Montaż stabilizatora - czy warto zakładać stabilizator ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż stabilizatora - czy warto zakładać stabilizator ??
Witam! Mam kilka pytań dotyczących stabilizatora :
1. Co daje stabilizator w przednim zawieszeniu ??
2. Czy warto go montować do 1.6 PN jeśli lubię raz za czas pokonać jakiś zakręt szybciej ??
3. Czy w wahaczu montowanym seryjnie do 1.6 PN (1990 r) sa do tego otworki czy będę musiał poszukać wahacza z otworami ??
4. Czy to jest tak że mogę sobie kupić każdy stabilizator od Golfa 2/Jetty i będzie OK ?? A jeśli nie to czy takie stabilizatory od GTI, GTD, Jetty się jakoś od siebie różnią (średnica/mocowanie itp) ??
Jeśli te stabilizatory na szrotach lub allegro są różne to czy moglibyście podać mi jakieś wymiary/oznaczenia takiego który będzie pasować do 1.6 PN 1990 r ??
Dziekuję i Pozdrawiam
1. Co daje stabilizator w przednim zawieszeniu ??
2. Czy warto go montować do 1.6 PN jeśli lubię raz za czas pokonać jakiś zakręt szybciej ??
3. Czy w wahaczu montowanym seryjnie do 1.6 PN (1990 r) sa do tego otworki czy będę musiał poszukać wahacza z otworami ??
4. Czy to jest tak że mogę sobie kupić każdy stabilizator od Golfa 2/Jetty i będzie OK ?? A jeśli nie to czy takie stabilizatory od GTI, GTD, Jetty się jakoś od siebie różnią (średnica/mocowanie itp) ??
Jeśli te stabilizatory na szrotach lub allegro są różne to czy moglibyście podać mi jakieś wymiary/oznaczenia takiego który będzie pasować do 1.6 PN 1990 r ??
Dziekuję i Pozdrawiam
stabilizator stabilizuje (ale odkrywczy jestem) a scislej wiaze reakcje lewej i prawej strony zawieszenia ze soba co powoduje mnaczne zmniejszenie sil skrecajacych bude w xzakretach. a sily te potrafia byc dosc duze, dzialaja tak jak bys chwycikl auto za przod i probowal je wkrecic tylnym zdezakiem w glebe lub wykrecic - zaleznie od tego co mu robisz czyli w ktora strone skrecasz. do tego stabilizator skraca czasu reakcji zawieszenia na nerwowe uchy kiera, poprawia jakosc prowadzenia przy zmianach promienia skretu szczegolnie w ciasnych ewolucjach gdize to przednie zawieszenie pracuje w skrejnie roznych warunkach. ot co.
zamontowanie stabi innymi slowy przesowa gorny margines tolerancji na bledy kierowcy za kolkiem znacznie w gore
jelsi masz w wachaczach dziurki to nie ma problemu. w jednych sa w innych nie - zalezy jak trafisz ja u mnie w 1.3 MK1 mam mimo iz jeden wymienialem na JAKIS tam losowy ze zlomu - byl prosty to wzialem
co do tego ktory stabi bedize pasowal a ktory nie nie podpowiem - pod tym wzgledem jest tu wiele doswiadczonych ludzi ktorzy i mnie BARDZO pomogli w podobnych roszadowych kwestiach
zamontowanie stabi innymi slowy przesowa gorny margines tolerancji na bledy kierowcy za kolkiem znacznie w gore
jelsi masz w wachaczach dziurki to nie ma problemu. w jednych sa w innych nie - zalezy jak trafisz ja u mnie w 1.3 MK1 mam mimo iz jeden wymienialem na JAKIS tam losowy ze zlomu - byl prosty to wzialem
co do tego ktory stabi bedize pasowal a ktory nie nie podpowiem - pod tym wzgledem jest tu wiele doswiadczonych ludzi ktorzy i mnie BARDZO pomogli w podobnych roszadowych kwestiach
Pozdrawiam!
ad1. Stabilizator nie pozwala na nadmierne przechylanie sięnadwozia - ubocznym efektem będzie odczucie zwiększenia twardości przedniego zawieszenia - po prostu jak ciągnie w górę jedno koło to stabilizator przytrzymuje ponieważ jest przyczepiony róznież do przeciwnego koła - ruch jest ale już nie w tym stopniu
ad2. jeśli lubisz szybciej po zakretach to montuj stabilizator - będziesz zadowolony z poprawy
ad3 - dziurki są na 100% - przynajmniej ja nigdy nie spotkałem wahaczy bez dziurek
ad4. PASUJE kazdy od golfa mk2 a od mk3 ni esprawdzałem ale podejrzewam że też
ad2. jeśli lubisz szybciej po zakretach to montuj stabilizator - będziesz zadowolony z poprawy
ad3 - dziurki są na 100% - przynajmniej ja nigdy nie spotkałem wahaczy bez dziurek
ad4. PASUJE kazdy od golfa mk2 a od mk3 ni esprawdzałem ale podejrzewam że też
zamontujesz stabilizator do seryjnego zawieszenia tylko z przodu to auto zrobi ci się podsterowne, mocując drugi dobrany odpowiednio do wagi samochodu (tak jak i pierwszy też do wagi dobrać musisz) w tylnym zawieszeniu zyskasz równowagę pewną z podniesioną granicą poślizgu i przechyłu budy. Zamontowanie jednego stabilizatora tylko z tyłu (z zprzodu pomijam) sprawi żę samochód stanie się nadsterowny. Miekki przód będzie ciągnął a sztywniejszy tył będzie się ślizgał.
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
rozpórka z tyłu to bardzo dobra żecz tylko zę stabilizator to jeśli dobrze pamiętam powinien siedzieć w belce tylnej w środku (u siebie w passacie tak mam ) a obnizone i utwardzone zawieszenie + stabilizatory z przodu i tyłu dobrze dobrane to blisko jazdy po szynach (niestety czasem fizyka przypomina o poślizgach )
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości