płyn wybucha ze zbiorniczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Fredek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 08, 2009 04:14
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Kontakt:

płyn wybucha ze zbiorniczka

Post autor: Fredek » pn cze 08, 2009 05:34

Witam w moim golfie MK2 1.8 GTI 8v PF Mam problem z płynem chłodniczym który wybucha mi ze zbiorniczka wyrównawczego:( mały opis: jak jadę to nic się nie dzieje temperatura w normie nie ma jakiś skoków ciągle taka sama wyłacze silnik i wybija mi pomału płyn a najgorzej jest jak stoje silnik chodzi normalnie ale temp skoczy do góry aż mi sie za gotuje i wybije z baniaka a wentylator załacza sie normalnie pomóżcie



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 08, 2009 05:41

uszczelka pod głowicą - z pewnością płyn chłodzący przed osiągnięciem temperatury roboczej czyli 90*C zaczyna w zbiorniczku bąblować co świadczy o przedostawaniu się do układu chłodzenia gazów spalinowych przez walniętą uszczelkę głowicy.


Obrazek

Fredek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 08, 2009 04:14
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Kontakt:

Post autor: Fredek » pn cze 08, 2009 07:07

nie mam dużego przebiegu dopiero 162 tys km słyszałem ze można zrobic analizę zawartosci gazów w układzie chłodzenia??????? albo jakis inny test????zanim głowica pójdzie do demontażu lepiej jest sie upewnić:) nigdy wczesniej nie miałem żadnych problemów z moim golfikiem a jestem jego drugim właścicielem pierwszym był mój tata:)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 08, 2009 07:13

można zrobić analizę na zawartość gazów w płynie ale wystarczy tylko odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego na nierozgrzanym jeszcze silniku i sprawdzić czy pojawiają się bąble w płynie jak przy gotowaniu wody - oczywiście druga osoba może kilka razy w tym czasie depnąć na gaz i już będzie wiadomo o co chodzi - sprawdzenie szybkie i bez kosztów.


Obrazek

Fredek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 08, 2009 04:14
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Kontakt:

Post autor: Fredek » pn cze 08, 2009 07:34

zaraz pójdę i obadam i napiszę co sie dzieje:)

[ Dodano: 08 Cze 2009 08:38 ]
nie pokazują się żadne bańki z powietrzem:/ ale zagrzałem go na wolnych obrotach aż termostat mi się otworzył i za zauważyłem ze nie załącza mi sie wentylator na chłodnicy
przy ilu stopniach ma sie załączać???????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 08, 2009 09:28

Fredek, wentylator się włącza na postoju? Zaglądałeś na wirnik pompy wody czy jest cały?
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 09:36 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn cze 08, 2009 09:32

termostat mi się otworzył i za zauważyłem ze nie załącza mi sie wentylator na chłodnicy
przy ilu stopniach ma sie załączać?
Pewnie tu jest cały problem. Powinien się załączać przy 95st, a jeśli dwu biegowy to przy 102st drugi bieg.
Sprawdź wentylator zwierając przewody wtyczki czujnika w chłodnicy.



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pn cze 08, 2009 09:43

opisze swoją sytuację z przed tygodnia.jadąc było ok,ale jak stanołem gdzieś,zaraz wywalalo mi wode.Wszystko wskazywało na uszczelke,byłem na zaprzyjaźnionym warsztacie,no i debata.Jesli uszczelka,to dlaczego węże niepuchną?I tak sobie stoimy myślimy.Niechciałem robić sobie niepotrzebnych kosztów,z jednej strony wskazywało na uszczelke z drugiej niewszystkie objawy wskazywały na to.Zgadnijcie co było przyczyną??
Powiem Wam.Pomimo tego że płyn w zbiorniku wyrów. był poniżej max,było go za dużo,okazało sie ze za duzy poziom był,(wracając do wcześniejszych zachowań plynu w zbiorniku ,za kazdym razem jak mi wawalilo to ja dolewalem.)Upuściliśmy lyn do stanu troche poniżej min i wszystko sie skonczylo,zadnego wywalania plynu przez zbiornik,wszystko sie uspokoiło!!!Mysle ze normalnie jak bym pojechal gdzies na warsztat to bym zostawil gofra i robili by mi uszczelke,warto miec kumpli którzy siedzą w vw, :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel:
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 09:44 przez czarna małpa, łącznie zmieniany 2 razy.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 08, 2009 09:47

czarna małpa, wydaje mi się że powinieneś jeszcze korek zbiorniczka wymienić albo go wygotować bo zaworek ciśnieniowy nie otwiera się na czas


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn

Post autor: czarna małpa » pn cze 08, 2009 09:49

koreczek wymieniany.kupiłem nowy za jakieś 7 zeta.Moze kolega tez powinien zainwestowac w nowy koreczek.Nikły koszt a może cos pomoże.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Fredek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 08, 2009 04:14
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Kontakt:

Post autor: Fredek » pn cze 08, 2009 12:43

mam obydwa korki czarny i niebieski otwieraja sie dobrze sprawdziłem

[ Dodano: 08 Cze 2009 12:45 ]
a co do tego wentylatora to jak poznac ze jest on dwubiegowy ??????



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn cze 08, 2009 12:55

jak poznac ze jest on dwubiegowy ?
po ilości przewodów podłączonych do silniczka. 2- biegowy ma 3 przewody a 1-biegowy ma tylko dwa.



Fredek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 08, 2009 04:14
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Kontakt:

Post autor: Fredek » pn cze 08, 2009 14:17

dobra mam 3 biegowy ale działa tylko ten 2 dodam jeszcze że moje auto jest wyprodukowane i sprowadzone z Meksyku

[ Dodano: 08 Cze 2009 16:26 ]
Już mam znalazłem przyczynę:) przewód z wolnych obrotów wentylatora był urwany zrobiłem i teraz nic sie nie dzieje znów mogę szaleć :grin:

[ Dodano: 08 Cze 2009 16:28 ]
THX Krzych85 twoja rada co do wentylatora pomogła :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości