum na takie *#cenzura#* gadki. Jak nie chcesz zrozumiec to nikt Ci tego nie wytlumaczy. nie wiem jak inni ale mnie juz to irytuje.



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » czw sty 19, 2006 20:01

sorry ale niezauwazylem twojego postu,i nie goraczkuj sie tak odrazu,jak sprawdzilem to ze swiece mi niegrzaly,normalnie probowką,sciagasz fajeczki ze swiec bierzesz byle zarowke z 2 kablami jeden dotykasz do swiecy drugi do plusa i jak sie swieci tzn ze swieca dobra,umnie nie swiecila zadna to wykrecilem i sprawdzalem na krotko wszytskie zimne,zapodalem nowe i jest ok,a ze mi niegrzaly to wiem stad ze jak zapalalem i był zimny to wiadomo co sie dzieje silnikiem zatrzepie ostro i tyle,bo nie lapie odrazu na wszytskie cylindry...zadnego kopcenia niebylo tylko to...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » czw sty 19, 2006 20:24

wez omomierz, przyloz jeden koniec do czubka swiecy drugi do bloku. im mniejsza liczba na liczniku tym lepiej. 0,12 norma 0,50 lipa



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » czw sty 19, 2006 21:28

Analiza schematu.. Dioda świeci tak długo, jak świece grzeją. Napięcie od świec jest odłaczane jak czujnik wykryje odpowiednią temperaturę (?? zero informacji w książce..)
Czyli.. Albo masz spalone wszystkie świece (ale jak wtedy odpalić toto zimą?), albo uszkodzony czujnik (akumulator powinien zdychać z częstotliwością 50Hz, bo grzeje cały czas ;) ), albo (co najbardziej prawdopodobne) po prostu zwarcie do diodki źle podłączoną diodę (niebiesko-zielony kabelek do bezpieczników, powinien być B6).

Czasy grzania mogą być bardzo różne.. Zależy to od wielu czynników: temperatury silnika, napięcia (i stanu) akumulatora, rozmiaru i stanu świec.
U mnie świece są 9A-owe (0.3m komplet) i grzeją 30s! Tragedia..

ps. Kabelki i punkty oczywiście mogą być różne (tak jest w moim passku).



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » czw sty 19, 2006 22:06

w TDI grzeja szybciej wiem jak grzeja w 1,6 bo mialem mk2 GTD,a w TDI kontrolka nie gasnie kiedy pzrestaja grzac swiece tylko wczesniej,bo najpierw ona gasnie a po chwili slychac jak stycznik rozlancza prąd,to na zimnym silniku,a na goracym kontrolka zapala sie na chwile ale swiece niegrzeja, to tylko taka preforma...

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 21:09 ]
swiece mialem spalone wszytskie ale jakies 2 tygodnie temu wymienilem...i wszytsko mi działa chodzilo mi tylko o ta nieszczesna kontrolke czemu ona ma sluzyc skoro swieci i tak zzawsze tylko dluzej lub krocej w zaleznosci od temperatury silnika,a jej swiecenie w rzeczywistosci ma niewiele wspolnego ze swiecami...pozdrowka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 79 gości