Nie załącza się wentylator chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 21:24

Paweł Marek pisze:2E ma zwykle serownik wentylatorów taki jak do klimy, mimo jej braku (pudełeczko pod zbiorniczkiem). Kolejna rzecz do sprawdzenia
nie mam zadnego pudełeczka pod zbiorniczkiem, sprawdziłem droznosc tego otworku w krućcu i jest OK, ale wiedziałem ze jak zaczne cos robic w niedziele to bedzie nie tak, zgubiłem ta spinke co trzyma czujnik zeby nie wypadł ;D

Jaki numer ma przekaźnik od wentylatora ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » ndz cze 07, 2009 21:26

chyba nie ma takiego przekaznika. Pod zbiorniczkiem wyrownawczym jest taki bezpiecznik i to chodzi chyba o to


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 21:33

GTI KR, no to ja jego nie mam, a kolega w ADZ ma wlasnie ale ma tez klime. i o ni mowilem wczesniej tylko ze pisalem o ABS a on ma ADZ, jechalismy tak samo, tak samo szalelismy a tylko mi sie woda zagotowała a jemu NIC, nawet płyn sie nie podniosl ani wentylator nie zalaczał.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » ndz cze 07, 2009 21:36

to widzisz widocznie w abs moze nie byc bo u mnie w 2e jest. Pozatym jezeli wlancza sie to jest ok, czyba ze gdzies jest styk zaszniedzialy i raz laczy a raz nie. Sprawdz sobie zwykla zarowka czy dociera napiecie do czujnika w chlodnicy. Tam zawsze ma byc zasilanie. potem to zasilanie rozdziela sie na dwa kable(jezli wiatrak i czujnik masz dwu biegowy) i idzie do wentylatora

[ Dodano: 07 Cze 2009 21:37 ]
pompe wodna tez przydalo by sie sprawdzic bo moze nie wydalac

[ Dodano: 07 Cze 2009 21:37 ]
a weze ci nie puchna???


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 07, 2009 21:37

jeśli niema sterownika to może być (nie musi) przekaźnik do drugiego biegu, do pierwszego tylko bezpiecznik 19. Nie wiem niestety w którym gnieździe ten przekaźnik, prawdopodobnie gdzies w pozycjach dodatkowych nad skrzynką i w autach robionych na ciepłe kraje albo z fabrycznym hakiem, co maja mocniejsze wentylatory.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » ndz cze 07, 2009 23:07

GTI KR, wentylator mam 2biegowy, Czyli mam sobie sprawdzic zarowka czy mam napiecie przy wtyczce do czujnika ktory zalacza wentylator ?

weze no nie puchna. Sa twarde jak sie woda zagotuje, no ale jak podepne na krotko wentylator to po kilku minutach juz sa miekkie

Rozrzad byl robiony 4 tys km temu ale nie wiem wlasnie czy pompa byla ruszana bo to mial jeszcze poprzedni wlasciciel ten silnik

Paweł Marek, bezpiecznik 19 mam sprawny 30A, a co do przekazników dodatkowych to mam jeden z cyfra 1 chyba jak sie nie myle, ale jak robilem przekladke to cala elektryke wraz ze skrzynka bezpieczników.
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 00:28 przez Y@RO, łącznie zmieniany 2 razy.


eSsssssssssss :))))

creativ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 06, 2009 16:48
Lokalizacja: Miedzyrzec Podlaski
Kontakt:

Post autor: creativ » pn cze 08, 2009 11:23

kolego raczej na 100% czujnik :bigok:



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn cze 08, 2009 13:06

creativ, wlasnie o to chodzi ze czujnik jest nowy. Ale zauwazylem teraz ze tu instalacja byla sztukowana bo kolory mi sie nie zgadzały na wtyczce. Wlasnie rozgrzebuje ja i bede robił od nowa. Zobaczymy co to da.

[ Dodano: 08 Cze 2009 17:35 ]
dobra, wentylator sie juz zalacza, ale nadal wywala wode przez zbiorniczek. Czyli bedzie jednak uszczelka pod glowica walnieta i robi sie wieksze cisnienie i wywala wode. Tak ?


eSsssssssssss :))))

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » pn cze 08, 2009 18:38

Y@RO pisze:creativ, wlasnie o to chodzi ze czujnik jest nowy. Ale zauwazylem teraz ze tu instalacja byla sztukowana bo kolory mi sie nie zgadzały na wtyczce. Wlasnie rozgrzebuje ja i bede robił od nowa. Zobaczymy co to da.

[ Dodano: 08 Cze 2009 17:35 ]
dobra, wentylator sie juz zalacza, ale nadal wywala wode przez zbiorniczek. Czyli bedzie jednak uszczelka pod glowica walnieta i robi sie wieksze cisnienie i wywala wode. Tak ?
A może zawór w zbiorniczku wyrównawczym nie trzyma ciśnienia dlatego wywala wodę przez nadmiar



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn cze 08, 2009 18:41

zikr6, hm ... no nie wiem jak to sprawdzic. Sprawdzalem tylko ten oring w korku ale jest OK. Ale chyba problem lezy po stronie uszczelki, bo wydaje mi sie ze wody ubywa.


eSsssssssssss :))))

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » pn cze 08, 2009 20:31

Oring może być OK,ale w zakrętce jest zawór który upuszcza ciśnienie-może to on?Ubywa Ci płynu tzn wylewa się czy dostaje się do oleju?



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » pn cze 08, 2009 22:21

Y@RO pisze:a jaki ma on numer ?
Popatrz tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a713f.html
i zerknij tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171531


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn cze 08, 2009 22:29

zikr6 pisze:Oring może być OK,ale w zakrętce jest zawór który upuszcza ciśnienie-może to on?Ubywa Ci płynu tzn wylewa się czy dostaje się do oleju?
w oleju nie mam sladu wody, ale wydaje mi sie ze czuc spalinami w zbiorniczku :(


eSsssssssssss :))))

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości