Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
hmm dzis zajolem sie zawieszeniem tylnym i wynikł mały kwas ale problem juz rozkminilem! Ale przy okazji jechałem golfem do roboty (normalnie jeździ zona) i co zauważyłem na zimnym pali bez ssania od strzała na ciepłym tez, ssanie lekko przyspiesza obroty czyli działa i tez na zaciągniętym pali od razu, co dziwne i mnie martwi alternator potrafi przydusić silnik ( nie gaśnie mi kontrolka, tylko muszę przegazowac i wtedy obroty sporo spadają) i kopci podczas buta na czarno ( nie mam obrotka ale juz od 30 na 2 biegu zaczyna dawać z rury JR skrzynia 4T) ogólnie wydaje mi sie jakiś słabszy i jakoś dziwnie chodzi (tak klepie) - co o tym sadzicie?? kompresja zbadana na dwóch garach od skrzyni biegów po 32 bary - do dwóch pozostałych muszę wchodzić przez wtryski
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
z alternatorem w dieslach to normalka że trzeba im przygazować po starcie silnika żeby się wzbudziły(za mały kółko na wałku alternatora)
Alternator to takie szczwane urządzonko które zamienia energię mechaniczną w elektryczną więc żeby mieć prąd trzeba trochę tej energii zabrać silnikowi.(Pamiętasz jak było w rowerze z dynamem?). Najlepiej zmierz sobie napięcie na aku podczas pracy silnika na wyłączonych odbiornikach powinieneś mieć około 14,4-14,5V. Do pomiaru może być zwykły miernik za 10 zeta.
Co do kopcenia na czarno to może być problem z wtryskami, ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni w temacie.
Sprecyzuj o co chodzi z tym klepaniem dokładnie, najlepiej otwórz maskę i na pracującym silniku przysłuchaj się skąd mniej więcej odgłosy dobiegają. Może to być szklanka(btw: ile masz oleju w silniku) a może słychać po prostu wtryski, u kolegi w golfie był właśnie temat że wtryski bardzo "twardo" chodziły znaczy że było je słychać jak klepią.
Alternator to takie szczwane urządzonko które zamienia energię mechaniczną w elektryczną więc żeby mieć prąd trzeba trochę tej energii zabrać silnikowi.(Pamiętasz jak było w rowerze z dynamem?). Najlepiej zmierz sobie napięcie na aku podczas pracy silnika na wyłączonych odbiornikach powinieneś mieć około 14,4-14,5V. Do pomiaru może być zwykły miernik za 10 zeta.
Co do kopcenia na czarno to może być problem z wtryskami, ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni w temacie.
Sprecyzuj o co chodzi z tym klepaniem dokładnie, najlepiej otwórz maskę i na pracującym silniku przysłuchaj się skąd mniej więcej odgłosy dobiegają. Może to być szklanka(btw: ile masz oleju w silniku) a może słychać po prostu wtryski, u kolegi w golfie był właśnie temat że wtryski bardzo "twardo" chodziły znaczy że było je słychać jak klepią.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 21:41 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
wydaje mi sie ze on ma wyższe obroty niz powinien mieć ( z tego co pamiętam zmniejszałem je na śrubie ograniczającej cofanie sie pedału gazu) dawki nigdy nie ruszałem i nawet jest oryginalnie zaplombowana przez pompiarza ze nie da sie jej obrócić. Co do kąta wtrysku to jak myślicie jest za późny czy za wczesny bo juz kilka razy ustawiałem na słuch i nic nie stwierdziłem! Finch co do altka to trochę nie masz racji bo mam w domu 1V którym ja jeżdżę na codzien i tam altek wzbudza sie sam i nie daje takiego obciążenia silnikowi, poza tym myślę ze szybciej zaczol by sie ślizgać pasek niz silnik by sie przydusił, a pasek nie jest na maksa naciągnięty - ładowanie jest ok A co do tych wtrysków to miał ten twój kolega jeszcze jakieś objawy?? co do klepania to olej na stanie ubywa ok 100ml na 10kkm a stuki słyszę w okolicach głowicy
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
ronuch ja mam teraz 1V i u mnie jest tak że się wzbudza od razu, w poprzednim miałem też diesla z turbo tylko że to był bodajże SB (pompa z LDA) i tam alternator się sam nie wzbudzał po odpaleniu zależy chyba od wersji silnika albo roku produkcji.
Musisz się bardziej przysłuchać skąd mniej więcej odgłosy dochodzą może to być szklanka któraś(np zaworek jest uszkodzony) albo wtrysk. Tak z opisu trudno wywnioskować najlepiej jest posłuchać bo odgłosy wtrysku i szklanek się bardzo od siebie różnią.
Jak słychać szklankę to klepanie jest takie "miękkie" natomiast wtrysk odzywa się "twardo" ja u siebie w 1V mam chyba też coś z wtryskiem którymś bo go słyszę, z tym że u mnie szklanki były nie dawno robione i klekot słychać z okolic bardziej pompy niż rozrządu
co do alternatora to się mylisz, na wolnych obrotach nigdy nie będziesz tego miał chyba że pasek będzie wisiał jak powróz. Piszczenie będziesz słyszał przy dużym obciążeniu układu elektrycznego jak dodasz gazu.(np po grzaniu świec odpaleniu i przygazówce do tego jeszcze światła włączone i szyba tylna i wtedy będzie piszczał)
Musisz się bardziej przysłuchać skąd mniej więcej odgłosy dochodzą może to być szklanka któraś(np zaworek jest uszkodzony) albo wtrysk. Tak z opisu trudno wywnioskować najlepiej jest posłuchać bo odgłosy wtrysku i szklanek się bardzo od siebie różnią.
Jak słychać szklankę to klepanie jest takie "miękkie" natomiast wtrysk odzywa się "twardo" ja u siebie w 1V mam chyba też coś z wtryskiem którymś bo go słyszę, z tym że u mnie szklanki były nie dawno robione i klekot słychać z okolic bardziej pompy niż rozrządu
co do alternatora to się mylisz, na wolnych obrotach nigdy nie będziesz tego miał chyba że pasek będzie wisiał jak powróz. Piszczenie będziesz słyszał przy dużym obciążeniu układu elektrycznego jak dodasz gazu.(np po grzaniu świec odpaleniu i przygazówce do tego jeszcze światła włączone i szyba tylna i wtedy będzie piszczał)
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 23:46 przez finch, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
finch, może też zależeć od zegarów bo ja miałem stare zagary z mk2 to siewzbudzał po zwiększeniu obrotów a teraz jeszcze silnik jeszcze dobrze nie odpali i wejdzie na 900rpm a kontrolka już gaśnie.
ronuch, w jakich sytuacjach Ci kopci na czarno?
było coś modzone jeśli chodzi o dawkę czy kąt wtrysku?
ronuch, w jakich sytuacjach Ci kopci na czarno?
było coś modzone jeśli chodzi o dawkę czy kąt wtrysku?
Michaś_1977, nie widzę tematu o twoim autku, a mam pytanie skierowane głównie do Ciebie, choć może inni też pomogą. Chodzi o montaż intercoolera z Renault Master. Na przykładzie auta kolegi Michaś_1977 widać że ten cooler ładnie obejmuje oryginalną chłodnicę, ale był problem z wyjściem od strony akumulatora. Czy nie dało się przesunąć tego coolera do przodu, tak aby odsunąć go od chłodnicy wody i zmieścić wąż bez przesuwania akumulatora?
A czy ewentualnie cooler od Megane (np.: http://allegro.pl/item647038068_interco ... _2003.html ) będzie gorszy niż ten z Mastera? Bo z montażem byłoby chyba trochę łatwiej?
A czy ewentualnie cooler od Megane (np.: http://allegro.pl/item647038068_interco ... _2003.html ) będzie gorszy niż ten z Mastera? Bo z montażem byłoby chyba trochę łatwiej?
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 13:13 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Więc tak,montaż tego ICka od mastera jest banalnie prosty.Trzeba tylko odsunąć aku i chłodnicę od strony altka.
Bez odsunięcia aku nie będzie,bo przeszkadza wspornik górnego pasa.Aby odsunąć aku wystarczy rozwiercić zgrzewki na uchwycie i przyspawać kawałek dalej.
Chłodnicę odsuwasz tak,że trzeba przyspawać nakrętkę lub coś podobnego do belki i w niej obsadzasz kołek wystający z chłodnicy.
Sam intercooler zamocowałem na cybantach zrobionych z drutu gwintowanego #6,na który naciągnąłem wężyk,aby nie kaleczył ICka i przykręciłem do górnego pasa,ale musiałem dać dystanse z takiej twardej gąbki.
Jakby co to pisz na PW.
Ten z Megane jest trochę mały.Załóż ten z Mastera,a nie pożałujesz
He,he,tematu o moim autku nie widzisz,bo jeszcze nie ma takowego ...
Ten,w którym teraz piszemy,to jest mój jedyny temat
Bez odsunięcia aku nie będzie,bo przeszkadza wspornik górnego pasa.Aby odsunąć aku wystarczy rozwiercić zgrzewki na uchwycie i przyspawać kawałek dalej.
Chłodnicę odsuwasz tak,że trzeba przyspawać nakrętkę lub coś podobnego do belki i w niej obsadzasz kołek wystający z chłodnicy.
Sam intercooler zamocowałem na cybantach zrobionych z drutu gwintowanego #6,na który naciągnąłem wężyk,aby nie kaleczył ICka i przykręciłem do górnego pasa,ale musiałem dać dystanse z takiej twardej gąbki.
Jakby co to pisz na PW.
Ten z Megane jest trochę mały.Załóż ten z Mastera,a nie pożałujesz
He,he,tematu o moim autku nie widzisz,bo jeszcze nie ma takowego ...
Ten,w którym teraz piszemy,to jest mój jedyny temat
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 16:26 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
jak przyspieszam to puszcza duza czarna chmyre tak jak mowilem gdzies od 30-40 na 2 biegu. Jak zapalam to tez troszeczke zakopci ale malutko i od razy ustaje, na biedu jalowym silnika spaliny czysciutkie. W pompie nic nigdy nie grzebalem jedynie zmniejszylem obroty ale na srubie ograniczajacej cofanie sie pedalu gazu - pozatym calosc seria. Mam pytanie czy głowica z zwykłego diesla rozni sie od td oczywiscie w mk2 i glowica hydrauliczna może wałek rozrządu inny i dlatego tak chodzi??arwam pisze:ronuch, w jakich sytuacjach Ci kopci na czarno?
było coś modzone jeśli chodzi o dawkę czy kąt wtrysku?
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
turbo sie trosze poci od oleju wiec na pewno juz zaczyna go pompować do silnika ale nie jest jeszcze tragicznie. Ciśnienie pomierzę w przyszłym tygodniu bo muszę przełożyć miernik odemnie. Co maja świece do tego ze dziwnie klepie?? on klepie calu czas a nie tylko jak jest zimny! Dzis założyłem licznik z obrotkiem i ma ok 950 obr bez ssania ok 1000 na ssaniu! jak załatwię sprawę z tablicami (nie mam gdzie wbić przeglądu i musiałem odkręcić tablice) to może pojadę nim do roboty to zobaczę od jakich obrotów kopci. Aha wiece moze czemu po zmianie zegarów kontrolka od oleju słabo świeci (w dzień prawie nie widać) - po zapaleniu oczywiście gaśnie!!!
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości