problem z rozruchem po zalaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

laki78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 04, 2009 10:49
Lokalizacja: Olsztyn

problem z rozruchem po zalaniu

Post autor: laki78 » pt cze 05, 2009 10:32

witam,

Ostatnio niestety udało mi sie wpaść w dość głęboką kałuże. Po przejechaniu kilkunasty metro silnik zaczął sie dlawic i w koncu zgasl i nie chcial odpalic. Dopiero po wzięciu samochodu na hol udało się zapalić i po około godzinie silnik na tyle przesechł, ze przestał szarpać i można było spokojnie jechać.
Teraz mam problemy z odpalaniem samochodu rano (w ciagu dnia jest juz OK). Dopiero za 4 razem udaje sie odpalic. Rozrusznik kreci. Na zimnym silniku samochód dodatkowo się trochę dławi.
Wczoraj czyściłem styki pod kopułką i smarowałem kapturki od kabli świec smarem węglowym, za poradą znajomego mechanika. Ale niestety dzisiaj rano to samo, nie pomogło.

Czy ktoś ma jakiś pomysł. Będę wdzięczny. Z góry dzięki.


pozdrawiam

MSz

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 05, 2009 10:42

długo nim kręcisz jak próbujesz odpalić????mogło zalać rozrusznik.zobacz czy nie miał poluzowanych śrub...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pt cze 05, 2009 10:49

skoro rozrusznik kręci to napewno nie jest przyczyna :panna: ja bym raczej szukał jeszcze wilgoci w układzie zapłonowym, zdjąc kopułke, wysuszyc suszarką do włosów, fajki na świecach, przy cewce itd


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

laki78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 04, 2009 10:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: laki78 » pt cze 05, 2009 11:34

Krece po 5-7 sek. Wczoraj zdjąłem kopułkę i wycierałem ja od środka + styki pod kopułką czyściłem. Fajki od świec też trochę wycierałem i nasmarowałem smarem węglowym.

[ Dodano: 05 Cze 2009 12:09 ]
A w którym miejscu znajduje się cewka zapłonowa??


pozdrawiam

MSz

Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pt cze 05, 2009 12:20

cewke znajdziesz idac po środkowym kablu przy kopułce zapłonowej, jest po drugiej stronie kabla:)


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt cze 05, 2009 12:54

fajki do świec to ja Ci radzę zdejmij , wymyj w benzynie z tego smaru i dobrze wysusz , przemyj dokładnie także kable zapłonowe
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 12:55 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

Post autor: ociu » pt cze 05, 2009 13:08

Kolego cewka zapłonowa jest zazwyczaj tutaj....
Obrazek
Jak masz możliwość podmień się z jakimś kolegą, bo cewka do troche drogi zakup....


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 05, 2009 13:09

tomek264
rozrusznik może kręcić,ale jak są śruby luźne to zobacz,że długo schodzi z rozruchem...miałem tak u siebie w golfie...jak nie przytrafiło Ci się takie coś to nie masz o tym pojęcia...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

laki78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 04, 2009 10:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: laki78 » pt cze 05, 2009 21:53

Tutaj na zdjęciu powyżej są zaizolowane taśmą kabelki odchodzące od cewki, u mnie natomiast są całkowicie bez izolacji taśmą, po prostu sobie wiszą. Może tutaj jest przyczyna problemów z odpalaniem??


pozdrawiam

MSz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 05, 2009 22:00

Ta parciana izolacja często odpada po latach, obejrzyj po prostu te kabelki, raczej nic im nie jest to owiń tylko na nowo. A na cewce pęknięć poszukaj. Pęknięcia cewki, zamoczenie okolicy kopułki i czujnika halla i ucieczka iskry to najczęstsze przyczyny takich kłopotów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

laki78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 04, 2009 10:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: laki78 » pt cze 05, 2009 22:40

A czujnik halla w którym miejscu się znajduje - mam silnik 1,6 75KM z 94 r.??

[ Dodano: 12 Cze 2009 10:41 ]
witam,

fachowiec sprawdzal kopulkę i palec i jest OK, podmieniłem też kable WN na nowe BERU, ale problem nie zniknął, dalej kłopoty z odpalaniem i szarpie na zimnym silniku.
Mechanik powiedział mi, że można by podmienić czujnik wtrysku, ale to tak z czaszki bez sprawdzania. Co o tym myślicie ?


pozdrawiam

MSz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 95 gości