Problem ze skrzynią biegów Golf 1.6 SR
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
A może ktoś wtrącić cokolwiek o skrzyni ERT ?? Bo wg. etki taka jest do 1,6 ATN, czy problem występuje? U mnie jest z kolei stuk przy "bawieniu" się sprzęgłem na 1 biegu, czyli szybkim popuszczaniu do połowy, ten sam stuk słychać przy redukcji z np. 5 na 4, 4 na 3 bieg. Będzie to mech. różnicowy? A może luźny krzyżak w przegubie wewn.?
Jak poczytałem o szarpaniu około 2000obr/min na 2 i 3 biegu (mam właśnie podobnie, tylko na zimno przy pierwszym ruszeniu) i tych nitach, dodać ten stuk w okolicy skrzyni przy redukcjach i "bawieniu" to mam automatycznie odpowiedź: skrzynia i wcale ale to wcale mnie nie cieszy....
Co za dziadostwo kupiłem, to już nie te dawne golfy niemal nie do zdarcia...
PROSZĘ O ODPOWIEDŹ, czy jeśli teraz bym coś pomyślał o wymianie nitów na śruby - dałoby to cokolwiek, poprawiłoby sytuację lub zatrzymało kataklizm i jakie koszty???
Bo tak na mój rozum to może na razie te nity są luźne i ledwo trzymają, stąd stuk i skoczki...
A może sprzedać dziada, szkoda bo wsadziłem trochę w pełny rozrząd, belkę, opony, przeglądy itp.
Jak poczytałem o szarpaniu około 2000obr/min na 2 i 3 biegu (mam właśnie podobnie, tylko na zimno przy pierwszym ruszeniu) i tych nitach, dodać ten stuk w okolicy skrzyni przy redukcjach i "bawieniu" to mam automatycznie odpowiedź: skrzynia i wcale ale to wcale mnie nie cieszy....
Co za dziadostwo kupiłem, to już nie te dawne golfy niemal nie do zdarcia...
PROSZĘ O ODPOWIEDŹ, czy jeśli teraz bym coś pomyślał o wymianie nitów na śruby - dałoby to cokolwiek, poprawiłoby sytuację lub zatrzymało kataklizm i jakie koszty???
Bo tak na mój rozum to może na razie te nity są luźne i ledwo trzymają, stąd stuk i skoczki...
A może sprzedać dziada, szkoda bo wsadziłem trochę w pełny rozrząd, belkę, opony, przeglądy itp.
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 00:01 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak szarpie, i jest to wina mechanizmu różnicowego, to wg. mnie tylko wymiana. Jak szarpie, to pewnie ząb jakiś się ukruszył czy coś. U mnie było tak, że wykruszył się ząb z przekładni na mech. różnicowym, po jakimś czasie w końcu wywalił dziurę w obudowie. Jak mechanik to rozebrał, ruszył, to 1 nit mu odpadł. Jak nit ci odpadnie, to cała konstrukcja nadal się trzyma, tyle że on może wpaść w zęby dalej i je połamać...
Śruby są do kupienia jako zestaw naprawczy mechanizmu różnicowego. Wymieniać je warto, jak wiesz że mechanizm jeszcze pociągnie, zęby są całe itp. No i tanie to one nie są.
Teraz mam inną skrzynie, nie regenerowaną - niby od mk4 1.6, ale przełożenia jakieś dłuższe, oznaczenia nie znalazłem, nie miałem czasu szukać.
Plusem jest to, że spalanie mi spadło ok. 0,5l/100km (teraz na mieście pali ok. 8,3l/100km lpg na sekwencji, na trasie nawet 7,7 przy jeździe 100km/h)
Śruby są do kupienia jako zestaw naprawczy mechanizmu różnicowego. Wymieniać je warto, jak wiesz że mechanizm jeszcze pociągnie, zęby są całe itp. No i tanie to one nie są.
Teraz mam inną skrzynie, nie regenerowaną - niby od mk4 1.6, ale przełożenia jakieś dłuższe, oznaczenia nie znalazłem, nie miałem czasu szukać.
Plusem jest to, że spalanie mi spadło ok. 0,5l/100km (teraz na mieście pali ok. 8,3l/100km lpg na sekwencji, na trasie nawet 7,7 przy jeździe 100km/h)
Czyli wg. tego opisu, zestaw 02K 498 088 pasuje do skrzyń: DUU, DUS, DUW, DUV, ERT a 02K 498 088 A do innych skrzyń 5 biegowych o (w domyśle) innych przełożeniach.
Dzwoniłem do ASO, ten pierwszy zestaw 358zł, drugi ~ 790zł a podobno różnią się tym że długość śrub jest odpowiednio 9 i 11 mm (długość ???), dostępność z dnia na dzień.
Robił ktoś z Was na tym zestawie? Jest pewność co do tego że do skrzyni ERT pasuje ten pierwszy, jak wynika z opisu? Bo ASO nie wie nawet po podaniu VIN i typu skrzyni
A tak wogóle to gdzie znaleźć w Etce ten rysunek z linka, bo nie udało mi się...
Dzwoniłem do ASO, ten pierwszy zestaw 358zł, drugi ~ 790zł a podobno różnią się tym że długość śrub jest odpowiednio 9 i 11 mm (długość ???), dostępność z dnia na dzień.
Robił ktoś z Was na tym zestawie? Jest pewność co do tego że do skrzyni ERT pasuje ten pierwszy, jak wynika z opisu? Bo ASO nie wie nawet po podaniu VIN i typu skrzyni
A tak wogóle to gdzie znaleźć w Etce ten rysunek z linka, bo nie udało mi się...
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:58 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości