Układ chłodzenia - pomocy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodzenia - pomocy
Witajcie
Temat zapewne wałkowany wiele razy, ale wyszukiwarka do bani !!!!
Proszę o szybką pomoc osoby, które miały z tym problem.
MK2 1,6 RF
Zgubiłem pasek klinowy. Nie zauważyłem z powodu przepalonej lampki kontroli ładowania.
Na wskaźnik temperatury nie patrzyłem - mój błąd.
Silnik zagotował się momentalnie. Wystrzelił najsłabszy element - nagrzewnica !!
Temu, kto zaprojektował pudło z nagrzewnicą i zamocował to tam, dałbym w pysk z liścia. Sorry.(patrz wężę od strony komory silnika).
Po kontroli stanu elektryki w okolicy nagrzewnicy, wymianie nagrzewnicy, założeniu nowego paska i zalaniu płynem, uruchomiłem silnik.
Wszystko na oko OK, jadę ale..........
W czasie jazdy wskaźnik pokazuje mi ZIMNY silnik.
Przed awarią na tej trasie (do pracy) zawsze na parkingu docelowym miałem wskaźnik ponad połowę i załączony wentylator. Teraz tego nie ma. Wskazówka ledwo dotyka białego pola. Zalałem wodą, a nie płynem zielonym jak to było do tej pory!
Po wyłączeniu silnika i przekręceniu ponownie kluczyka w stacyjce (ale nie odpalenie silnika) wskaźnik rusza się i staje tuż za białym polem, ale dużo przed połowa wskaźnika, jak było to zawsze.
Gdzie szukać usterki?
Temat zapewne wałkowany wiele razy, ale wyszukiwarka do bani !!!!
Proszę o szybką pomoc osoby, które miały z tym problem.
MK2 1,6 RF
Zgubiłem pasek klinowy. Nie zauważyłem z powodu przepalonej lampki kontroli ładowania.
Na wskaźnik temperatury nie patrzyłem - mój błąd.
Silnik zagotował się momentalnie. Wystrzelił najsłabszy element - nagrzewnica !!
Temu, kto zaprojektował pudło z nagrzewnicą i zamocował to tam, dałbym w pysk z liścia. Sorry.(patrz wężę od strony komory silnika).
Po kontroli stanu elektryki w okolicy nagrzewnicy, wymianie nagrzewnicy, założeniu nowego paska i zalaniu płynem, uruchomiłem silnik.
Wszystko na oko OK, jadę ale..........
W czasie jazdy wskaźnik pokazuje mi ZIMNY silnik.
Przed awarią na tej trasie (do pracy) zawsze na parkingu docelowym miałem wskaźnik ponad połowę i załączony wentylator. Teraz tego nie ma. Wskazówka ledwo dotyka białego pola. Zalałem wodą, a nie płynem zielonym jak to było do tej pory!
Po wyłączeniu silnika i przekręceniu ponownie kluczyka w stacyjce (ale nie odpalenie silnika) wskaźnik rusza się i staje tuż za białym polem, ale dużo przed połowa wskaźnika, jak było to zawsze.
Gdzie szukać usterki?
Wróciłem.
Odpaliłem auto. Podłączyłem termometr elektroniczny. Wąż idący od silnika do pompy wodnej osiągnął szybko temperaturę 89-90 stopni i pewnie osiągnąłby więcej. Dolny biegnący od pompy wody do chłodnicy długo był letni, ale w końcu też się nagrzał - termostat działa.
Odłączyłem kostkę silnika wentylatora i podałem napięcie z aku na silnik "po kolorach" okablowania na kostce, czyli 1 blaszka (-), następne (+) , czyli bieg wolny i szybki osobno - nie działa, ale mogłem nieumiejętnie podłączyć napięcie. Omomierz wskazuje przejście pomiędzy wszystkimi stykami silnika (nie wiem, co mam o tym myśleć).
Po rozgrzaniu silnika podłączam się woltomierzem do kostki wentyklatora i ........nic 0,04V.
Czy to czujnik w chłodnicy ??? To byłby zbieg okoliczności, gdyz po wycieku z nagrzewnicy płynu, czujnik w chłodnicy był cały czas w kąpieli wodnej.
Ten czujnik sam steruje wentylatorem ???? Tzn, nic nie steruje czujnikiem ??? On jest tylko podłączony do zasilania ??? Może tu jest gdzieś przerwa??
I co z tym wskaźnikiem temperatury na cyferblacie ???Co nim steruje ??
Prosze o pomoc.
Daleki wyjazd tak blisko, a ja nie mam chłodzenia.
Czy na trasie omiatanie powietrzem wystarczy do chłodzenia ??
Uchylone okna i odsysanie gorącego powietrza ogrzewaniem wewnętrznym odpada - mam małego chorowitego synka.
[ Dodano: 09 Cze 2009 09:06 ]
Wskaźnik temperatury teraz wcale się nie rusza.
Odpaliłem auto. Podłączyłem termometr elektroniczny. Wąż idący od silnika do pompy wodnej osiągnął szybko temperaturę 89-90 stopni i pewnie osiągnąłby więcej. Dolny biegnący od pompy wody do chłodnicy długo był letni, ale w końcu też się nagrzał - termostat działa.
Odłączyłem kostkę silnika wentylatora i podałem napięcie z aku na silnik "po kolorach" okablowania na kostce, czyli 1 blaszka (-), następne (+) , czyli bieg wolny i szybki osobno - nie działa, ale mogłem nieumiejętnie podłączyć napięcie. Omomierz wskazuje przejście pomiędzy wszystkimi stykami silnika (nie wiem, co mam o tym myśleć).
Po rozgrzaniu silnika podłączam się woltomierzem do kostki wentyklatora i ........nic 0,04V.
Czy to czujnik w chłodnicy ??? To byłby zbieg okoliczności, gdyz po wycieku z nagrzewnicy płynu, czujnik w chłodnicy był cały czas w kąpieli wodnej.
Ten czujnik sam steruje wentylatorem ???? Tzn, nic nie steruje czujnikiem ??? On jest tylko podłączony do zasilania ??? Może tu jest gdzieś przerwa??
I co z tym wskaźnikiem temperatury na cyferblacie ???Co nim steruje ??
Prosze o pomoc.
Daleki wyjazd tak blisko, a ja nie mam chłodzenia.
Czy na trasie omiatanie powietrzem wystarczy do chłodzenia ??
Uchylone okna i odsysanie gorącego powietrza ogrzewaniem wewnętrznym odpada - mam małego chorowitego synka.
[ Dodano: 09 Cze 2009 09:06 ]
Wskaźnik temperatury teraz wcale się nie rusza.
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 08:52 przez kogan77, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
póki niema upału i nie trafi sie korek z powodu remontów, nie mozna tak jechaćkogan77 pisze:Czy na trasie omiatanie powietrzem wystarczy do chłodzenia ??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 276 gości