Koło pasowe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
oloow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr sie 27, 2008 21:31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Koło pasowe

Post autor: oloow » czw cze 11, 2009 07:09

Witam Wszystkich. Chciał bym odkręcić koło pasowe na wale korbowym i wymienić uszczelniacz, ale mam problem typu: -"czy tam znajduje się klin" , bo jak nie to dopiero będę miał problem.
Posiadam silnik 1.9 SDI 2000r.
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 07:10 przez oloow, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw cze 11, 2009 08:23

Koło pasowe jest przykrecone do kolka zebatego na wale 4 srubami , a kolko zebate przykrecone jest beposrednio do walu i nie posiada klina tylko jest polksiezyc ,jesli sie myle niech ktos mnie poprawi :bigok:
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 08:24 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw cze 11, 2009 12:35

Nie ma klina,jest tak jak napisał scols11,
Jedyny problem,to odkręcenie tej śruby mocującej koło zębate do wału.
Był gdzieś temat o tej operacji.
Ja radzę nie zdejmować pasków przed odkręceniem śruby.
Spróbuj ją popuścić,a dopiero później zdejmuj paski.Zawsze łatwiej odkręcić,jak masz możliwość zblokować wału.Wrzuć bieg i hamulec w podłogę.
Kup tylko dobry klucz nasadowy,bo te badziewia bardzo pękają.

[ Dodano: 11 Cze 2009 12:54 ]
Tu masz ten temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220547


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw cze 11, 2009 14:26

sagon pisze:Nie ma klina,jest tak jak napisał scols11,
Jedyny problem,to odkręcenie tej śruby mocującej koło zębate do wału.
Był gdzieś temat o tej operacji.
Ja radzę nie zdejmować pasków przed odkręceniem śruby.
Spróbuj ją popuścić,a dopiero później zdejmuj paski.Zawsze łatwiej odkręcić,jak masz możliwość zblokować wału.Wrzuć bieg i hamulec w podłogę.
Kup tylko dobry klucz nasadowy,bo te badziewia bardzo pękają.

[ Dodano: 11 Cze 2009 12:54 ]
Tu masz ten temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220547

Jest lepszy sposub na odkrecenie tej sruby. Dorabiamy sobie 50 cm płaskownik z wywiercianym 1 otworem takim zeby w niego zmiescil sie klucz nasadowy a dwa otwory w lini prostej przecinajacej sie przez ten durzy otwor o rozstawach jak na kole pasowym.

Nastepnie odkrecamy dwie sruby na kole pasowym i zakladamy plaskownik i je spowrotem dokrecamy i teraz bez problemow mozemy odkrecici srube centalna na wle korbowym :okej:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
oloow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr sie 27, 2008 21:31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: oloow » czw cze 11, 2009 15:18

Dzięki, jutro będę próbował.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości