Problem z silnikiem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mendrek
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
- Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski
Problem z silnikiem
Witam Panów i Panie mam taki maly problem poniewaz mój silnik bieze olej w troche duzych ilosciach i czasami lubi lekko pod obciazeniem puscic dymek niebieski. Silnik to jest 1.8 rp na 1 punkcie. Moje pytanie brzmi co z tym fantem zrobic. Chcialbym poszukac drugiego silnika 1.8 8v nie wiem o jakim oznaczeniu rp cy inny lub mozna pokusic sie o remoncik tego co mam. Drui problem to ze sie zapala czasami brzeczyk od oleju. Cisnienie wporzadku 1.5 bara na wolnych 5 spadajace na 4.5 na wyzszych. Silnik ma najechane 250tys. WIec czy oplaca sie kupic rp lub inny 1.8 8v w bdb stanie od kogos z forum np i przelozyc graty ze swego. Mozecie doradzic dodam ze bierze 1l na 2tys km. Narazie mi to nie przeszkadza jezdzi dobrze tylko te branie oleju. Poradzcie co z tym fantem zrobic
trzeba sprawdzić dlaczego bierze jeżeli nie ma wycieków, sprawdzić ciśnienie i próbę olejową zrobić, jak ciśnienie mocno podskoczy to pierścienie, jak niewiele to uszczelniacze zaworowe, może warto go naprawić bo w używanym nie wiadomo jaki stan jest
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 23:10
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Witam mam podobny problem, wlasnie z braniem oleju, mam golfa IV 1.4 16V ehee ma przejechane niby teraz 127 a jak go kupilem we wrzesniu ubieglego roku 106 tys. Rok mojego autka to 99 listopad niby w srodku jest zadbany ale ale.... mam troche inne zdanie, mysle ze licznik byl krecony 1,5 roku w kraju !Jezeli by mi ktos napisal jak sprawdzic cisnienie bo bylem u mechanika a nie chce zeby mnie oszukal, remont silnika 2,5 klocka takze tego..... ! prosze o jakis opis PORADE
YYYyyyy
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
- mendrek
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
- Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski
dzieki lecz mechanior mi mówil ze bez sciagania glowy da sie to zrobic. Mysle ze i tak glowice musze sciagnac poniewaz lekko sie poci uszczeleczka w jednym miejscu i wtedy cala se obejrzę glowice i wymienie uszczeleczke i bede mial zglowy. Mam jeszcze jedno pytanie peka mi przewód od odmy juz 3 razy wymienialem. Mozecie cos na ten temat powiedziec.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Ściągniesz głowicę to i zawory przetrzesz...
Odma - cóż robione są z takiej gumy że...wymieniasz.
@GTI
Zdziwił bym się gdyby było inaczej ...
Dodam od siebie - przebieg 280 kkm gdy zmieniałem uszczelki - nic poza tym nie było potrzebne.
Odma - cóż robione są z takiej gumy że...wymieniasz.
@GTI
Zdziwił bym się gdyby było inaczej ...
Dodam od siebie - przebieg 280 kkm gdy zmieniałem uszczelki - nic poza tym nie było potrzebne.
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 09:05 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- mendrek
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
- Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski
Przy wymianie tego przewodu zauważyłem ze troszeczke jest brudny. Wczoraj jezdzilem na filtrze na odmie i nie widac zeby plul olejem. Wiec zostaje zrobic uszczelniacze i uszczelke pod glowica i klawiatura moze pokuse sie o wymiane pierscionków. Co do oleju w danej chwili jezdze na mineralnym lecz nie wiem jaki czy moge zmienic na pól syntetyk. Czytalem ze niektórzy zmieniaja i auto lepiej chodzi spadlo zuzycie oleju i cichsza praca motoru. Co myslicie zebym zmienil na pólsyntetyk. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 10:03 przez mendrek, łącznie zmieniany 1 raz.
jesli jezdzisz na mineralny to jezdzij nadal. Zmienia sie przewaznie na gęstszy. Co do odmy to zawsze bedzie zaolejona. Tylko ciekawe jak bardzo dolot jest zaolejony. Jesli potrafi puscic dymka to moze warto pierscionki wymienic. Pozatym jak sciagniesz glowice to wyciagnij tlok, sciagnij pierscien i zmierz zamek jak sie domyka (luz szczelinomierzem). Ja jestem tego zdania, ze przy tym przebiegu jesli glowica sciagnieta to warto zmienic pierscienie.
BB (borówka, bandit ...)
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 23:10
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
- mendrek
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
- Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski
dzieki koledzy za pomoc kontrolki jusz sie nie pala wina byly poprzecierane(popekana izolacja kabli), i slabo trzymaly sie w sówkach. Co z olejem to w okresie letnim postanowilem ze zajze do silniczka. Mozliwe ze zrobie maly remoncik wymiana pierscieni i uszczelniaczy w glowicy jak i ich oczyszczanie. Mozliwe ze pomoze. Po takim zabiegu jaki olej zalac. Oczywiscie jeszcze wymienie pare innych simeringów co sa zeby byl szczelny
- mustang877
- Gadatliwa bestia
- Posty: 776
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
- Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
- Kontakt:
Wg mnie zalej nie rzadszy niż 10w40 API-SF lub SG i bedzie w sam raz. przynajmniej tak mowi norma książkowa:) na początek wymień uszczelniacze bez zdejmowania głowicy zeby nie iść w niepotrzebne koszta. jesli to nie pomoze to wtedy zdejmiemy głowice i wymienimy pierścienie.mendrek pisze:Po takim zabiegu jaki olej zalac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości