MK 4 TDI Problem z uruchomieniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bożena Mizak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 14, 2007 21:31
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

MK 4 TDI Problem z uruchomieniem

Post autor: Bożena Mizak » śr maja 13, 2009 14:50

MK 4 TDI .Mam problem z zapalaniem. Po zgaszeniu silnika nie mogę go ponownie uruchomić. Nie pali się kontrolka świec żarowych. Pozostałe kontrolki sie palą.Po kilku minutach kontrolka się zapala i silnik można uruchomić. Z góry dziekuję za pomoc.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr maja 13, 2009 15:59

Podłącz pod WAG.



Bożena Mizak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 14, 2007 21:31
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Bożena Mizak » śr maja 13, 2009 20:55

Dzięki za radę , myślę, że to można zrobić w danej chwili , jak nie można uruchomić. Ale to trwa kilka minut, nie wiem czy jesli już normalnie uruchomiam czy coś można uzyskać przez podłaczenie pod WAG. Dzięki za radę spróbuję . Serdecznie pozdrawiam Wszystkich formułowiczów



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr maja 13, 2009 21:09

jak silnik złapie błąd to jest on "zapisany", nie ważne czy już wszystko jest w porządku czy nie. Błąd będzie zapisany do puki nikt go nie usunie VAGiem


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: MK 4 TDI Problem z uruchomieniem

Post autor: PinkFloyd » śr maja 13, 2009 21:36

Bożena Mizak pisze:MK 4 TDI .Mam problem z zapalaniem. Po zgaszeniu silnika nie mogę go ponownie uruchomić. Nie pali się kontrolka świec żarowych. Pozostałe kontrolki sie palą.Po kilku minutach kontrolka się zapala i silnik można uruchomić. Z góry dziekuję za pomoc.
Jak się nie pali kontrolka świec -tkz nawet nie mignie to znaczy ze przekaźnik 109 wyzionął ducha- standard- przy tej usterce komp nie pokazuje błędu. Przekażniki to produkt Malezja albo przelotowujesz styki albo kupujesz nowy- po czasie każdy TDI to przechodzi.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 21:37 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 14, 2009 08:20

dokładnie jest tak jak pisze kolega PinkFloyd, Vag nie połączy się wtedy ze sterownikiem i tym samym nie zapisze sterownik żadnego błędu bo traci wtedy zasilanie, pomaga wyjęcie przekaźnika 109 i rozebranie go oraz poprawienie lutów i przeczyszczenie nóżek przekaźnika.
Przekaźnik 109 jest widoczny w szczelinie pomiędzy deską rozdzielczą a obudową kolumny kierowniczej :
Obrazek

a dostęp do niego jest po zdemontowaniu dolnej plastikowej osłony deski rozdzielczej i jest w tym miejscu na listwie przekaźników :
Obrazek

a tak wyglądają luty po zdjęciu jego obudowy, widać te które są wygrzane bo robią się z nich bąble a pod nimi podchodzi rozgrzana kalafonia i uniemożliwia czasowo przepływ prądu :
Obrazek

wtedy lutownica i heja z poprawianiem lutów, dobrze jest też najpierw odessać starą cynę i nanieść nową.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 08:29 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Bożena Mizak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 14, 2007 21:31
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Bożena Mizak » czw maja 14, 2009 14:38

Bardzo serdecznie dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedż. Przekaźnik wyjęty jutro będzie nowy. cena 28zł. serdecznie pozdrawiam.



jacekrad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:11
Lokalizacja: ełk

Post autor: jacekrad » pt cze 05, 2009 22:54

dla znawcy tematu zajęło to jakieś 5 minut, przeszedłem to i zapomniałem o problemie. Koledzy udzielili wyczerpującej odpowiedzi. Niektórzy już to przeszli innych to czeka. POZDRAWIAM



Bożena Mizak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 14, 2007 21:31
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Bożena Mizak » sob cze 06, 2009 12:33

Pink Flioyd Dzięki za pomoc. wszystko już ok. problem rozwiazany. pozdrawiam.



abuhamza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:53
Lokalizacja: mc

Re: MK 4 TDI Problem z uruchomieniem

Post autor: abuhamza » czw lis 19, 2009 19:51

PinkFloyd pisze: Jak się nie pali kontrolka świec -tkz nawet nie mignie to znaczy ze przekaźnik 109 wyzionął ducha- standard- przy tej usterce komp nie pokazuje błędu. Przekażniki to produkt Malezja albo przelotowujesz styki albo kupujesz nowy- po czasie każdy TDI to przechodzi.
Sztomel pisze:dokładnie jest tak jak pisze kolega PinkFloyd, Vag nie połączy się wtedy ze sterownikiem i tym samym nie zapisze sterownik żadnego błędu bo traci wtedy zasilanie, pomaga wyjęcie przekaźnika 109 i rozebranie go oraz poprawienie lutów i przeczyszczenie nóżek przekaźnika. ...

Czyli jeżeli padnie mi przekaźnik wtedy podłącze VAG-u ???? bo mam taki oznaki w swoim MK4 1.9 SDI
- kontrolka świec nawet nie mignie
- VAG nie może się połączyć z samochodem


Odłączyłem klemy jutro rano wymienię ten przekaźnik i zobaczymy czy o to chodzi.

Edit: kilka miesięcy temu pisałem o problemie nie grzania świec, podłaćżyłem pod VAG i wyszło że padł "Czujnik temperatury świec żarowych" i pomogło, przedwczoraj pojechałem do miasta (jakieś 2 km) i po powrocie do samochodu i chcąc go odpalić to się nie udało po 15 minutach załapało grzanie świec. Jak zgasiłem samochód pod domem to już nie odpalił:/ VAG nie może się teraz połączyć z samochodem.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 20:04 przez abuhamza, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 20, 2009 00:56

abuhamza pisze:podłaćżyłem pod VAG i wyszło że padł "Czujnik temperatury świec żarowych"
nie ma czegoś takiego jak "czujnik temperatury świec żarowych" :grin:
jest tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego ale on nie ma i tak nic wspólnego z tym, że ta kontrolka (czyli podgrzewania świec żarowych nawet nie mignie na chwilę), gdyby nawet czujnik temp. płynu czyli G62/G2 był zupełnie uszkodzony lub odpięty to kontrolka musi choć na chwilę mignąć przy przekręceniu kluczyka a jeśli nie mignie to znaczy, że albo przekaźnik 109 jest nie sprawny albo sama kontrolka uległa uszkodzeniu, uszkodzenie czujnika G62/G2 zazwyczaj powoduje to, iż kontrolka świec świeci nieustannie przez około 20 sekund zanim zgaśnie.
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 00:57 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

abuhamza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:53
Lokalizacja: mc

Post autor: abuhamza » pt lis 20, 2009 11:58

Samochód stoi u mechanika i powiedział mi że niby padł komputer.... to teraz nie wiem co mam myśleć.... bo nie da sie go teraz podłączyć pod VAG



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 20, 2009 19:56

abuhamza pisze:Samochód stoi u mechanika i powiedział mi że niby padł komputer
nie daj się naciągnąć na taką bajkę i koszty, zrób ten przekaźnik i będzie dobrze - jeśli chcesz połączyć się Vagiem ze sterownikiem silnika to podaj "na krótko" kawałkiem kabelka zasilanie z + akumulatora na elektrozawór N109 pompy wtryskowej i przekręć kluczyk w stacyjce w pozycję ON - sterownik silnika dostanie wtedy zasilanie i będzie możliwe połączenie się z Vagiem ale to i tak nic nie da bo sterownik nigdy nie pokaże usterki przekaźnika 109, silnik z tak połączonym N109 odpaliłby bez problemu lecz w SDI klapa gasząca sterowana jest elektrycznie i trzeba by było sprawdzić najpierw w jakiej jest ona pozycji - jeśli będzie przymknięta to silnika nie uruchomisz.


Obrazek

abuhamza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:53
Lokalizacja: mc

Post autor: abuhamza » pn lis 23, 2009 01:47

a więc to nie był przekaźnik o którym mówiłeś, wymieniłem go na nowy i nadal to samo było, spojrzałem głębiej i był przepalony kabel który zrobił zwarcie i rozprogramował komputer i dlatego nie dało się połączyć, znajomy zrobił za browara:) golfina na chodzie:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 91 gości